فرهنگ و هنر

حراج تاریخی بوگاتی ویرون: کارکرده، 5200 کیلومتر، رنگ آبی ترنسفورمرز

کمپانی قدرتمند بوگاتی که دفتر مرکزی آن در فرانسه واقع شده است، کوشش زیادی می نماید تا خود را به عنوان یک شرکت بسیار پیشرفته معرفی کند. با این حال، این شرکت همچنان به خواسته های عجیب خریدارانش، حتی بچگانه ترین آن ها پاسخ می دهد.

29 فروردین 1403

بادبان خورشیدی ناسا چطور کار می کند ، فیلم

ناسا آماده می شود تا فضاپیمای پیشرفته ای را مجهز به بادبان خورشیدی در اواخر این ماه پرتاب کند. بادبان خورشیدی می تواند تا سال ها سرعت بگیرد و بهترین راه حل سفرهای فضایی دوردست با فناوری کنونی است.

26 فروردین 1403

رویای سبز آن شرلی در سنگان!، فیلم

در تعطیلات آخر هفته روستای سنگان تهران از برترین مقاصد سفرهای بهاری است. هوای خنک، سرسبزی درخت ها و درخشش آفتاب، دلچسب بودن این روستا را دو چندان نموده!

16 فروردین 1403

ضرغامی آمار بازدید اماکن تاریخی را بیان کرد

سیدعزت الله ضرغامی در شبکه ایکس (توئیتر)، آمار تجمیعی از 259 موزه، پایگاه و بنای تاریخی تا خاتمه سومین روز فروردین ماه 1403 را یک میلیون و 177 هزار و 375 نفر اظهار داشت و نوشت: حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، سعدآباد و باغ فین، رتبه های اول تا پنجم را داشتند.

4 فروردین 1403

آشنایی با تله کابین لاهیجان، شهر زیبای گیلان

تله کابین لاهیجان (Lahijan Telecabin) یا تله کابین احرار در کنار بام سبز در شهر لاهیجان در استان گیلان واقع شده است. این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال 1384 تأسیس شد و از آن پس از طریق شرکت دوپل مایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار...

2 فروردین 1403

آهنگساز فاینال فانتزی: تقلید از موسیقی فیلم های هالیوودی مانع از پیشرفت می شود

آهنگساز سری فاینال فانتزی، نوبوو اوئماتسو (Nobuo Uematsu)، به تازگی بیان کرده است که آهنگسازانی که شادمان هستند که از سبک موسیقی فیلم های پرفروش هالیوودی در موسیقی بازی های ویدیویی خود تقلید می کنند، مانع از پیشرفت موسیقی در صنعت بازی های ویدیویی می شوند.

28 اسفند 1402

185 کتابخانه عمومی در تعطیلات نوروز فعال هستند

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، 185 کتابخانه عمومی در تعطیلات نوروز فعال هستند.

27 اسفند 1402

شخصیت های انیمه Cowboy Bebop به اورواچ 2 می آیند؛ تریلر عالی آن را ببینید

اگر شما کمی هم با دنیای انیمه آشنایی داشته باشید قطعاً نام کَوبوی بیباپ (Cowboy Bebop) به گوشتان خورده است. این انیمه یکی از برترین موارد ساخته شده در تاریخ بوده که دارای داستان و دنیای بسیار جذابی است. چیزی که این انیمه را از همواره بهتر می نماید، شخصیت های...

22 اسفند 1402

همه چیز درباره جنگنده ای که اف 22 را شکست داد

رافال در زبان فرانسوی وزش ناگهانی و وحشیانه باد معنی می گردد. واژه که به خوبی از عهده توصیف این جنگنده نسل چهار و نیم چالاک برمی آید.

19 اسفند 1402

حضور کارشناسان ایکوموس جهانی از 12 تا 17 اسفند در ماسوله

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، حضور کارشناسان ایکوموس جهانی از 12 تا 17 اسفند در ماسوله صورت می پذیرد.

15 اسفند 1402

روستای آذران، روستای افسانه های اسفندی

یک پژوهشگر ادبیات آیینی گفت: خواب بهمنه به دلیل شدت خستگی به درازا می کشد و در واپسین لحظات بهمن که اسفند از راه می رسد، خواهرش را که در خواب است، بیدار نمی کند و می گذرد.

4 اسفند 1402

سرنوشت غم انگیز سربازی که از چهل سال پیش در دورترین نقاط دنیا در حال خدمت است

وویجر 1 هنوز زنده است و با بیش از 24 میلیارد کیلومتر فاصله از زمین، در اعماق کیهان پیشروی می نماید. بااین حال، مسئله ای کامپیوتری مانع از آن شده است که تیم ماموریت روی زمین بتواند اطلاعات بیشتری از شرایط یکی از قدیمی ترین فضاپیماهای ناسا به دست آورد.

29 بهمن 1402

تفاهمنامه همکاری بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید

خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده، تفاهمنامه همکاری بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید.

28 بهمن 1402

شهر قدیم جیرفت یک ظرفیت گردشگری به شمار می رود

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شهر قدیم جیرفت یک ظرفیت گردشگری به شمار می رود.

15 بهمن 1402

ببینید؛ بازی Stellar Blade در ماه اردیبهشت منتشر خواهد شد

بازی Stellar Blade یکی از بازی های مهم رویداد اخیر پلی استیشن بود که همان طور که سونی قبل از مراسم هم گفته بود، یکی از نکات تمرکز این رویداد بود. تریلر نو این بازی جهان این اثر و شخصیت ها و داستانش را بیش از پیش به تصویر کشید.

13 بهمن 1402

کشف کپسول زمان زیر مجسمه پادشاه

کپسول زمان، جعبه یا مخزنی است که در آن اسناد و اطلاعاتی برای آیندگان در آن قرار داده می شود.

10 بهمن 1402

راهنمای خرید برترین هود برای آشپزخانه

بیشتر گازها یا اجاق گازها در بالای خود یک خود آشپزخانه دارند. هود آشپزخانه چه برای کنترل دود فاجعه بار ماهیتابه و چه برای رام کردن بخار قابلمه ماکارونی، برترین دوست آشپزخانه شما هستند. هودها انواع مختلفی دارند که هر یک برای یک آشپزخانه کاربرد دارند....

8 بهمن 1402

با هوش مصنوعی، کتاب بشنوید! سرویس هوشمند راوی در فیدیبو فعال شد

گوینده هوشمند راوی امکان جدیدی برای شنیدن کتاب های صوتی است که اخیرا در فیدیبو فعالسازی شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. این سرویس هوشمند امکان اضافه کردن صدای هوشمند به بعضی از کتاب های متنی -موجود در سرویس اشتراکی فیدی پلاس- را فراهم نموده...

3 بهمن 1402

8 ژانر ادبی که باید سراغشان بروید

اگر می خواهید به عنوان یک نویسنده اثری ناب خلق کنید، پس شناخت ژانرهای ادبی به شما یاری بسیاری خواهد نمود؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم 8 ژانر ادبی از مهم ترین ها را به زبانی ساده بیان کنیم. بیشتر نویسندگان هرچقدر هم خلاق باشند به طور معمول سراغ ایده...

18 دی 1402

چه آینده ای در انتظار دنیای سینمایی مارول است؟

استودیوی مارول به بن بست رسیده است؛ سریال های تلویزیونی آن ها به میزان گذشته تماشاگر ندارد، فیلم مارول ها به یکی از بزرگ ترین شکست های تجاری تاریخ ژانر ابرقهرمانی تبدیل شد، شرایط پروژه های آینده آن ها معین نیست و حالا با اخراج جاناتان میجرز، مولتی ورس...

2 دی 1402
تعداد: (325)