18 جهت زیبا و مقرون به صرفه برای سفر با قطار

به گزارش وبلاگ رویال درام، منظره ها بی نظیر، راحتی سفر، امینت و آسودگی خاطر همه از جمله خصوصیاتی است که موجب می گردد تا از طی کردن جهت با قطار لذت ببرید.

18 جهت زیبا و مقرون به صرفه برای سفر با قطار

قطار امن ترین وسیله نقلیه در دنیا است و با انتخاب قطار نگرانی هایتان از گم شدن در طول سفر یا تصادفات جاده ای به صورت قابل توجهی کاهش می یابد. در حین سفر با قطار می توانید از کوپه خود خارج شوید، راه بروید، به سالن غذاخوری بروید و از همه مهم تر می توانید از چشم انداز بیرون لذت ببرید.

در ادامه جهت هایی با منظره ها بسیار زیبا و قیمتی مناسب را به شما معرفی می کنیم.

سفر در هیمالیا با تنها 35 روپیه

استفان مکلارنس نویسنده تلگراف در خصوص این سفر می نویسد:

در این سفر شما نمی توانید در خصوص هزینه بلیط گله ای داشته باشید. سفری به طول 100 مایل در جهت راه آهن دره کانگارا (Kangra) که از مناظق و منظره ها بی نظیر شمال هندوستان می گذرد را تنها با پرداخت هزینه ای در حدود 13 هزار تومان تجربه کنید. درست است که سفر در پیچ و تاب های هیمالیا 10 ساعت طول می کشد، اما علتی برای عجله وجود ندارد. این جهت می تواند یکی از برترین مثال ها برای مسافرت آرام است.

او در ادامه می گوید:

این جهت جزو جهت های رده بالای قطاری به حساب نمی آید. از هزاران نفری که از ارتفاعات شیملا (Shimla) بالا می آیند، تنها تعداد کمی از آن ها از خدمات جهت کانگرا استفاده می نمایند و جهتی هفتاد مایلی را به سمت شمال ادامه می دهند. جهتی که برای یادمان های ثبت شده، به عنوان میراث سازمان دنیای یونسکو شناخته شده است و در حدود 4000 متر اتفاع را بالا می رود و از 33 توقف گاه زمان بندی شده عبور می نماید. این جهت منظره ها خارق العاده و اعجاب انگیز را از دامنه پوشیده شده از برف Dhauladhar و دره سرسبز و پر ثمر آن را در اختیار شما قرار می دهد.

تور اورینت اکپرس با تخفیف های ویژه

شما می توانید با قیمت 100 پوند با قطار های سریع السیر به پاریس بروید و عصر نیز با قطار های سریع السیر فرانسه یا TGV به تورین سفر کنید. با توقف در پاریس و خوردن ناهار در رستوران Train Bleu می توانید کمی تجمل به سفرتان اضافه کنید. در این رستوران می توانید با 58 پوند وعده ناهار کاملی را زیر سقف هایی بخورید که از نظر زیبایی با سقف های کاخ ورسای رقابت می نمایند.

با خارج شدن از فرانسه و عبور از منطقه ها روستایی مجذوب کننده این قطار سفری کوتاه را از آلپ شروع می نماید تا به ایتالیا برسد. شب را در تورین، یکی از شهر های کمتر دیده شده ایتالیا بگذرانید. شهری که می تواند برای هواداران فیلم مایکل کین به نام کار ایتالیایی که در سال 1969 ساخته شد جزو فهرست شهر هایی قرار بگیرد که حتما باید از ان تماشا کرد. صبح روز بعد می توانید با بلیط قطار 20 پوندی خود را به ونیز یا فلورانس برسانید.

قطاری مقرون به صرفه برای گشت و گزار در کوه های راکی

کوهستان راکی منطقه ای مجذوب کننده و گردشگری است و Rocky Mountaineer جهت ریلی است که از این کوهستان عبور می نماید و با قیمت هایی مناسب می تواند فرصت های مناسبی را در اختیار طبیعت دوستان و کوه نوردان قرار دهد. این جهت که در حال حاضر تنها راه ریلی عبور نماینده از جهت امن کانادایی بین بنف (Banff) و ونکوور است. با قیمت 146 دلار (کانادا) می توانید از از منظره ها بی نظیر کوه ها و دریاچه در جهت ملی کانادا 1906 لذت ببرید. کانادایی ها در تمام طول سال و دو تا چهار بار در هفته جهت زیبای تورنتو- جاسپر-ونکوور را طی می نمایند.

هندوستان را با قطار تجربه کنید

قطار های لوکس و بسیار شیک با امکانات استثنائی در هند وجود دارد اما این قطار ها با هزینه های گزافی همراه است و اگر شما ماهاراجا نیستید و می خواهید با هزینه ای کم از زیبایی های هند بهره ببرید، می توانید با هزینه ای در حدود 185 دلار بلیط مسافرت 15 روزه ایندریل (indrail) درجه 2 را برای سفر در شبکه ریلی خارق العاده هند بخرید. عکس های منتشر شده از قطار های هندوستان را که چند برابر ظرفیت مسافر دارند و مردم از گوشه و کنار کابین ها به قطار چسبیده اند را قراموش کنید. AC2 روشی است که خانواده های میانه هندی برای سفر انتخاب می نمایند. این قطار ها با امکاناتی همانند خوابگاه های رزرو شده، سیستم تهویه قدرتمند، روکش های تمیز و غذا های گرمی که از آشپزخانه از طریق خدمه قطار برایتان به کابین اورده می گردد، می تواند راحتی و امنیت لازمی که برای لذت بردن از سفر به آنها احتیاج دارید را در اختیارتان قرار دهد.

درطول دو هفته شما می توانید با قطار در بخش وسیعی از هند به گردش به بپردازید و از ایستگاه های کوهستانی همانند شیملا (shimla)، شهر هایی همانند دهلی و مکان های بی مانند مثل واراناسی (varanasi) در کنار رودخانه گنگ، جایسالمر (Jaisalmer) رویایی، شهر شاهزاده ها جیپور (jaipur) و البته تاج محل در آگرا تماشا کنید. در هندوستان مسافرت با قطار و جهت می تواند به اندازه مقصد ها دلچسب و هیجان انگیز باشد.

گذر از آفریقای جنوبی

راه های سریع تر و هوشمندانه تری برای سفر در آفریقای جنوبی وجود دارد اما هیچ کدام به اندازه سفر با قطار امکانات لوکس و امکانات در اختیار شما قرار نمی دهد. گوین بل که مقاله ای در مجله تلگراف در این رابطه نوشته است می گوید:

این موضوع یکی از راز های این سرزمین است که به خوبی پنهان نگه داشته شده است. شما می توانید سفری با جهت مشابه با قطار آبی (blue train) افسانه ای را با قیمتی بسیار مناسب تجربه کنید و از حیات وحش کارو (karoo) بزرگ تماشا کنید.

خانه -مزرعه هایی که تنها و با فاصله در بیابان ها و خاک های سرخ قرار دارند و آسیاب های بادی که از قدرت طبیعت برای آب رسانی به مزارع استفاده می نمایند. صحبت از گشت و گذار در دشتی پر از چمن و آکاسیا است جایی که تنها نشانه ای که از تمدن می توانید بیابید ستون ها و برج های برق است که از دور همانند سربازان گم شده در طبیعت می مانند.

میانمار را تنها با 3 پوندی بگردید

اگر می خواهید به سرعت به مقصد خود برسید در میانمار از قطار استفاده نکنید.

این جمله را آنا بریسول در یکی از مقالات خود برای تلگراف می گوید و ادامه می دهد:

علت این جمله البته تاخیر قطار ها، که البته معمول است، نیست و علت اصلی تاخیر آنها این است که قطار های مورد استفاده در این کشور بسیار کند هستند.قطار از کنار منطقه زیبا و تاریخی استان شان گوتیک ویاداکت (shane Goteik Viaduct)، که شامل دره ای اعجاب انگیز است، با سرعت خنده آور 15 کیلومتر بر ساعت عبور می نماید. سفر صد کیلومتری ما از ایستگاه تپه استعماری پین او لووین (pyin Oo lwin) به هسیپاو (Hispaw) هفت ساعت به طول خواهد انجامید. وقتی شما با سرعتی این چنین کم حرکت می کنید کسی ساعت ها را نمی شمارد و سرعت آرام در تمامی سفر ادامه خواهد داشت

تنها دو قطار و در خلاف جهت یکدیگر در طول روز این جهت را طی می نمایند و رقابتی مداوم بین پنجره های قطار و گل های وحشی در حال رشد در حال اجرا است. این سفر زیبا، الهام انگیز، آرام و به صورت خلاصه بی نظیر است و تنها با پرداخت 5500 کیات یا 3 پوند برای دو بلیط می توانید از آرامش و مناطر این منطقه بهره ببرید. این احتمالا مقرون به صرفه ترین سفر است که می توانید در طول زندگی خود تجربه کنید.

به اکتشاف در مراکش بپردازید

در سال 1966 دیوید کراسبی خواننده سبک فولک راک با قطار مراکش اکسپرس از کازابلانکا سفر خود را شروع کرد و آهنگ غروب خورشید در نگاه تو ....از میان آسمان مراکش را خواند. اکنون از قطار شرکت ONCF، که شرکت ملی قطار مراکش است، که هر شب تانگیر (Tangier) سفر خود را شروع می نماید به عنوان جادویی ترین جهت قطار در مدیترانه دور یاد می گردد.

این قطار بعد از گذشتن از ساحل آتلانتیک جهت خود را از درون تل های شن و بیابان ها باز می نماید و ساعت 8:10 دقیقه صبح و درست به موقع برای صرف صبحانه به نزدیکی میدان جماع الفنا می رسد.

انتظار Le Train Bleu را نداشته باشید. چهار کابین قابل استفاده این قطار با حرکت شبانه و پاورچین خود در شمال آفریقا شما را به خوابیدن ترغیب می نماید. در تانگیر در پی خط در حال تکمیل سریع السیری بگردید که تا سال 2018 از مشتریان TGV میزبانی خواهد نمود، بگردید.بیلط کوشت (couchette)، نوعی اتاق و کابین خصوصی و یا نیمه خصوصی که جایگاه های آن قابلیت تبدیل شدن به تخت و جای خواب را دارد، 30پوندی مربوط به این سفر را می توانید از طریق ماشین های الکترونیکی و یا گیشه های ایستگاه Tangier-Ville بخرید.

مسافرت با قطار های درجه 1 و فوق سریع ژاپن

قطار های فوق سریع ژاپن همیشه برترین بوده اند اما سفری هفت روزه با قطار درجه 1، که شامل سفر با قطار های گلوله ای هم می گردد، به صورت تعجب برانگیزی به نظر مقرون به صرفه می آید. بلیط قطار برای این سفر را می توانید با هزینه ای در حدود 266 پوند از ایستگاه های قطار این کشور تهیه کنید. با جدیدترین پیشرفت ها و توسعه شبکه ریلی ژاپن این خطوط به جزیره شمالی هوکایدو (Hokkaido) وارد شده است. این جزیره سرزمین تابستان های داغ و غذا های دریایی است و شما می توانید با هزینه ای بسیار کمتر از مرکز زاپن از غذا های دریایی با طعم های فوق العاده و با کیفیت بهره ببرید. شما می توانید بلیط این قطار را از ایستگاه های قطار تهیه کنید.

جایگزین هایی مقرون به صرفه قیمت برای قطار های شرکت های Eastern و Oriental Express

قطار های مقرون به صرفه فیمت بسیار زیادی به صورت روزانه در جهت بین دو شهر سنگاپور و بانکوک در حال تردد هستند که می توانند با قیمتی در حدود 40 پوند تجربه این سفر را در اختیار شما قرار دهند. این قطار ها که مجهر به سیسنم تهوبه هوا هستند جهت سنگاپور به کوالالامپور را از طریق دو قطار که در طول روز، مدت زمان سفر 6 ساعت و 45 دقیقه، و قطار شبانه 7 ساعت و نیمی به یکدیگر متصل نموده اند. قطار مشابه دیگری نیز وجود دارد که با 6 ساعت و 15 دقیقه سفر روزانه و سفری 8 ساعته در طول شب کوالالامپور را به باترورث (Butterworth) متصل می نماید. این قطار ها در این سفر از جنگل ها و مزارع خرما و مکان های تاریخی همانند جرج تون در پنانگ عبور می نمایند. قطار های روزانه ای با امکانات اقامتی مناسبی همانند جای خواب راحت و رستوران تایلندی وجود دارد که ساعت 2 بعد از ظهر از باتروٍث به سمت بانکوک حرکت می نماید و صبح روز بعد ساعت 10:30 صبح در ایستگاه هوا لامپونگ شهر بانکوک توقف می نماید.

قطار زرد کوچک

اوایل بهار برترین زمان برای کشف فلات های پیرنه با گل های کوهی است که روزگاری الهام بخش هنرمندی به نام چارلز رنی مکینتاش بوده است. او این سرزمین را سرزمین پری ها نام گذاری نموده است.

نیمی از لذت تماشا این منطقه در تجربه سفر با قطار زرد کوچک است. این قطار که 40 مایل را در جهت بین شهر قرون وسطایی Villefranche-de-Conflent تا مرض اسپانیا و بلند ترین ایستگاه طی می نماید. سفری جادویی در زمان و مکان که نمایی از چند قرن تاریخ، مهندسی و طبیعت را به شما نشان خواهد داد. بیشتر قطار هایی که از سال 1909 به این خطوط اضافه شده اند همچنان در حال کار کردن هستد. قطار هایی که جهت خود را از میان سراشیبی های تند، پل های معلق و تنگه ها پیدا نموده اند. هزینه بلیط یک طرفه این قطار ها تنها 12 پوند است.

عبور از سیبری با قطار های لوکس تخفیف خورده

سفر های لوکس در شبکه ریلی ترنس سایبرین (Trans-Siberian)، که شامل شبکه ای 9000 کیلومتری از خطوط ریلی است که مسکو را به شرق دور روسیه متصل می نماید، می تواند هزینه ای 10000 پوندی را برایتان به همراه داشته باشد اما این بدین معنی نیست که شما محبورید از این قطار ها بهره ببرید.

خرید بلیط از شرکت Trans-Manchurian روز های سه شنبه از مسکو به سمت پکن یا قطار یکشنبه شرکت Trans-Manchurian هزینه ای در حدود 500 پوند دارند. با در نظر گرفتن 200 پوند برای سفر لندن به مسکو شما می توانید با 700 پوند از ایستگاه سنت پانکراس سفری هشت یا نه شب را به سمت چین شروع کنید. سفری که جای خوابی 4 تخته و راحت را در اختیارتان قرار می دهد. این خطوط جزو پرطرفدار ترین خطوط ریلی است و با امنیت و آرامشی که در اختیارتان قرار می دهد می تواند گزینه ای مناسب برای تجربه سفر در این جهت باشد.

طولانی ترین سفر ریلی بریتانیا

سفری به طول 1100 کیلومتر با 39 ایستگاه می تواند آزمون سختی برای مسافران و حتی گوینده سالنی باشد باید نام این ایستکاه ها را در بلند گو پشت سر هم اعلام کند باشد. این سفر عبور از شهر ها و مکان های مختلف بریتانیا تجربه فوق العاده و کاملی را از سفر با قطار در اختیارتان قرار می دهد. هزینه بلیط این قطار ها از 104 پوند شروع شده و تا 258 پوند بالا می رود.

با پنج پوند نامیبیا را بگردید

دسرت اکسپرس بیش از 350 کیلومتر از منطقه ها با ارتفاع بالای نامیبیا را پوشش می دهد. این خطوط ریلی از ویندهوک (Windhoek) شروع شده و با عبور از منطقه ها مرکزی این کشور و اطراف ساوانا، بیابان ها و شن زار ها به سواکوپ موند (Swakopmund) در ساحل آتلانتیک می رسد. این قطار هزینه ای در حدود 200 پوند دارد اما راهکار های مقرون به صرفه قیمت تری هم وجود دارد. شما می توانید به همراه محلی ها با قطار شبانه Starline که از ویندهوک به سمت سواکوپ موند حرکت می نماید همسفر شوید. این قطار ساعت 19:15 روزهای سه شنبه، پنج شنبه، آدینه و شنبه ویندهوک را ترک می نماید و ساعت 05:02 به سواکوپ موند می رسید. بلیط های مالی این قطار قیمتی در حدود 5 پوند دارند و اگرعلاقه سفر های فانتزی تری دارید می توانید برای بلیط های بیزنس کلاس اندازه بیشتری را هزینه کنید و امکاناتی همانند تلویزیون و فروشگاه های مواد غذایی اتوماتیک را به دست بیاورید. البته نباید زیاد انتظار زیادی داشته باشید و سعی کنید غذای خود را با خود همزاه داشته باشید.

قطار ساحل های آبی رنگ

تابستان ها رنگ های ساحل مدیترانه و پروونس در بیشترین حد خود واقع شده است و سفری 75 دقیقه ای از مارسی به میراماس یکی از روش های محبوب برای لذت بردن از چشم انداز بی نظیر غرب مارسی و این رنگ ها است. خط اصلی تالاب Etang de Berre را دور می زند اما جهت Port-de-Bouc از اطراف ساحل عبور می نماید و با 23 تونل و 18 پل قطار با طراحی استثنائی پاول سژوقنه (Paul Séjourné) جهتی بی نظیر را به وجود آورده است. او در حین ساخت پل ها با گروهی از نقاشان محلی که در اطراف روستای ماهی گیری و ایستگاه LEstaque تجمع نموده بودند و از نقاشی ها و رنگ آمیزی به وجد امده بودند رو به رو شده است. می توانید سفر خود را در کری ل روت (Carry-le-Rouet) قطع کنید و ادامه سفر خود را از طریق دریا ادامه بدهید.

روشی مقرون به صرفه قیمت تر برای رسیدن به ماچو پیچو

قطار لوکس هیرام بینگهام، که به احترام فرد آمریکایی که در سال 1911 شهر گمشده را کشف کرد، نام گذاری شده سفر خود را از پوروی (Poroy) شروع می نماید و به ماچو پیچو می رود. هزینه بلیط این سفر برای هر نفر 476 پوند است. اما راهکار مالی تری هم وجود دارد و قطار دیگری هم وجود دارد که شما می توانید جهت پوروی به ماچو پیچو را با هزینه ای 62 پوندی طی کنید. و اگر با اتوبوس به سر ریل در اولانتای تامبو (Ollantaytambo) بروید می توانید با استفاده از قطار Inca Rail و هزینه 54 پوندی این جهت را طی کنید.

موستار به سارایوو با 4 پوند

پیش از شروع فرایند بازسازی از طریق دولت فدرال بوسنی و هرزوگوین، خط ریلی موستار (Mostar) به سارایوو به عنوان یکی از شناخته ترین و تماشای ترین خطوط و یاداوری از گذشته مطرح بود. این قطار با واگن های سوئدی متعلق به دهه شصت میلادی، که پر بود از جایگاه های پلاستیکی و زیر سیگاری ها، می توانست به خوبی یادآور روزگار چند دهه گذشته باشد. در تابستان پیش رو این خط با واگن های ساخت کشور اسپانیا و شرکت تالگو (Talgo) میزبان مسافران خواهد بود. رودخانه فیروزه ای نرتوا (Neretva) که از زیر پل اوتمان شهر موستار می گذرد و جهتی سه ساعته از پیچ و خم های رودخانه را همراه با جهت راه آهن طی می نماید. حتی محلی ها هم با تماشا چشم انداز قطار پوشیده شده با مه در نزدیکی شهر سارایوو (Sarajevo) تحت تاثیر قرار می گیرند. این منظره ها با همه منظره ها و چیز هایی که در نروژ و سوئیس وجود دارد فرق دارد. هر آگوست جشنواره های فیلم، فهرستی از مشهور ترین سینما گران دنیا را به این شهر می آورند. افرادی همانند آنجلینا جولی، رابرت دنیرو از جمله ستاره هایی هستند که به این منطقه سفر نموده اند و کباب های آن را به دیگران توصیه نموده اند. با هزینه ای 4 پوندی می توانید این سفر را با هزینه ای کمتر از سفر با مترو لندن تجربه کنید.

چینکوئه تره

چینکوئه تره (Cinque Terre) متشکل از پنج روستای بسیار زیبا با نقاشی های بی نظیر پاستل مانند است که با در بر گرفتن کوچک ترین پارک ملی ایتالیا یکی از منطقه ها ثبت شده تحت عنوان سایت های میراث دنیای یونسکو است. مجذوب کنندهیت و دسترسی به خط اصلی مرتبط نماینده سه شهر میلان، جنوا و پیزا باعث شده است که سالانه 2.5 میلیون نفر از علاقه مندان به پیتزا از این جهت استفاده نمایند. مقامات محلی با بازگشایی جهت های مختلف کوهنوردی، کایاک و قایقرانی و شنا، که از تاکستان ها و چمنزار ها می گذرد، شوق و اشتیاق مردم و بازتماشامایندگان را کنترل نموده اند. این منطقه در ماه های آبان (نوامبر) به خاطر آفتابش بیشترین مجذوب کنندهیت را برای گردشگر ها دارد. بلیط قطار برای پیموندن این جهت بسیار زیبا و طولانی، که از تمامی ایستگاه ها و نقاط کوهنوردی این روستا ها می گذرد و به جهت های کوهنوردی و موزه های محلی دسترسی دارد، را می توانید با هزینه ای 15 پوندی تهیه کنید. در صورتی که به صورت خانوادگی از این قطار بهره ببرید هزینه تهیه بلیط 38 پوند خواهد بود.

زیباترین ساحل های اسپانیا

شما می توانید با هزینه ای 45 پوندی از زیبایی های بی نظیر خط بیلبائو به فرول (Ferrol) بهره ببرید. روی این جهت بعلاوه تور ها و خطوط فوق العاده فانتزی و لوکس هم تردد می نماید اما شما می توانید با هزینه ای کم از چشم انداز هایی مشابه با آنچه در این تور های گران قیمت ارائه می گردد لذت ببرید. شما می توانید با برنامه ریزی از زیبایی های موجود در ایستگاه های این قطار هم بهره ببرید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "18 جهت زیبا و مقرون به صرفه برای سفر با قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 جهت زیبا و مقرون به صرفه برای سفر با قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید