راهنمای سفر

شفاف سازی درباره لغو ویزای گروهی روسیه و ایران

نماینده وزارت توسعه مالی روسیه در ایران هر گونه مشکل در اجرای لغو ویزای سفرهای گروهی بین ایران و روسیه را رد کرد. همچنین، مقام دیگر این وزارتخانه از تمدید و جاری بودن توافق نامه لغو ویزا گروهی بین دو کشور در سال 2024 خبر داد.

9 اسفند 1402

تفاهمنامه همکاری بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید

خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده، تفاهمنامه همکاری بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید.

28 بهمن 1402

تفریحات مالی در قشم

وقتی به سفر قشم فکر می کنیم، اولین تصور از سفر قشم دریا آبی با موج های متلاطم است. اکنون که به قشم سفر می کنیم، تفریحات مهیج آبی را در قشم امتحان نکنیم؟ اگر اهل تفریحات آبی و قدم زنی در پارک کروکدیل هستید، تا خاتمه این نوشته همراه ما باشید.

9 آبان 1402

معرفی هتل میراژ کیش

برای انتخاب یک هتل 5 ستاره در تور کیش، هتل میراژ کیش پیشنهادی است که حتما دریافت خواهید کرد.

21 بهمن 1401

برترین هتل های ژنو، اوجی دیدنی از شکوه معماری

ژنو، مکان حضور بسیاری از سازمان های بین المللی است و شهری فوق العاده برای تماشا و کسب تجربه فرهنگ سوئیسی می باشد. مسافران بسیاری به علت وجود غذاهای خوشمزه چند فرهنگی، ورزش های آبی در دریاچه و ورود به دروازه کوه های آلپ علاقه مند هستند که به ژنو سفر نمایند....

20 دی 1401

جیپور شهر صورتی، پاریس هند ، سفرنامه هند (قسمت چهارم)

راستش جیپور را از برنامه سفرمان خط زده بودیم، همان موقع که از پرواز جا ماندیم و برنامه مان فشرده تر از قبل شد. ولی دلمان راضی نشد. در بمبئی یک شب ماندیم (هرچند راه داشت در خانه فردوس که برای ما در هند مثل کاخ آرزوها و منزل امن و آرام بود حداقل یک هفته می ماندیم)...

19 دی 1401

به تنهایی سفر کنید

تنهایی به سفر رفتن این فرصت را به شما می دهد تا برنامه های گردشی و تفریحی را به میل خودتان انتخاب نمایید و در طول سفر به راحتی خودتان باشید و دغدغه سازگاری با همراهان را نداشته باشید. ولی در نظر داشته باشید که سفر به تنهایی خطرهایی را نیز به همراه دارد....

11 دی 1401

اقامتگاه های یزد؛ تجربه اقامتی دلنشین در شهر خشتی

یزد از شهرهایی ست که در آن، اقامت به سبک سنتی در خانه های قدیمی اش غیرممکن نیست. در کوچه پس کوچه های بافت تاریخی یزد قدم که بزنید، تعداد زیادی از این خانه های نقلی را می بینید. برای دور شدن از زندگی شلوغ شهری، کافی ست برای چند روز و شب مهمان یکی از اقامتگاه...

24 آذر 1401

برترین زمان سفر به استانبول

اگرچه سفر همواره و در هر شرایطی خوب است، اما گاهی اگر در زمان مناسبی سفر نکنید، ممکن است با چالش هایی روبرو شوید. از آنجایی که ترکیه یکی از مقاصد مجذوب کننده گردشگری برای ایرانیان است، بهتر است با برترین زمان سفر به استانبول آشنا باشید تا یک سفر به یادماندنی...

24 مرداد 1401

برنامه ریزی برای داشتن سفرهای مقرون به صرفه در تعطیلات

این روزها تعطیلات خانوادگی برای همه گران تموم می گردد و خیلی خرج برمی دارد. قیمت بنزین بالاست و سفرهای هوایی هم گران هستند. پس با این حساب، چطور می توان سفرهای ارزانی داشت که همه اعضای خانواده هم همراهمان باشند؟

20 مرداد 1401

11 اپلیکیشن پرکاربرد در سفر بدون احتیاج به اینترنت

دسترسی به دیتای موبایل در سفرهای خارجی معمولا پیچیده، گران قیمت یا سرعت های پایین تر از احتیاج است. بنابراین نرم افزارهای آنلاین عملا کاربردی ندارند.

25 بهمن 1400

تغییر در برنامه سفر بانوی المپیکی به آلمان

به گزارش خبرنگاران، بانوی المپیکی کاراته که می بایست جهت تکمیل دوره درمان خود یک بار دیگر در کلینیک دکتر امینی در شهر هانوفر تحت عمل جراحی قرار گیرد، بر اساس هماهنگی اجرا شده ساعت 23:20 دقیقه با پرواز هواپیمایی قطر راهی آلمان خواهد شد.

10 آذر 1399

سفر زمینی به بلغارستان بهتر است یا هوایی؟

سفر زمینی و هوایی به بلغارستانجای تعجب ندارد که وقتی از سفرهای خارجی سخن می گوییم، بدون شک فکر هر کسی به عنوان بهترین و شاید تنها گزینه موجود برای سفر به سمت هواپیما برود. امروزه شکل غالب سفر اینگونه است که حتی برای مسیرهای داخلی هم مردم به خاطر صرفه جویی...

24 خرداد 1399

این داستان؛ گلستان، مسابقه فراوری محتوا در شبکه های اجتماعی برای استان گلستان شروع شد

خبرنگاران: پروژه این داستان، گلستان به منظور فراوری محتوای بهینه و هدفمند، همزمان با برگزاری سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری در شبکه اجتماعی اینستاگرام اجرا می گردد.

15 فروردین 1399

تمایل قطری ها برای پهلوگیری کشتی های تفریحی در کیش ، خدمات رایگان به کروزها از سوی سازمان بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قطری ها تمایل دارند کشتی های تفریحی رابه کیش بیاورند ما از وزارت خارجه خواسته ایم تا شناورهای تفریحی ما نیز به دوحه تردد نمایند و این اقدام متقابل باشد.

19 بهمن 1398

7 تفریح رایگان در آنکارا

1. بازدید از مقبره آتاتورکبدون شک موزه آتاتورک مهم ترین جاذبه آنکارا به شمار می رود. دلایل اهمیت این اثر تاریخی متعددند. آرامگاه پایه گذار و نخستین رئیس جمهور ترکیه در این مکان واقع شده و مهم ترین مراسم مذهبی و سیاسی اینجا برگزار می شود. از طرفی معماری...

13 آبان 1398

روایتی جامعه شناسانه از پیاده روی اربعین

کتاب روایت پیاده روی اربعین از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. این اثر دستاورد پژوهش اجرا شده در این پژوهشگاه است که با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در 971 صفحه منتشر شده است.

12 آبان 1398

باشگاه استقلال گفت: درامه امکان بازی در ایران را ندارد

باشگاه استقلال بیان نمود که بازیکن سنگالی و مدنظر این تیم نمی تواند در لیگ برتر ایران بازی کند.

9 شهریور 1398

8 راه حل برای لذت بخش کردن سفر

روزنامه شهروند: سفر در کنار تنوع بخشی در زندگی شما، گاهی مشکلاتی را نیز به همراه دارد. اگر می خواهید در سفر به شما و همراهانتان خوش بگذرد بد نیست توصیه های زیر را در نظر داشته باشید.

13 مرداد 1398

آشنایی با یکی از مناطق گردشگری ایران که از وجود آن بی اطلاعید

افجه که مرکز دهستان لواسان کوچک است، روستایی بزرگ و آباد و در فاصله پنج کیلومتری از شمال خاور شهر لواسان مرکز بخش لواسانات واقع گشته و ناحیه ای کوهستانی و سردسیر است.

9 تیر 1398
تعداد: (21)