بازی کردن در دنیا متاورس

به گزارش وبلاگ رویال درام، جذابیت های زیادی در خصوص متاورس ایجاد شده است، اما یکی از محرک های اصلی استقبال از متاورس مربوط به گیمینگ و بازی است. همچنان که در شماره های قبلی هم نوشتیم، دنیا شبیه سازی شده بازی ها، به نوعی زیرساخت دنیا متاورس به شمار می رود. در این گزارش با تمرکز بر فرصت های متاورس برای فراوری محتوا و ساخت بازی، به تشریح این حوزه در آینده اینترنت می پردازیم. اقتصاد توسعه دهندگان، فراورینمایندگان محتوا و بازی های متاورسی متاورس شکل خواهد گرفت. چون متاورس فرصت های بالقوه فراوانی را برای فراورینمایندگان محتوا در بر خواهد داشت و به آنها یاری خواهد نمود محتواهای خاص و ویژه ای را فراوری نمایند. توسعه دهندگان شخص ثالث نیز می توانند با فروش خدمات و دارایی های مجازی از جمله بازی ها، شبکه های اجتماعی، معاملات تجاری و مارکت پلیس ها اقتصاد گسترده ای را تشکیل دهند.

بازی کردن در دنیا متاورس

گیمینگ در متاورس؛ فعلا در آغاز راه

صنعت بازی سازی در شکل گیری متاورس نقش بنیادین ایفا نموده است و احتمالا همین روند را با عناصر سه بعدی متاورس مانند آواتارهای سه بعدی، ساخت دنیا های مجازی و تعاملات کاربران به مثابه یک گیم پلی ادامه دهد.

امروزه اغلب بازی های کنسولی آغاز به ایجاد تجربه های شبه متاورسی در ساختار بازی های خود نموده و رویدادهای درون برنامه ای را برگزار می نمایند. بازی سازها با مشارکت موسیقی دانان، سینماگران، شرکت های ضبط و سایر برندها از هیچ فرصتی برای ایجاد تجربه های مجازی فراگیر فروگذار نمی نمایند. مثلا Fortnite کنسرت مجازی Travis Scott را برگزار کرد و Roblox میزبان Electric Daisy Carnival شد که یک فستیوال سالانه موسیقی دنس است.

صنعت بازی سازی به سرعت در حال پیشرفت است و به وجود آمدن مدل های تجاری تازه مانند play-to-earn به همراه بلاکچین و متاورس نیز تأثیر شگرفی را روی آن خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط

از کنسول های بازی تا تلفن های همراه

29 تیر 1401

گذار از عصر اطلاعات به عصر تجربه

17 تیر 1401

مدل بازی های play-to-earn به گیمرها امکان مالکیت دارایی های درون برنامه ای را می دهد و آنها می توانند با بازی فعالانه ارزش کسب نمایند. این دارایی های دیجیتالی از رمزارزها تا منابع داخل بازی گسترده هستند و بر پایه بلاکچین به وجود می آیند. مدل بازی های play-to-earn می تواند فاصله بین بازی نمایندگانی که در پی کسب عایدی هستند و آنهایی را که صرفا برای تفریح بازی می نمایند، کمتر کند.

متاورس قابلیت این را دارد که در دهه های آینده به یک صنعت چندین تریلیون دلاری در اقتصاد دنیای تبدیل گردد. 3 سال آینده برای متاورس و شرکت های علاقه مند به آن مانند اپیک، روبلاکس، مایکروسافت و فیسبوک حیاتی خواهد بود. تیم سوینی (Tim Sweeney) مدیرعامل اپیک گیمز

مدل های مالی مختلف در صنعت بازی

Play-tp-Earn (بازی برای عایدی)

Free-to-Play (بازی رایگان)

Pay-to-Play (پرداخت برای بازی)

کاربران یک بازی تنها با بازی کردن پاداش دریافت می نمایند.

امکان هویت دیجیتال و مالکیت دارایی های دیجیتال (اغلب ان اف تی) را به کاربران می دهد.

کاربران بدون احتیاج به پرداخت پول می توانند از بخش عمده ای از یک بازی استفاده نمایند.

علاوه بر تبلیغات پولی، در بعضی از بازی ها کاربران می توانند با پرداخت مبلغی به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند.

بازی ها برای اجرا باید خریداری شوند.

این بازی ها می توانند قیمت کامل و یا اشتراک ماهانه داشته باشند.

مانند Axie Infinity، Decentraland و The Sandboxمانند CrossFire، Dota 2، League of Legendsمانند Gran Turismo، GTA و Rainbow Six

به طور مثال، کاربران بازی Axie Infinity توکن های Smooth Love Potion (SLP) کسب می نمایند که می توانند آنها را در یک مارکت پلیس تعیین به سایر کاربران بفروشند. آنها بعلاوه می توانند دارایی های دیجیتالی مانند زمین و سلاح های بازی را در قالب ان اف تی مبادله نمایند. Decentraland نیز امکان مشابهی را به کاربران خود می دهد.

متاورس می تواند به یاری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده حس فراگیری بازی ها را ارتقا دهد. علاوه بر این به مشارکت، محبوبیت و عایدیزایی آنها یاری می نماید. یکپارچه شدن با تجارت الکترونیک، ان اف تی ها و کلکسیون های دیگر نیز به کاربران اجازه می دهد تعامل بیشتری با تیم های موردعلاقه خود داشته باشند و از آنها حمایت نمایند.

متاورس هنوز در مرحله اولیه خود است و شرکت هایی مانند اپیک گیمز، روبلاکس و سندباکس در حال طراحی و کدنویسی برای آن هستند. شرکت های دیگری مانند مایکروسافت که صاحب Xbox است نیز دستی بر دنیای گیمینگ خواهند داشت.

با این حال، متاورس سرمایه های قابل توجهی را به خود جذب نموده است. اپیک گیمز به وسیله یک صندوق تأمین سرمایه خصوصی توانسته یک میلیارد دلار سرمایه کسب کند تا از افق دید بلندمدت خود برای کار بر متاورس و تجربه های اجتماعی حمایت کند.

شرکت های فعال در بازی های متاورسی

اپیک گیمز

فراورینماینده Fortnite، بازی ویدئویی که در سال2017 عرضه شد. این شرکت در ساخت متاورس سرمایه گذاری نموده است. بعلاوه کنسرت هایی از هنرمندانی همانند آریانا گراندی و تراویس اسکات را در متاورس برگزار نموده است.

روبلاکس

این پلتفرم میزبان چندین بازی مختلف از جمله بازی های نقش آفرینی مانند Bloxburg& Brookhaven است و به کاربران این امکان را می دهد که در دنیا های مجازی خانه بسازند، کار و بازی نمایند.

اخیرا در یک همکاری با یک شرکت فراوری کفش (Vans) یک پارک اسکیت بوردسواری به نام Vans World را می سازد.

یوبیسافت

یوبیسافت با مشارکت سندباکس در حال تحقیق و آنالیز ان اف تی های گیم است.

یوبیسافت در متاورس زمینی را در اختیار خواهد داشت که در آن بازی های مختلفی را به همراه ان اف تی ها عرضه می نماید.

سایر (Minecraft، Second Life و…)

ماینکرفت که تحت مالکیت مایکروسافت قرار گرفته است، یک بازی دنیا مجازی است که کاربران می توانند در آن کاراکترهای دیجیتالی خود را ایجاد نمایند و هر چه دوست دارند، بسازند.

سکند لایف نیز یک بازی دنیا مجازی است که به کاربران خود یک فضای اجتماعی فراگیر و درلحظه ارائه می نماید.

منبع: مجله شنبه

به "بازی کردن در دنیا متاورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی کردن در دنیا متاورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید