یافته های نو در خصوص سویه امیکرون

به گزارش وبلاگ رویال درام، نتایج یک آنالیز که در ژاپن اجرا شده نشان می دهد، سویه امیکرون پنهان کار ممکن است باعث بیماری شدیدتر گردد و از درمان آنتی بادی مونوکلونال فرار کند.

یافته های نو در خصوص سویه امیکرون

زیرسویه BA.2 که به عنوان امیکرون پنهان کار معروف شده، در هفته های گذشته بسیار توسعه پیدا نموده است و باعث نگرانی هایی در سطح دنیا شده است.

سازمان دنیای بهداشت (WHO) اعلام نموده که گونه امیکرون ویروس کرونا دارای سه زیر سویه BA.2، BA.1 و BA.3 است، حدود 99 درصد از موارد توالی یابی شده حاوی زیر سویه BA.1 هستند. زیرسویه BA.2 در کشورهای انگلیس، دانمارک، نروژ و سوئد تشخیص داده شده و محققان در فرانسه و هند نیز در خصوص شیوع سریع این زیرسویه هشدار داده و اعلام نموده اند که این زیرسویه به زودی از دیگر سویه های امیکرون پیشی می گیرد.

در حال حاضر پژوهشگران تاکید می نمایند، امیکرون پنهان کار ممکن است باعث عفونت شدیدتری نسبت به نسخه BA.1 گردد؛ تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو در ژاپن دریافتند که در همسترها، زیرسویه BA.2 می تواند آسیب بیشتری به ریه فرد مبتلا وارد کند.

در حال حاضر 5 درصد موارد مثبت امیکرون در ایالات متحده مربوط به امیکرون پنهان کار می گردد؛ این نوع می تواند باعث عفونت شدیدتری نسبت به نسخه اصلی سویه گردد و ممکن است بتواند از بعضی درمان ها فرار کند. امیکرون پنهان کار دارای خواصی شبیه به نوع دلتا در نحوه تأثیرگذاری بر ریه های فرد است و این موضوع آن را نسبت به نوع شناخته شده امیکرون که در حال حاضر در دنیا فراگیر شده، خطرناک می نماید.

منبع: فارس

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا وبلاگ رویال درام دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "یافته های نو در خصوص سویه امیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های نو در خصوص سویه امیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید