95 درصد استودیوهای حال حاضر مشغول ساخت یا عرضه بازی سرویس محور هستند

به گزارش وبلاگ رویال درام، گزارش جدیدی از کمپانی Griffin Gaming Partners می گوید که 95 درصد از سازندگان بازی در حال توسعه یا آماده برای انتشار یک بازی سرویس محور هستند.

95 درصد استودیوهای حال حاضر مشغول ساخت یا عرضه بازی سرویس محور هستند

این گزارش 2023 که با مشارکت Rendered VC تهیه شده، 537 استودیو را از سراسر جهان مورد بررسی قرار داده است. در میان استودیوهای بررسی شده، 66 درصد موافق بوده اند که عناصر سرویس محور برای موفقیت طولانی مدت یک بازی ضروری هستند. این نظرسنجی عناصر سرویس محور را به عنوان ریتمی از به روز رسانی منظم برنامه ریزی شده برای یک بازی تعریف می کند. این گزارش خاطرنشان می کند که توسعه بازی های سنتی دو تا سه سال طول می کشد، در حالی که ساخت آثار سرویس محور بیش از پنج سال زمان می برد.

توسعه چند ساله بازی فرآیند های تولیدی را تشکیل می دهد که در نظر گرفته شده است تا چند نقطه عطف کلیدی را در آنچه که اساسا مانند یک مدل آبشاری است، ارائه دهد. با این حال، تولید بازی های سرویس محور به یک برنامه ریزی منظم و تنظیم پارامتر های مختلف بازی بستگی دارد تا تجربه بازیکن را در عین طراحی و به کارگیری ویژگی های نو بهبود بخشد.

این گزارش همچنین اعلام کرده که تیم های سازنده آثار سرویس محور خواهان انتشار سریع تر محتوا هستند. گفتنی است که در سرتاسر صنعت، تیم های سرویس محور، برنامه های تولید ایده آل خود را به صورت دو هفته یک بار تا ماهانه برای به روزرسانی محتوای بازی گزارش کرده اند. در هر صورت به نظر می رسد که در زمینه توسعه بازی که معمولا چندین سال طول می کشد، برنامه های تولید آثار سرویس محور با سرعت فوق العاده خطرناکی در حال حرکت هستند.

بازی سرویس محور نوعی بازی ویدیویی است که به گونه ای طراحی شده است که به طور مداوم با محتوا، ویژگی ها و رویداد های نو در مدت زمان طولانی به روز شود. این آثار برخلاف بازی های سنتی هستند که معمولا به صورت کامل منتشر می شوند و پس از راه اندازی محتوای اضافی کمی دریافت می کنند. بیشتر بازی های سرویس محور فقط به صورت آنلاین قابل تجربه هستند یا دارای یک بخش آنلاین مفصل هستند. اینگونه بازی ها اغلب از مدل های کسب درآمد متنوعی مانند اشتراک، تراکنش های ریز یا بتل پس استفاده می کنند.

منبع: Gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "95 درصد استودیوهای حال حاضر مشغول ساخت یا عرضه بازی سرویس محور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 درصد استودیوهای حال حاضر مشغول ساخت یا عرضه بازی سرویس محور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید