شگرد تازه تولیدکنندگان شوینده برای افزایش قیمت ها

به گزارش وبلاگ رویال درام، در حال حاضر با وجود مخالفت ستاد تنظیم بازار در افزایش قیمت محصولات شوینده گویا واحد های تولیدی به کم فروشی روی آورده اند تا از آن طریق بتوانند به نوعی افزایش قیمت ها را در محصولات خود اجرا نمایند.

شگرد تازه تولیدکنندگان شوینده برای افزایش قیمت ها

به گزارش تسنیم، چند ماهی است که فراورینمایندگان محصولات شوینده به بهانه افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه های فراوری درخواست های متعددی مبنی بر افزایش قیمت را به سازمان حمایت ارسال نموده اند، اما هنوز مجوزی مبنی بر افزایش قیمت ها را دریافت ننموده اند.

با این وجود در 28 اردیبهشت در فضای مجازی نامه ای از سوی انجمن صنایع شوینده منتشر شد که نشان از افزایش قیمت محصولات این صنعت از 50 تا 80 درصد داشت. در آن مقطع یک مقام مطلع در ستاد تنظیم بازار این موضوع را کذب خواند و گفت: تا به امروز هیچ بحثی در مورد قیمت های تازه محصولات صنایع شوینده نشده است و هر گونه افزایش قیمت بدون مجوز ممنوع است.

وی اضافه کرد: نامه منتشرشده بدون تاریخ، امضا و مهر است و به نظر می رسد ناشی از فضاسازی بعضی اعضای انجمن و به منظور دریافت مجوز افزایش قیمت باشد.

چند روز بعد با وجود عدم ابلاغ رسمی مصوبه سازمان حمایت، بختیار علم بیگی رئیس انجمن صنایع شوینده و آرایش بهداشتی بار دیگر ادعا کرد که سازمان حمایت با افزایش 25 تا 40 درصدی قیمت صنایع شوینده و آرایشی بهداشتی موافقت نموده است.

انتشار اخبار های نادرست و التهابات بازار در نهایت باعث شد تا وزیر صنعت در این خصوص اعلام کند: انجمن صنایع شوینده در اعلام افزایش قیمت کالا های خود اشتباه کرد، زیرا فقط با افزایش قیمت بعضی کالا ها موافقت شده بود که صنایع شوینده در این گروه قرار ندارد. باید فراورینمایندگان قیمت ها را به قبل برگردانند.

در حال حاضر با وجود مخالفت ستاد تنظیم بازار در افزایش قیمت محصولات شوینده گویا واحد های فراوریی به کم فروشی روی آورده اند تا از آن طریق بتوانند به نوعی افزایش قیمت ها را در محصولات خود اجرا نمایند.

مشاهدات بازار نشان می دهد کمبود عرضه و کم فروشی محصولات شوینده در بازار به وجود آمده و همین امر باعث نارضایتی مصرف نمایندگان شده است. به نظر می رسد برای جلوگیری از این گونه اقدامات باید واحد های نظارتی ورود پیدا نموده و با این گونه اقدامات خودسرانه فراورینمایندگان برخورد لازم صورت گیرد.

منبع: فرارو

به "شگرد تازه تولیدکنندگان شوینده برای افزایش قیمت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگرد تازه تولیدکنندگان شوینده برای افزایش قیمت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید