هوش مصنوعی

افشای راز بزرگ نقاشی مشهور از طریق هوش مصنوعی، عکس

نقاشی مشهور مدونا دلا رزا اثر نقاش برجسته ایتالیایی رافائل سانتی، مدت ها است که به خاطر چهره سنت جوزف که سمت چپ بالای تابلو واقع شده است، موردبحث قرارگرفته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این چهره سنت جوزف، اثر رافائل سانتی نیست، حال هوش مصنوعی...

31 فروردین 1403

آهنگساز فاینال فانتزی: تقلید از موسیقی فیلم های هالیوودی مانع از پیشرفت می شود

آهنگساز سری فاینال فانتزی، نوبوو اوئماتسو (Nobuo Uematsu)، به تازگی بیان کرده است که آهنگسازانی که شادمان هستند که از سبک موسیقی فیلم های پرفروش هالیوودی در موسیقی بازی های ویدیویی خود تقلید می کنند، مانع از پیشرفت موسیقی در صنعت بازی های ویدیویی می شوند.

28 اسفند 1402

از بازسازی کریتوس تا گرالت؛ سیستم ساخت شخصیت Dragons Dogma 2 نیامده غوغا به پا کرد

از زمان انتشار ابزار ساخت شخصیت Dragons Dogma 2، بسیاری از گیمرها با شخصیت هایی که طراحی کرده اند، قدرت و خلاقیت این ابزار را به نمایش گذاشته اند.

26 اسفند 1402

هر آنچه در خصوص تئوری اینترنت مرده باید بدانید

تئوری اینترنت مرده، یک تئوری توطئه آنلاین است که هر از گاهی مطرح می گردد. این نظریه بیان می نماید که بیشتر محتوای اینترنت به وسیله انسان ها ایجاد نشده است، اما آیا این چیزی امکان پذیر است و آیا اصلاً اهمیتی دارد؟

22 اسفند 1402

بزرگترین خودروی برقی جهان، 700 کیلومتر رانندگی با چند دقیقه شارژ ، عکس

یک خودروساز چینی به نام لی اتو(Li Auto) که خودروهای برقی فراوری می نماید، به تازگی از یک خودروی بزرگ 7 نفره موسوم به مگا(Mega) رونمایی نموده است که می تواند بزرگترین وسیله نقلیه الکتریکی دنیا لقب بگیرد.

12 اسفند 1402

فروش آیفون 16 احتمالا کمتر از نسل قبلی است

به نظر می رسد در انتها سال 2024، اپل نمی تواند موفقیت خود را در کسب رتبه اول بازار موبایل و پیشی گرفتن از سامسونگ تکرار کند. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، بر این باور است غول کوپرتینویی با چالش های متعددی از جمله فقدان ارتقاءهای چشمگیر در آیفون...

11 بهمن 1402

با هوش مصنوعی، کتاب بشنوید! سرویس هوشمند راوی در فیدیبو فعال شد

گوینده هوشمند راوی امکان جدیدی برای شنیدن کتاب های صوتی است که اخیرا در فیدیبو فعالسازی شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. این سرویس هوشمند امکان اضافه کردن صدای هوشمند به بعضی از کتاب های متنی -موجود در سرویس اشتراکی فیدی پلاس- را فراهم نموده...

3 بهمن 1402

میم های اینترنتی اگر قرن نوزدهمی بودند!، عکس

زومیت نوشت: اگر معروف ترین میم های اینترنت به سبک قرن نوزدهم بازسازی می شدند، باید انتظار چه چیزی را می داشتیم؟ هوش مصنوعی پاسخ این پرسش را می دهد.

5 آبان 1402

تشخیص دیابت با گوش دادن به صدای افراد!

دیجیاتو نوشت: دقت این مدل هوش مصنوعی برای زنان 89 درصد و برای مردان 86 درصد گزارش شده است.

1 آبان 1402

گلکسی S24 احتمالاً به قابلیت های هوش مصنوعی مجهز می گردد

در گزارش جدیدی گفته شده که سامسونگ استفاده از چت بات هایی مانند ChatGPT را برای کارمندان خود ممنوع نموده و درحال توسعه فناوری هوش مصنوعی خود است که می تواند در سری گلکسی S24 سال آینده به کاربران ارائه گردد.

2 مرداد 1402

کلاهبرداری مدرن با صدای جعلی از هوش مصنوعی

تصور کنید تماسی تلفنی از یکی از اعضای خانواده دریافت می کنید که صدایش ناراحت به نظر می رسد و از شما درخواست پول می نماید اما کمی بعد، می فهمید که این تماس و صدایی که شنیده اید جعلی بوده و از شما کلاهبرداری شده است. به بیان دیگر، متوجه می شوید این تماس هرگز...

11 فروردین 1402

امارات رکورد گینس را شکست، افتتاح بزرگترین دیتاسنتر جهان

دیجیاتو نوشت: این مرکز داده برای بخش های امنیت سایبری، میزبانی ابری و پشتیبان گیری خدمات نسل بعدی ارائه خواهد نمود.

4 اسفند 1401

احضار ارواح به یاری هوش مصنوعی ، می توانید با عزیزان درگذشته حرف بزنید

یک فناوری عجیب و غریب به خانواده عزادار این امکان را می دهد که از اعماق قبر با فرد تازه درگذشته حرف بزنند.

10 بهمن 1401

تداوم رشد هوآوی در سه ماهه اول 2019

هوآوی به تازگی دستاوردهای کسب وکار سه ماهه اول سال 2019 را بیان نمود. در سه ماهه نخست امسال، این شرکت 26.7 میلیارد دلار درآمد داشته که 39درصد رشد نسبت به سال گذشته در همین مدت زمان را نشان می دهد. حاشیه سود خالص نیز 8 درصد بوده که به نسبت سال گذشته در همین مدت...

15 دی 1401

لیست گوشی های واجد شرایط شیائومی برای دریافت رابط کاربری MIUI 12 منتشر شد

بعد از رونمایی رسمی شیائومی از رابط کاربری MIUI 12 این سوال برای دارندگان محصولات این شرکت پیش آمده که آیا گوشی آن ها واجد شرایط دریافت این بروزرسانی هست یا خیر.

6 تیر 1399

این ربات جان افراد را نجات می دهد

محققان یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده اند که از فضاهای تنگ و باریک عبور می نماید و جان افراد حادثه دیده در سیل، زلزله و حوادث آتش سوزی را نجات می دهد.

23 مرداد 1398