برترین زمان سفر به استانبول

به گزارش وبلاگ رویال درام، اگرچه سفر همواره و در هر شرایطی خوب است، اما گاهی اگر در زمان مناسبی سفر نکنید، ممکن است با چالش هایی روبرو شوید. از آنجایی که ترکیه یکی از مقاصد مجذوب کننده گردشگری برای ایرانیان است، بهتر است با برترین زمان سفر به استانبول آشنا باشید تا یک سفر به یادماندنی تجربه کنید.

برترین زمان سفر به استانبول

جالب است بدانید که آب و هوای استانبول برخلاف تصور کلیشه ای که وجود دارد همیشه آفتابی و گرم نیست. آب و هوای استانبول از اواسط جولای تا اواسط آگوست گرم و مرطوب است. اما اگر در ماه های ژانویه و فوریه به ترکیه سفر کنید، چهره برفی شهر را خواهید دید.

اگر تصویر خیابان های سفیدپوش با برف و هوای سرد را دوست داشته باشید، سفر به استانبول در زمستان پیشنهاد خوبی برای شما است. اما اگر از سرما فراری هستید، باید سفر خود را برای زمانی غیر از ماه های ژانویه تا فوریه برنامه ریزی کنید.

اما اگر تصمیم خود را برای سفر به استانبول در زمستان قطعی نموده اید، توجه داشته باشید که هوا در دو فصل پاییز و زمستان، متغیر است و ممکن است در یک روز و در طی چند ساعت، هوای آفتابی و بارانی را تجربه کنید.

برترین زمان سفر به استانبول کِی است؟

بد نیست بدانید که استانبول در بیشتر ماه های سال، هوای خوبی داشته و برای سفر مناسب است، اما موارد دیگری همانند جشنواره ها، فستیوال ها، تخفیف ها و غیره موجب می گردد تا برترین زمان سفر به استانبول تحت تاثیر قرار بگیرد. در ادامه با برترین زمان سفر به استانبول از جهات مختلف آشنا شوید.

1- فصل بهار برترین زمان سفر به استانبول

آب و هوای استانبول از آوریل تا اواسط ژوئن بسیار مطبوع است. البته ممکن است در ماه آوریل هوا کمی بارانی گردد، اما تماشا چهره بارانی شهر استانبول، یکی از زیباترین تجربه های شما خواهد بود. فصل بهار برترین زمان سفر به استانبول ، کاپادوکیا (که در نزدیکی استانبول واقع شده است) و پلاژهای دریاهای مدیترانه و اژه است.

گفتنی است که به علت بالا بودن تقاضای سفر به استانبول در بهار، قیمت هتل ها در این فصل بالا است؛ به همین علت باید زودتر، نسبت به رزرو هتل خود اقدام کنید، تا ناچار به خرید بلیط های گران قیمت نشوید. اما اگر سفر مقرون به صرفه بیش از هر چیزی برای شما مهم باشد، سفر در بهار پیشنهاد خوبی نیست.

2- سفر به استانبول در پاییز

در اواسط ماه سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر، استانبول روزهای پاییزی کوتاه تری داشته و آب و هوای نرمالی نسبت به بهار دارد. البته هنوز هم باید انتظار هوای بارانی را داشته باشید و چه بسا از تماشا جاذبه های تماشای ترکیه در هوای بارانی لذت هم ببرید.

اما آنچه که اهمیت بیشتری دارد این است که هتل ها در فصل پاییز قیمت مناسبی داشته و جهانگرد های نسبتا کمتری در مراکز تفریحی و تجاری حضور دارند. بنابراین اگر قصد دارید تا با هزینه کمتری به ترکیه سفر کنید و یا در فستیوال های پاییزی مانند جشنواره بزرگداشت مولانا و دراویش چرخان شرکت کنید، پاییز برترین زمان است.

در هر زمانی می توانید برای خرید بلیط مقرون به صرفه استانبول به وبلاگ رویال درام مراجعه نموده کنید. بعلاوه در فصل پاییز می توانید رزرو هتل های استانبول را با برترین قیمت انجام دهید. پس اگر هوای بارانی را فاکتور بگیریم، سفر به استانبول در پاییز پیشنهاد خوبی است.

3- سفر به استانبول در زمستان

اگر می خواهید چهره متفاوت استانبول را ببینید، سفر در فصل زمستان را انتخاب کنید. در طی ماه های نوامبر، دسامبر، ژانویه، فوریه و مارس، ترکیه هوای مناسبی دارد (به جز قسمت جنوب شرقی). البته نباید فراموش کنید که آب و هوای ترکیه غیرقابل پیش بینی بوده و ممکن است در فصل زمستان، هوا حتی تا حد آفتاب گرفتن هم گرم گردد. اما به هر ترتیب باید برای هوای سرد، بارانی و برفی این شهر در فصل زمستان آمادگی داشته باشید.

سفر به استانبول در زمستان یک انتخاب خوب است، به این علت که زمستان، high season نیست و قیمت ها در شهر کاهش می یابد. البته توجه کنید که هزینه های حمل و نقل و غذا در تمام طول سال ثابت است، اما می توانید برترین هتل های استانبول و آپارتمان های ترکیه را با برترین قیمت رزرو کنید.

بعلاوه از اواسط ژانویه تا آخر فوریه و اوایل ماه مارس می توانید از قیمت های مقرون به صرفه مراکز خرید ترکیه استفاده نموده و خرید کنید. البته ترکیه مانند دیگر کشورهای اروپایی برنامه تعیین تخفیفی ندارد. اما در فصل زمستان می توانید خریدهای خود را مقرون به صرفهتر از همیشه انجام دهید.

4- سفر به استانبول در تابستان

اگر بخواهیم برترین زمان سفر به استانبول از نظر قیمت را آنالیز کنیم، تابستان، قیمت رزرو هتل ها بالا است. در این فصل خیابان ها، فروشگاه ها و ساحل شلوغ بوده و همه جا پر از جهانگرد است. اگر قیمت های بالا، اهمیت چندانی برای شما ندارد، هوای استانبول در تابستان علت خوبی برای سفر خواهد بود. در این فصل آب و هوا گرم و مناسب بوده و یک زمان عالی برای شنا در پلاژهای دریای اژه است.

از طرف دیگر اگر دوست دارید از فستیوال ها و جشنواره های مختلفی که در ترکیه برگزار می گردد، تماشا کنید، برترین زمان سفر به استانبول در تابستان است. گفتنی است که علی رغم گرانتر بودن قیمت هتل ها در این فصل، همچنان شهرهای کوچکتر استانبول قیمت های مناسبی دارند.

سخن آخر

این که چه زمانی را برای سفر انتخاب کنید، به تعطیلات پیش رو و البته اندازه بودجه ای که در نظر گرفته اید وابسته است. بعلاوه برترین زمان سفر به استانبول به اولویت های شما و علایقیتان بستگی دارد.

اگر به هوای بارانی و تماشای انعکاس ساختمان های زیبای ترکیه در آب و خیابان های خیس علاقه دارید، برترین زمان سفر به استانبول برای شما پاییز است. اگر قصد خرید مقرون به صرفه و رزرو هتل با قیمت مناسب برای مدت طولانی دارید، باید در زمستان به استانبول سفر کنید.

به هر ترتیب ما در این مطلب سعی کردیم تا برترین زمان سفر به استانبول را از جنبه های مختلف آنالیز کنیم تا بتوانید یک سفر به یادماندنی تجربه کنید. نباید فراموش کنید که همیشه می توانید برای خرید مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما استانبول به وبلاگ رویال درام مراجعه کنید. آیا شما تجربه سفر به استانبول را دارید؟ در بخش نظرات از تجربیات خود برای ما بنویسید.

  • 14 کاری که در سفر به استانبول می توانید انجام دهید
  • راهنمای سفر به کاپادوکیا

زهرا قره گزلو

عاشق سفرم. اما نه فقط با هواپیما و قطار. من یک کوله پشتی پر از واژه دارم که با اونها سفر میکنم.. به بکرترین نقاط جهان. به جایی که هنوز پای بشر بهش نرسیده..جایی اونورتر از رویا و خیال! یک کوله گردی دلچسب، مهمون من باشید!!

منبع: فلای تودی

به "برترین زمان سفر به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید