اتصال 50 هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ

به گزارش وبلاگ رویال درام، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقریبا سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه اندازی شده و چیزی حدود 50 هزار فروشگاه به این سامانه متصل شده است.

اتصال 50 هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ

به گزارش تجارت نیوز، سید صولت مرتضوی درباره آخرین شرایط ارائه کالابرگ های الکترونیکی گفت: تقریبا سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه اندازی شده است چیزی حدود 50 هزار فروشگاه؛ چه فروشگاه های زنجیره ای و چه غیرزنجیره ای تا این لحظه به این سامانه متصل شده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با ایلنا تبادل نظر می کرد ادامه داد: همان طور که از قبل گفته شد مردم عزیز می توانند به صورت اعتباری تقریبا حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی شان خرید اعتباری داشته باشند.

وی اعلام کرد: تصمیم نوی هنوز در رابطه با شیوه ها و بسته های نو اتخاذ نشده است.

مرتضوی درخصوص شرایط افزایش حقوق بازنشستگاه تأمین اجتماعی با توجه به انتقاد های اجرا شده به مصوبه شورای عالی کار مطرح کرد: افزایش حقوق ها در شورای عالی کار مصوب شده و احکام شان در حال صادر شدن است.

جزئیات اسامی و قیمت کالا های مشمول کالابرگ

به هر حال در بهمن 1401، برای اولین بار این طرح در استان هرمزگان کلید خورد و مقامات مالی خبر دادند که به زودی در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد. بدین ترتیب تمام خانوار های یارانه بگیری که حساب شان در استان افتتاح شده، مشمول طرح کالابرگ می شوند.

دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا با هدف حمایت از سبد غذایی خانوار، این امکان را برای این خانوار فراهم کند تا با اعتبار یارانه ای که پیشتر به آن ها تعلق می گرفت، بتوانند 10 قلم کالای اساسی را یک ماه زودتر خریداری نمایند.

آنگونه که امروز اطلاعیه وزارت کار هم نشان می دهد این کالا ها به ارزش 530 هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ می گردد. مردم مختارند که از هر نام و نشان و برند تجاری کالای مورد احتیاج خود را از بین 10 قلم کالای ذکر شده تهیه نمایند و دولت طبق سبد کالای معین شده مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می نماید.

ضمناً، مبلغ این کالا ها به نرخ شهریور ماه سال 1400 خواهد بود. برای مثال، روغن 810 گرمی حدود 14 هزار تومان است. مابه التفاوت از محل یارانه فرد پرداخت می گردد.

در جدول زیر، قیمت فروش مصوب کالا در سال 1401 و سهم پرداختی مردم برای امسال آمده است.

منبع: فرارو

به "اتصال 50 هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال 50 هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید