چرا استارتاپ های گردشگری با تنوع مجوزها درگیرند؟

به گزارش وبلاگ رویال درام، پنل آنالیز چالش ها و مسائل زیست بوم گردشگری کشور برگزار گشت و کارشناسان در این پنل از تعدد مجوزها در حوزه گردشگری انتقاد کردند.

چرا استارتاپ های گردشگری با تنوع مجوزها درگیرند؟

به گزارش وبلاگ رویال درام، رویداد سرمایه گذاری بر کسب و کارهای بذری و پیش بذری حوزه گردشگری در مجموعه سلام صد استارتاپ برگزار گشت.

در بخشی از این رویداد فناورانه، پنل بررسی چالش ها و مسائل زیست بوم گردشگری کشور با حضور کارشناسان این حوزه برگزار گشت.

حسین اسلامی یکی از کارشناسان حوزه گردشگری اظهار کرد: امروز استارتاپ ها تحول بزرگی ایجاد کردند به عنوان مثال 10 سال پیش برای دریافت یک بلیط دردسرهای زیاد داشتیم اما امروز این مشکل حل شده است یا در بحث اقامت ها استارتاپ ها تحول زیادی ایجاد کردند.

اسلامی توضیح داد: در گذشته سفر به شهرهای مشهد و شمال مطرح بود اما امروز اینطور نیست. در موضوع گردشگری خارجی نیز بحث های رگولاتوری و مالی بایستی خارج از چارچوب های استارتاپی به آن رسیدگی گردد.

وحید شمشیران تأکید کرد: ما در حوزه گردشگری با معضل آمار روبرو هستیم تا با استفاده از داده ها و آمار بتوانیم بر روی آنها تحلیل کنیم. تنوع قوانین، محدودیت ها، زیرساخت های این حوزه از جمله مسائل حوزه گردشگری است. گردشگری پایدار و محیط زیست از دیگر معضل هوایی بود که شمشیریان به آن اشاره نمود.

میرجوادی از دیگر کارشناسان حاضر در این پنل گفت: تکمیل زنجیره محصولات بسیار مهم است و صرفاً بلیط مطرح نیست بلکه مسائل زیادی از جمله ویزا و دیتا بررسی و ... از جمله مسئله های مهم ما است و باید به آنها توجه کنیم.

وی گفت: باید کل زیست بوم از صرافی و بیمه و خدمات فروش بلیط به درستی به یکدیگر متصل شوند و ارزش افزوده زیادی را ایجاد نمایند.

میرجوادی گفت: استارتاپ های حوزه گردشگری به تعداد انگشتان دو دست نیست و مابقی نیز هم مسیر را طی می نمایند. امروز فروش بلیط های مسافرتی بیشترین سود را دارند و به همین دلیل می گوییم که زنجیره محصولات و خدمات شکل نگرفته است.

مرتضی دانش از دیگر شرکت نمایندگان حاضر در پنل گفت: زیست بوم گردشگری در ایران هنوز جای کار زیادی دارد. OTA در 10 سال گذشته جای خود را باز نموده است.

وی گفت: فعالان حوزه گردشگری هیچگاه در کنار یکدیگر نبوده اند بلکه روبه روی یکدیگر ایستاده اند. بایستی مراکز نوآوری در حوزه گردشگری شکل بگیرد و اینکار نیز بایستی به دست استارتاپ ها باشد.

دانش تأکید کرد: در موضوع رگولاتوری، استارتاپ های حوزه گردشگری از وزارتخانه های زیادی از جمله وزارت راه، گردشگری، وزارت ارشاد، ICT، وزارت بهداشت و ... مجوز بگیرد. امروز علی بابا از 67 جای مختلف مجوز دریافت نموده است.

منبع: دنیای سفر

به "چرا استارتاپ های گردشگری با تنوع مجوزها درگیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا استارتاپ های گردشگری با تنوع مجوزها درگیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید