علم و تکنولوژی

پیش بینی اینشتین به حقیقت پیوست؛ معرفی نخستین موتور پروتونی برای خودروها

فرایند همجوشی هسته ای از مدت ها پیش شناخته شده است، بااین حال یافتن راهی برای استفاده از آن برای نیروبخشی به خودروها موردبحث دانشمندان بوده است. اکنون یک استارتاپ با معرفی موتور پروتونی، این رؤیا را به حقیقت تبدیل نموده است.

2 اردیبهشت 1403

افشای راز بزرگ نقاشی مشهور از طریق هوش مصنوعی، عکس

نقاشی مشهور مدونا دلا رزا اثر نقاش برجسته ایتالیایی رافائل سانتی، مدت ها است که به خاطر چهره سنت جوزف که سمت چپ بالای تابلو واقع شده است، موردبحث قرارگرفته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این چهره سنت جوزف، اثر رافائل سانتی نیست، حال هوش مصنوعی...

31 فروردین 1403

حراج تاریخی بوگاتی ویرون: کارکرده، 5200 کیلومتر، رنگ آبی ترنسفورمرز

کمپانی قدرتمند بوگاتی که دفتر مرکزی آن در فرانسه واقع شده است، کوشش زیادی می نماید تا خود را به عنوان یک شرکت بسیار پیشرفته معرفی کند. با این حال، این شرکت همچنان به خواسته های عجیب خریدارانش، حتی بچگانه ترین آن ها پاسخ می دهد.

29 فروردین 1403

بادبان خورشیدی ناسا چطور کار می کند ، فیلم

ناسا آماده می شود تا فضاپیمای پیشرفته ای را مجهز به بادبان خورشیدی در اواخر این ماه پرتاب کند. بادبان خورشیدی می تواند تا سال ها سرعت بگیرد و بهترین راه حل سفرهای فضایی دوردست با فناوری کنونی است.

26 فروردین 1403

طولانی ترین پرواز دنیا کدام است؟

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت هواپیمایی، پروازهای طولانی تر و بدون توقف به امری عادی تبدیل شده اند. در این میان، برخی از پروازها به دلیل مسافت طولانی و زمان پرواز زیاد، از سایرین متمایز می شوند. در این مطلب به بررسی طولانی ترین پرواز دنیا می پردازیم و هر آنچه...

21 فروردین 1403

از خوراک سالمون تا تاس کباب؛ 10 غذای خوشمزه در بازی های ویدیویی

بدون شک می توان گفت که غذا نقشی مجذوب نماینده و دوست داشتنی در دنیای بازی ها ایفا می نماید و در واقع می تواند سفر شما را از چند جهت تحت تاثیر قرار دهد. در بعضی بازی ها غذاهای نقش آفرینی و آثار بقا محور، پخت یا پیدا کردن غذا می تواند بر سلامت یا استقامت آواتار...

9 فروردین 1403

آموزش بروزرسانی گوگل کروم به آخرین نسخه در اندروید، iOS و دسکتاپ

بروزرسانی گوگل کروم راهکار های امنیتی را ارائه می کنند که از رایانه های شخصی و دستگاه های تلفن همراه شما در برابر تهدیدات محافظت می کنند. آن ها همچنین ویژگی ها و پیشرفت های جدیدی را برای بهبود تجربه مرور شما از نظر سرعت، عملکرد و سازگاری با وب سایت ها...

8 فروردین 1403

کادیلاک سلستیک رولزرویس را به چالش می کشد، عکس

سلستیک از مرغوب ترین اجناس و برترین فناوری های جنرال موتورز استفاده می نماید تا نام کادیلاک را بار دیگر به اوج برساند.

29 اسفند 1402

آهنگساز فاینال فانتزی: تقلید از موسیقی فیلم های هالیوودی مانع از پیشرفت می شود

آهنگساز سری فاینال فانتزی، نوبوو اوئماتسو (Nobuo Uematsu)، به تازگی بیان کرده است که آهنگسازانی که شادمان هستند که از سبک موسیقی فیلم های پرفروش هالیوودی در موسیقی بازی های ویدیویی خود تقلید می کنند، مانع از پیشرفت موسیقی در صنعت بازی های ویدیویی می شوند.

28 اسفند 1402

از بازسازی کریتوس تا گرالت؛ سیستم ساخت شخصیت Dragons Dogma 2 نیامده غوغا به پا کرد

از زمان انتشار ابزار ساخت شخصیت Dragons Dogma 2، بسیاری از گیمرها با شخصیت هایی که طراحی کرده اند، قدرت و خلاقیت این ابزار را به نمایش گذاشته اند.

26 اسفند 1402

هر آنچه در خصوص تئوری اینترنت مرده باید بدانید

تئوری اینترنت مرده، یک تئوری توطئه آنلاین است که هر از گاهی مطرح می گردد. این نظریه بیان می نماید که بیشتر محتوای اینترنت به وسیله انسان ها ایجاد نشده است، اما آیا این چیزی امکان پذیر است و آیا اصلاً اهمیتی دارد؟

22 اسفند 1402

شخصیت های انیمه Cowboy Bebop به اورواچ 2 می آیند؛ تریلر عالی آن را ببینید

اگر شما کمی هم با دنیای انیمه آشنایی داشته باشید قطعاً نام کَوبوی بیباپ (Cowboy Bebop) به گوشتان خورده است. این انیمه یکی از برترین موارد ساخته شده در تاریخ بوده که دارای داستان و دنیای بسیار جذابی است. چیزی که این انیمه را از همواره بهتر می نماید، شخصیت های...

22 اسفند 1402

گوگل می خواهد بازار بازی روی رایانه های شخصی را مانند موبایل تصاحب کند

گوگل پلی گیمز (Google Play Games) در رایانه های شخصی سرویسی است که به موبایل گیمرها امکان می دهد بازی های مورد علاقه خود را در کامپیوتر ویندوزی خود کشف و تجربه نمایند. این یک استراتژی دفاعی در برابر پلتفرم های رقیب است که میزبان پورت های کامپیوتر بازی های موبایل...

20 اسفند 1402

این خودرو شبیه به انسان است اما چرا؟، عکس

گریت وال موتور (GWM) در اقدامی غافلگیرکننده از احیای پروژه Sar Mecha Dragon خود تحت نظر GWM Ora اطلاع داد. آخرین باری که از Sar شنیدیم، اواخر سال 2022 بود که GWM گفت که Sar در کنار برند Ora فعالیت خواهد نمود. با این حال، Sar Mecha Dragon از آن موقع از کانون توجه دور شده است.

15 اسفند 1402

بزرگترین خودروی برقی جهان، 700 کیلومتر رانندگی با چند دقیقه شارژ ، عکس

یک خودروساز چینی به نام لی اتو(Li Auto) که خودروهای برقی فراوری می نماید، به تازگی از یک خودروی بزرگ 7 نفره موسوم به مگا(Mega) رونمایی نموده است که می تواند بزرگترین وسیله نقلیه الکتریکی دنیا لقب بگیرد.

12 اسفند 1402

محورهای کرج چالوس و آزادراه تهران شمال به مدت 10 روز مسدود می شوند

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، محورهای کرج چالوس و آزادراه تهران شمال به مدت 10 روز مسدود می شوند.

12 اسفند 1402

مارها سریع تر از آنچه فکرش را بکنید تکامل پیدا می کنند!

ساعت تکاملی مارها سریع تر از ساعت تکاملی بسیاری از حیوانات دیگر حرکت می کند و به آن ها این امکان را می دهد با سرعت فوق العاده ای تکامل پیدا کنند.

8 اسفند 1402

سرنوشت غم انگیز سربازی که از چهل سال پیش در دورترین نقاط دنیا در حال خدمت است

وویجر 1 هنوز زنده است و با بیش از 24 میلیارد کیلومتر فاصله از زمین، در اعماق کیهان پیشروی می نماید. بااین حال، مسئله ای کامپیوتری مانع از آن شده است که تیم ماموریت روی زمین بتواند اطلاعات بیشتری از شرایط یکی از قدیمی ترین فضاپیماهای ناسا به دست آورد.

29 بهمن 1402

95 درصد استودیوهای حال حاضر مشغول ساخت یا عرضه بازی سرویس محور هستند

گزارش جدیدی از کمپانی Griffin Gaming Partners می گوید که 95 درصد از سازندگان بازی در حال توسعه یا آماده برای انتشار یک بازی سرویس محور هستند.

19 بهمن 1402

اپل همچنان در حال آماده سازی آیفون تاشو است

بر اساس گزارش سایت معتبر The Information، اپل پروژه آیفون تاشو را رها نکرده و همچنان در حال ساخت نمونه های اولیه برای حداقل دو مدل آیفون تاشو است.

19 بهمن 1402
تعداد: (368)