همه چیز درباره سواحل دریای سیاه در بلغارستان

به گزارش وبلاگ رویال درام، سواحل دریای سیاه در بلغارستان | The Black Sea Coast in Bulgaria

دریای سیاه یکی از زیباترین دریاهای دنیا است که اتفاقا زیباترین سواحل را نیز دارد. این سواحل آفتابی و زیبا یکی از جاذبه های دیدنی و پر هوادار در بلغارستان است. این دریا دارای یکی از زیباترین سواحل دنیا است که مخصوصا در فصل بهار و تابستان در کشور بلغارستان بسیار پر مخاطب تر از دیگر زمان ها می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با سواحل دریای سیاه در بلغارستان آشنا شوید.

همه چیز درباره سواحل دریای سیاه در بلغارستان

همه چیز درباره منطقه آفتابی و زیبا سواحل دریای سیاه در بلغارستان

اگر بخواهیم تا کشور بلغارستان را از دید تفریحی و جاذبه هایش بشناسیم، باید بگوییم که این کشور پر است از سواحل سواحل آفتابی و زیبا و همچنین جذاب و دلنشین که همه جوره امکان یک تعطیلات آفتابی را برای هر کسی فراهم می آورد. کشور بلغارستان به جز سواحل دریای سیاه، دارای 400 کیلومتر ساحل دیدنی و زیبا است که همه هم به حد کافی مجهز هستند و هم بسیار آفتابی و زیبا. در سواحل دریای سیاه بلغارستان، چندین ساحل از باقی سواحل بسیار آفتابی و زیبا و متعاقبا معروف تر و پر اقبال تر هستند. این سواحل عبارتند از؛ ساحل گلدن سندز، ساحل آلبنا، ساخل معروف آفتابی، ساحل سی لیستار، ساحل آهتوپول و ساحل سوزوپول. این سواحل نسبت به دیگر سواحل دریای سیاه در بلغارستان هم زیباتر هستند و هم دسترسی به آن ها بیشتر است. به همین خاطر در این سواحل آفتابی و زیبا امکانات و تجهیزات مختلفی نیز تعبیه شده است که باعث رفاه حال کسانی باشد که به این سواحل می فرایند.

سواحل زیبا و آفتابی دریای سیاه در بلغارستان، در طول فصل تابستان در کل دارای 1900 ساعت مفید آفتاب هستند و از این لحاظ در برابر بسیاری از دیگر مناطق سرآمد و خاص است. لازم به یادآوری است که در قاره اروپا به خاطر شرایط اقلیمی آب و هوا، معمولا هوا بارانی و ابری است و نور آفتاب حکم یک گنج را برایشان دارد و به همین خاطر سواحل آفتابی و زیبا دریای سیاه در بلغارستان به عنوان معدن آفتاب در اروپا شناخته می گردد. معروف ترین این سواحل به جز ساحل هایی که نام بردیم، ساحل گلدن سندز و یا همان ساحل شن های طلایی خودمان است. این ساحل زیبا و آفتابی یکی از بهترین و زیباترین سواحل نه تنها در بلغارستان بلکه در سراسر اروپا به حساب می آید. مثل معروفی بین اروپایی ها وجود دارد که می گوید که هر اروپایی برای دیدن آفتاب واقعی حداقل یک بار به بلغارستان و گلدن سندزش آمده است! سواحل دریای سیاه در بلغارستان از لحاظ زیبایی و دارایی های طبیعیش یکی از غنی ترین مناطق اروپا است.

وارنا WEATHER

اتفاقا گلدن سندز دریای سیاه فاصله زیادی با وارنا شهر توریستی و بسیار معروف بلغارستانی ها هم ندارد و به همین خاطر هم خیلی از افرادی که به این شهر می آیند، سری به گلدن سندز آفتابی و زیبا حتما خواهند زد و البته این رابطه به صورت برعکس و مکمل از طرف گلدن سندز به وارنا نیز وجود دارد. در سواحل دریای سیاه در بلغارستان و در همسایگی با وارنا، می توان از چشمه های آب های معدنی که در این منطقه وجود دارد و کاملا خاصیت درمانی نیز می توان استفاده کرد. سواحل خانوادگی، سواحل صخره ای، سواحل تاریخی و حتی سواحل با محیط سبز و طبیعی نیز یکی از دارایی های سواحل دریای سیاه در بلغارستان است.

این سواحل زیبا و آفتابی همه و همه همانطور که گفتیم همگی متعلق به دریای سیاه هستند و همه این ها از موهبت های این سواحل است. بنابراین اگر قصد سفر به منطقه ای زیبا و آفتابی که در کنار دریا باشد را دارید پیشنهاد می کنیم که بلیط پرواز و هواپیما به مقصد بلغارستان و هر کدام از نقاطش که به دریای سیاه می رسد همچون تور وارنا را بگیرید و تا می توانید در این سواحل ذهن خود را آزاد کنید و خوش بگذرانید.

دانستنی هایی درباره مناطق زیبا و آفتابی سواحل دریای سیاه در بلغارستان

  • دریای سیاه از دریای مدیترانه منشعب شده است.
  • 6 کشور ترکیه، گرجستان، رومانی، بلغارستان، اوکراین و روسیه در دریای سیاه با یکدیگرو سواحل آفتابی و زیبا آن شریک هستند و از این دریا استفاده می برند.
  • دریای سیاه با توجه به تغییرات اقلیمی که برای آن رخ می دهد به رنگ آبی فیروزه ای در می آید. این رنگ از لحاظ علمی به خاطر تحرکات فیتوپلانکتون ها است.
  • دریای سیاه یکی از 4 دریایی در دنیا است که دارای تناژ رنگی است.
  • بهترین سواحل دنیا در واقع سواحل زیبا آفتابی هستند که از سواحل دریای سیاه در بلغارستان و ترکیه وجود دارند.
  • به مشاعات دریای سیاه در بلغارستان، خط ساحلی نیز می گویند.
  • در این منطقه تنها از لحاظ تفریحی استفاده نمی گردد بلکه در زمینه ماهی گیری نیز در آن فعالیت هایی می گردد.
منبع: الی گشت

به "همه چیز درباره سواحل دریای سیاه در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سواحل دریای سیاه در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید