یاری هزینه دولت به نانوایان برای ثابت نگه داشتن قیمت نان

به گزارش وبلاگ رویال درام، مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در مرحله دوم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، یاری هزینه 15 درصدی به نانوایان برای جبران بخشی از هزینه های اجاره و دستمزد پرداخت می گردد.

یاری هزینه دولت به نانوایان برای ثابت نگه داشتن قیمت نان

به گزارش وبلاگ رویال درام، محمد جلال مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه مرحله دوم طرح از این ماه در دست اجراست، اضافه کرد: مسئول اجرای این مرحله از طرح وزارت کشور و استانداران هستند و دو اقدام مهم در دستور کار واقع شده است.

او گفت: نخستین اقدام ترمیم 15 درصد یاری هزینه به نانوایان که برای کاهش تنش قیمت ها به مردم با ثابت ماندن قیمت نان موافقت کردند، برای جبران بخشی از هزینه های اجاره و دستمزد کارگران است که پس از نهایی شدن به اطلاع آن ها خواهد رسید.

آقای جلال اقدام دوم در این مرحله را دسترسی نانوایان به آرد یارانه ای مبتنی بر عملکرد با شناورسازی برای فراوری نان بیشتر بیان نمود.

وی اضافه کرد: با نانوایانی که احیانا رفتارهای متقلبانه یا تراکنش غیرواقعی دارند، بعد از یکی دو مورد هشدار پیامکی یا تلفنی، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با توجه به ثابت بودن قیمت آرد، قیمت انواع نان تغییر نخواهد کرد.

صرفه جویی روزانه 6 هزار تن آرد در طرح هوشمندسازی یارانه ها

آقای محمد جلال درباره نتایج مرحله نخست گفت: در مرحله نخست، 71 هزار نانوایی به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شدند که حدود 95 درصد نانوایی های کشور را شامل می گردد. بعلاوه از 58 میلیون کارت بانکی برای خرید نان در این سامانه استفاده شد.

او گفت: روزانه 105 میلیون قرص نان فراوری شد که مصرف روزانه 15 هزار تن آرد را نشان می دهد.

مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: چنانچه همه کارتخوان های موجود کامل گردد بین 16 تا 18 هزار تن آرد برای مصرف روزانه نانوایان مورد احتیاج است که با توجه به مصرف حدود 24 هزار تن آرد قبل از اجرای این طرح، صرفه جویی حدود 6 هزار تن آرد در روز را شاهد هستیم.

  • جزئیات تازه فروش نان با کارت بانکی؛ اگر کارت بانکی همراه خریدار نبود ... | نان های سفارشی همچنان پخت می گردد؟

منبع: همشهری آنلاین

به "یاری هزینه دولت به نانوایان برای ثابت نگه داشتن قیمت نان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری هزینه دولت به نانوایان برای ثابت نگه داشتن قیمت نان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید