ماجرای باورنکردنی ملی پوشان در فرودگاه؛ چند چمدان اقلام ممنوعه!

به گزارش وبلاگ رویال درام، تیم ملی بسکتبال در آستانه بازی های المپیک 2020 توکیو با حاشیه بدی روبرو شده است. خبر مربوط به بازداشت بعضی از بازیکنان این تیم در فرودگاه بین المللی امام خمینی است. شاگردان مهران شاهین طبع در حالی ظهر سه شنبه، بعد از برگزاری چند ملاقات تدارکاتی در ژاپن، به تهران بازگشتند که به خاطر همراه داشتن اندازه بالایی اقلام غیرمجاز از سوی پلیس فرودگاه تحت بازپرسی قرار می گیرند.

ماجرای باورنکردنی ملی پوشان در فرودگاه؛ چند چمدان اقلام ممنوعه!

آن طور که گفته می گردد، ملی پوشان بسکتبال برای اینکه این اقلام را وارد کشور نمایند، آن ها را در چمدان های یکدیگر جاسازی نموده اند تا مسئله ای بابت ورود غیرقانونی آن نداشته باشند؛ اما پلیس فرودگاه متوجه ماجرا می گردد و جنجال سنگینی را برای فدراسیون بسکتبال به بار می آورد. آن طور که شنیده می گردد، پلیس در ابتدا اقدام به دستگیری همه اعضای تیم می نماید.

به طوری که بعضی نفرات برای اینکه از این مهلکه فرار نمایند، چمدان های خود را در فرودگاه رها می نمایند و مدعی می شوند که چمدان ها متعلق به آن ها نیست. معطلی چند ساعته تیم ملی بسکتبال در فرودگاه امام خمینی در نهایت به جایی می رسد که سه نفر از بازیکنان تیم بازداشت می شوند. انتشار سریع خبر بازداشت ستاره های این تیم المپیکی در شرایطی فضای کاروان ورزش کشور در بازی های المپیک 2020 توکیو را ملتهب کرد که باعث شد مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بلافاصله وارد عمل شوند تا این غائله را فیصله دهند.

با توجه به پادرمیانی و وساطت مقامات ورزشی فعلا این سه بسکتبالیست با قرار وثیقه از بازداشت آزاد شدند و قرار است رسیدگی به تخلف آن ها به بعد از بازی های المپیک موکول گردد.

یکی از مسئولان ورزشی در مصاحبه با شرق این موضوع را تأیید کرد و گفت: به هر حال خطایی بوده که اتفاق افتاده. پادرمیانی کردیم تا مشکل حل گردد؛ چرا که بازی های المپیک را در پیش داریم. الان بحث منافع ملی مطرح است و وقتش نیست که این ورزشکاران در فرایند کار های قضائی قرار بگیرند. بعد از المپیک به پرونده آن ها رسیدگی می گردد.

تیم ملی بسکتبال برای آمادگی هرچه بهتر در المپیک توکیو فردا راهی اسپانیا می گردد تا چند ملاقات تدارکاتی با تیم ملی این کشور داشته باشد. با این اوصاف دیگر مسئله ای بابت خروج از کشور ندارد.

تیم ملی بسکتبال ایران دومین حضور خود را در بازی های المپیک 2020 توکیو بعد از انقلاب تجربه خواهد نمود. ستاد عالی بازی های المپیک صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال را به نام پرچم دار کاروان ورزش ایران در این بازی ها برگزیده است.

فدراسیون سکوت نموده

بازداشت اعضای تیم ملی بسکتبال در فرودگاه امام خمینی در حالی با بازتاب منفی در رسانه ها روبرو بوده که مسئولان فدراسیون بسکتبال تا به الان هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده اند. رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، بدون اینکه توضیحی درباره وقایع اخیر بدهد، دیروز صبح همراه با تیم ملی جوانان راهی لتونی شد تا در رقابت های جام جهانی زیر 19 سال شرکت کند.

این برای دومین بار است که تیم ملی بسکتبال بزرگسالان بعد از بازگشت از سفر های خارجی در فرودگاه با مشکل روبه رو می گردد. چندی پیش هم در جریان پنجره دوم رقابت های انتخابی کاپ آسیا، ملی پوشان این تیم به علت همراه داشتن تعداد زیادی تلفن همراه به دردسر افتادند. در حالی که هر مسافر تنها می تواند یک گوشی را با یک کد ملی به ثبت برساند و به کشور بیاورد؛ اما اعضای تیم ملی بسکتبال اقدام به آوردن تعداد بالایی تلفن همراه نموده بودند. معطلی چند ساعته ملی پوشان بعد از بازگشت از سفر دوحه این بار هم با مساعدت وزارت ورزش و جوانان مرتفع شد تا موبایل ها برطرف توقیف شوند.

گاف های پشت سر هم.

اما این همه حواشی تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم رقابت های انتخابی کاپ آسیا نبود. در حالی که به نظر می رسید تیم ملی بسکتبال ایران در جریان سفر به دوحه برای رویارویی با دو تیم عربستان و سوریه کار سختی نداشته باشد و با دو برد به تهران بازگردد، شکست برابر سوریه نه تن ها شوک بزرگی به بسکتبال ایران بود؛ بلکه جنجال هایی را هم در پی داشت. غیبت مسعود قنامی، سرپرست تیم ملی بسکتبال، روی نیمکت (ملاقات با سوریه) موضوعی بود که این تیم را به حاشیه برد. به طوری که حتی گزارشگر بازی هم به آن اشاره نمود. بعد از باخت عجیب و غیرمنتظره تیم ملی، اخباری مبنی بر محرومیت سرپرست تیم ملی از نشستن روی نیمکت منتشر شد.

از آنجایی که تیم های مختلف بعد از ورود به دوحه به خاطر کرونا در هتل محل اقامت خود قرنطینه شده بودند، سرپرست تیم ملی به خاطر شکستن قرنطینه قوانین را زیر پا می گذارد. در این زمینه عکسی از رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، در کنار مسعود قنامی با چشم انداز برج های دوحه منتشر شد که نشان می داد این دو نفر بدون توجه به قوانین قرنطینه در مسابقات انتخابی کاپ آسیا از هتل خارج شده اند و به مرکز شهر رفته اند. با توجه به این اتفاق قنامی مجبور می گردد بازی تیم ملی مقابل سوریه را از صندلی ویژه دیدن کند.

نکته درخور توجه دیگر درباره غیبت قنامی در این ملاقات این بود که او عکس خودش و طباطبایی را در صفحه شخصی اش رسانه ای نموده بود. همین موضوع کافی بود تا تعیین گردد او به خاطر نقض قوانین قرنطینه در ملاقات سوریه از نشستن روی نیمکت تیم ملی محروم شده است. بعد از واکنش های تندی که به این اتفاق نشان داده شد، قنامی این عکس را از روی صفحه اش حذف کرد. باید به این نکته اشاره نمود که سرپرست تیم ملی بسکتبال در مصاحبه با سایت فدراسیون بسکتبال علت غیبت خود روی نیمکت تیم ملی را بیماری نام کرد و مدعی شد با اراده خودش روی نیمکت ننشسته است.

شماره پیراهن حسین زاده سوژه شد

مورد دیگری که در این چند وقت اخیر عملکرد فدراسیون را زیر سؤال برد شماره پیراهن حامد حسین زاده در نخستین بازی از پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا 2021 مقابل قطر بود.

با توجه به تحریم ها و شرایط ورزش کشور از نظر بحث اسپانسرینگ، تیم ملی ایران کیت های خود را به صورت خام از شرکت پِک چین تهیه می نماید. به خاطر خام بودن لباس ها و ثبت نشدن اسامی نفرات به صورت شرکتی روی پیراهن ها، نام و شماره بازیکنان به وسیله تدارکات تیم و به صورت اتویی روی کیت ها چسبانده می شوند (چاپ می خورند) که همین مسئله هم باعث ایجاد حاشیه شد. مسئولان تیم، بدون توجه به املای عدد شش انگلیسی، این عدد را به صورت برعکس روی پیراهن حامد حسین زاده، گارد تیم ملی ایران چسباندند و گویا این شماره را مقابل آینه قرار داده بودند! این اتفاق از دید دوربین های عکاسان حاضر در مسابقات در امان نماند تا بیشتر بر مسائل قبلی این فدراسیون دامن بزند.

منبع: فرارو

به "ماجرای باورنکردنی ملی پوشان در فرودگاه؛ چند چمدان اقلام ممنوعه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای باورنکردنی ملی پوشان در فرودگاه؛ چند چمدان اقلام ممنوعه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید