چرا هر صاحب کسب و کاری باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزد؟

به گزارش وبلاگ رویال درام، مشتریان امروزی که از فناوری مطلع هستند، انتظار دارند امکاناتی به آن ها ارائه گردد که تمام احتیاج های خود شامل خرید، تراکنش و برقراری ارتباط را به صورت آنلاین رفع نمایند. بنابراین، اگر کسب و کار شما آنلاین نیست، مثل این است که اصلا وجود ندارد. در عین حال، داشتن یک وب سایت، وبلاگ یا حساب فیس بوک برای رفع کردن انتظارات مشتریان کافی نیست.

چرا هر صاحب کسب و کاری باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزد؟

به گزارش جهانی اقتصاد، آنچه حائز اهمیت است این است که آیا شما از این کانال های دیجیتال به نفع کسب و کار خود استفاده می کنید؟ اگر پاسختان منفی است، زمان آن رسیده که بازاریابی دیجیتال را بیاموزید. این یک مهارت تجاری ضروری برای رشد و بقا در جهان امروز است.

در اینجا دلایلی ذکر می کنیم درباره اینکه چرا هر صاحب کسب و کاری باید بازاریابی دیجیتال بداند.

ارزان

کانال های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، چاپی و بیلبورد بسیار پرهزینه هستند. شما باید یک آژانس تبلیغاتی پیدا کنید تا از طرف شما بازاریابی کند. درحالی که در بازاریابی دیجیتال می توانید خودتان این کار را انجام دهید. شما می توانید محصولات و خدمات خود را با بودجه بسیار کم بازاریابی کنید.

ایجاد معروفیت و اعتبار

وقتی مشتریان می توانند در صفحات وب اطلاعاتی صحیح از کسب و کارتان پیدا نمایند، اعتمادشان به شما بیشتر می شود. آن ها می بینند که کسب و کار شما واقعی و معتبر است. از این رو با بازاریابی دیجیتال می توانید ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کنید. این به نوبه خود باعث کسب معروفیت و اعتبار می شود. اگر یک کسب و کار کوچک دارید، بازاریابی دیجیتال می تواند برای شما معجزه کند. برای کسب و کار های بزرگ تر هم زمینه را برای رقابت تنگاتنگ فراهم می نماید.

تعامل با مشتری

کسب وفاداری مشتری برای هر کسب و کاری مهم است. با این حال، مشتریان عصر تازه بی تفاوت هستند. آن ها در صورت یافتن معامله بهتر، حتی یک ثانیه هم دریغ نمی نمایند که به کسب و کار دیگری روی بیاورند. طیف وسیعی از محصولات و خدمات با کلیک یک دکمه در دسترس مشتریان است. در چنین سناریویی، باید مشتریان را به طور مداوم و با ترفندی مجذوب کننده درگیر کنید. بازاریابی دیجیتال یک روش بسیار مفید برای ارائه اطلاعات به مشتریان، ارائه به روزرسانی های محصولات و خدمات، کسب بازخورد و آغاز مصاحبه های دو طرفه است. مطمئن باشید با این روش کسب و کارتان همواره در رأس فکر مشتریان باقی خواهد ماند.

عایدی بالاتر

انواع مختلفی از ابزار های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توانید از آن ها برای ایجاد سرنخ ها (Lead) از منابع مختلف برای کسب و کار خودتان بهره ببرید. همان طور که می دانید هر چه تعداد سرنخ های فروش بیشتر باشد، نرخ تبدیل (conversion) بیشتر خواهد بود. هنگامی که مشتریان تازهی پیدا می کنید، مقدار تراکنش مالی کسب و کار شما نیز افزایش می یابد و در نتیجه سود و عایدی بیشتری خواهید داشت.

مقدار گیری ROI

بازاریابی دیجیتال روشی مطمئن برای درک عملکرد کمپین های بازاریابی شماست. ابزار های آنلاین مختلفی وجود دارد که ردیابی و مقدار گیری بازگشت سرمایه یا بازده سرمایه گذاری (ROI) را در هر ریال صرف شده برای بازاریابی آسان تر می نماید. با دانستن ROI، می توانید استراتژی بازاریابی خود را در لحظه اصلاح کنید.

همه بازاریابان یک سوال ثابت دارند: آیا کمپین بازاریابی من بازده سرمایه گذاری مثبتی دارد؟ با افزایش حجم بازاریابی دیجیتال، مساله بازگشت سرمایه برای بازاریابان دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا می نماید. در سراسر جهان با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند، سرعت اینترنت بالا و بسته های داده اینترنت ارزان تر، مشتریان بیشتری از اینترنت استفاده می نمایند. در اغلب کشور ها حتی زمان صرف شده در اینترنت و تعداد فعالیت های صورت گرفته در اینترنت در حال افزایش است. پس واضح است که همه می خواهند به اینترنت بیایند و از بازاریابی آنلاین برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده نمایند.

بازاریابی دیجیتال دارای چند مزیت است که می توان گفت در مقایسه با سایر روش های سنتی بازاریابی، بازگشت سرمایه قابل اطمینانی را به همراه دارد. در وهله اول، بازاریابی دیجیتال به ما اجازه می دهد مشتریان را هوشمندانه هدف قرار دهیم. وقتی مشتری هر چیزی را به صورت آنلاین جست وجو می نماید، با استفاده از بازاریابی کلمات کلیدی، می توانیم تبلیغات خود را میان نتایج جست وجو قرار دهیم. به این شیوه بازاریابی موتور های جست وجو می گویند. این یک روش عالی برای وادار کردن مشتری به تماشا تبلیغات شما دقیقا در همان زمانی است که در پی آن محصول است. از این جهت شانس خرید مشتری یا حداقل ثبت آگهی در فکرش به طور تصاعدی افزایش می یابد.

دوم اینکه بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد بازخورد مشتری را به درستی درک کنید. با تجزیه و تحلیل یک زمینه تخصصی در بازاریابی دیجیتال است که می توان داده های تمام مشتریانی که تبلیغ شما را دیده اند یا از وب سایت شما بازدید نموده اند، را جمع آوری کرد. با استفاده از مدل های مختلف، بازاریابان می توانند بفهمند مشتریان چه چیز هایی را دوست دارند یا ندارند و کمپین های بازاریابی خود را بر اساس آن برنامه ریزی نمایند. این بسیار بهتر از یک روش بازاریابی سنتی مانند یک بیلبورد یا یک آگهی چاپی است که در آن هیچ بازخورد مستقیم یا داده قابل اعتمادی وجود ندارد.

سومین مساله این است که بازاریابی دیجیتال می تواند به ما در ارتباط با مشتری در طول چرخه خرید یاری کند. به عنوان مثال، هنگامی که مشتری سعی می نماید در خصوص محصول اطلاعات کسب کند، آن را جست وجو می نماید. در آن مرحله از بازاریابی موتور های جست وجو استفاده می کردیم تا محصولات خود را به او نشان دهیم. سپس، می توانیم هر زمان که به صورت آنلاین در وب سایت ها می شود، تبلیغات نمایشی مرتبط با آن محصول را به او نشان دهیم.

برای اینکه او را به تصمیم نهایی برای خرید سوق دهیم، می توانیم مستقیما او را به وسیله ایمیل ها و تبلیغات خود به صفحه ای از وب سایتمان ارجاع دهیم که در آن می تواند خرید کند. در خاتمه، اگر مشتری راضی باشد، ممکن است در شبکه های اجتماعی در قالب نظرات درباره رضایتمندی خود از آن محصول صحبت کند. وظیفه بازاریاب این است که بداند هدف کمپین بازاریابی او چیست و کانال های تبلیغاتی خود را بر اساس آن انتخاب کند.

سرمایه گذاری بازاریابی در کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال فرق دارد و بازاریاب دیجیتال باید در برنامه ریزی کمپین خود هوشمند باشد. یک کمپین بازاریابی که به خوبی اجرا شده باشد، نه تنها از نظر پولی، بلکه به وسیله ایجاد تصویری بهتر برای برند که نتایج چشمگیر بلندمدتی به همراه خواهد داشت، به بازگشت مطمئن سرمایه یاری خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "چرا هر صاحب کسب و کاری باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هر صاحب کسب و کاری باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید