مقالات گردشگری

طولانی ترین پرواز دنیا کدام است؟

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت هواپیمایی، پروازهای طولانی تر و بدون توقف به امری عادی تبدیل شده اند. در این میان، برخی از پروازها به دلیل مسافت طولانی و زمان پرواز زیاد، از سایرین متمایز می شوند. در این مطلب به بررسی طولانی ترین پرواز دنیا می پردازیم و هر آنچه...

21 فروردین 1403

افزایش قابل توجه صدور حواله های پایا و ساتنا طی روزهای پایانی سال در بانک ملی ایران

به گزارش دیده بان گردشگری ایران و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک همزمان با فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش مبادلات مالی ، ساعت کاری سامانه های ساتنا و پایا را در جهت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان افزایش داد که بر این اساس خدمات انتقال...

19 فروردین 1403

رویای سبز آن شرلی در سنگان!، فیلم

در تعطیلات آخر هفته روستای سنگان تهران از برترین مقاصد سفرهای بهاری است. هوای خنک، سرسبزی درخت ها و درخشش آفتاب، دلچسب بودن این روستا را دو چندان نموده!

16 فروردین 1403

افزایش 66 درصدی صندلی عرضه شده از طریق هما در نوروز 1403

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای ایام نوروز در مجموع 60 هزار صندلی پیش بینی کرده بود اما با توجه به تقاضای موجود، این تعداد افزایش قابل توجهی داشته است و بیش از 66 درصد افزایش نشان می دهد.

15 فروردین 1403

اشغال هتلهای مشهد در تعطیلات عید فطر به بیش از 90 درصد خواهد رسید

ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، اشغال هتلهای مشهد در تعطیلات عید فطر به بیش از 90 درصد خواهد رسید.

14 فروردین 1403

از خوراک سالمون تا تاس کباب؛ 10 غذای خوشمزه در بازی های ویدیویی

بدون شک می توان گفت که غذا نقشی مجذوب نماینده و دوست داشتنی در دنیای بازی ها ایفا می نماید و در واقع می تواند سفر شما را از چند جهت تحت تاثیر قرار دهد. در بعضی بازی ها غذاهای نقش آفرینی و آثار بقا محور، پخت یا پیدا کردن غذا می تواند بر سلامت یا استقامت آواتار...

9 فروردین 1403

ضرغامی آمار بازدید اماکن تاریخی را بیان کرد

سیدعزت الله ضرغامی در شبکه ایکس (توئیتر)، آمار تجمیعی از 259 موزه، پایگاه و بنای تاریخی تا خاتمه سومین روز فروردین ماه 1403 را یک میلیون و 177 هزار و 375 نفر اظهار داشت و نوشت: حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، سعدآباد و باغ فین، رتبه های اول تا پنجم را داشتند.

4 فروردین 1403

آشنایی با تله کابین لاهیجان، شهر زیبای گیلان

تله کابین لاهیجان (Lahijan Telecabin) یا تله کابین احرار در کنار بام سبز در شهر لاهیجان در استان گیلان واقع شده است. این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال 1384 تأسیس شد و از آن پس از طریق شرکت دوپل مایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار...

2 فروردین 1403

چرا استارتاپ های گردشگری با تنوع مجوزها درگیرند؟

پنل آنالیز چالش ها و مسائل زیست بوم گردشگری کشور برگزار گشت و کارشناسان در این پنل از تعدد مجوزها در حوزه گردشگری انتقاد کردند.

20 اسفند 1402

همه چیز درباره جنگنده ای که اف 22 را شکست داد

رافال در زبان فرانسوی وزش ناگهانی و وحشیانه باد معنی می گردد. واژه که به خوبی از عهده توصیف این جنگنده نسل چهار و نیم چالاک برمی آید.

19 اسفند 1402

حضور کارشناسان ایکوموس جهانی از 12 تا 17 اسفند در ماسوله

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، حضور کارشناسان ایکوموس جهانی از 12 تا 17 اسفند در ماسوله صورت می پذیرد.

15 اسفند 1402

شفاف سازی درباره لغو ویزای گروهی روسیه و ایران

نماینده وزارت توسعه مالی روسیه در ایران هر گونه مشکل در اجرای لغو ویزای سفرهای گروهی بین ایران و روسیه را رد کرد. همچنین، مقام دیگر این وزارتخانه از تمدید و جاری بودن توافق نامه لغو ویزا گروهی بین دو کشور در سال 2024 خبر داد.

9 اسفند 1402

مارها سریع تر از آنچه فکرش را بکنید تکامل پیدا می کنند!

ساعت تکاملی مارها سریع تر از ساعت تکاملی بسیاری از حیوانات دیگر حرکت می کند و به آن ها این امکان را می دهد با سرعت فوق العاده ای تکامل پیدا کنند.

8 اسفند 1402

روستای آذران، روستای افسانه های اسفندی

یک پژوهشگر ادبیات آیینی گفت: خواب بهمنه به دلیل شدت خستگی به درازا می کشد و در واپسین لحظات بهمن که اسفند از راه می رسد، خواهرش را که در خواب است، بیدار نمی کند و می گذرد.

4 اسفند 1402

برترین جاذبه های گردشگری کردستان را بشناسید

جاذبه های طبیعی بکر و رویایی در کنار آب و هوای بی نظیر تجربه ای ایده آل و فراموش نشدنی را به مسافران کردستان هدیه می دهد. علاوه بر طببعت بهشتی، کردستان از مردمان خونگرم برخوردار است و به لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز آوازه ای طول و دراز دارد. از این رو سفر به...

2 اسفند 1402

هشدار درباره فرونشستهای 20 سانتیمتری در پاسارگاد و تخت جمشید و نقش رستم

ایلنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، هشدار درباره فرونشستهای 20 سانتیمتری در پاسارگاد و تخت جمشید و نقش رستم مطرح شد.

1 اسفند 1402

سرنوشت غم انگیز سربازی که از چهل سال پیش در دورترین نقاط دنیا در حال خدمت است

وویجر 1 هنوز زنده است و با بیش از 24 میلیارد کیلومتر فاصله از زمین، در اعماق کیهان پیشروی می نماید. بااین حال، مسئله ای کامپیوتری مانع از آن شده است که تیم ماموریت روی زمین بتواند اطلاعات بیشتری از شرایط یکی از قدیمی ترین فضاپیماهای ناسا به دست آورد.

29 بهمن 1402

تفاهمنامه همکاری بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید

خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده، تفاهمنامه همکاری بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید.

28 بهمن 1402

سفر به کیش تجربه ای لذت بخش و خاطره انگیز

کیش از جاذبه های گردشگری فراوانی مانند پارک آبی، رستوران های لذیذ، بازارهای محلی و فضای ساحلی زیبا برخوردار است. این جزیره به عنوان یک منطقه آزاد تجاری شناخته شده وامکانات خرید و تفریح بسیار خوبی نیز دارد. همچنین، طبیعت زیبای کیش، این جزیره را به یک...

25 بهمن 1402

شهر قدیم جیرفت یک ظرفیت گردشگری به شمار می رود

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شهر قدیم جیرفت یک ظرفیت گردشگری به شمار می رود.

15 بهمن 1402
تعداد: (298)