شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق باید هرچه زودتر معین تکلیف گردد

به گزارش وبلاگ رویال درام، خبرنگاران/کرمانشاه استاندار کرمانشاه خواهان تسریع در مشخص تکلیف شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق شد.

شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق باید هرچه زودتر معین تکلیف گردد

هوشنگ بازوند در جلسه عصر امروز (5 اسفند) ستاد تسهیل استان کرمانشاه که با حضور معاون وزیر صمت برگزار گردید، با بیان اینکه پروژه هایی که کلنگ زنی شده اما هنوز فرایند اجرایی مناسبی ندارد باید هرچه زودتر مشخص تکلیف شوند، گفت: بنا نداریم پروژه ای که باعث ناامیدی مردم می گردد را اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم مردم فکر نمایند کلنگ زنی ها تبلیغاتی است.

استاندار کرمانشاه بر لزوم حمایت بیشتر بانک ها از سرمایه گذاران هم تاکید نمود و یادآور شد: منابع مالی بانک ها سپرده های مردم است و باید در راستای توسعه مالی و اشتغالزایی استان هزینه گردد.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواهان حمایت سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی برای فعالسازی شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق شد و ادامه داد: زمین این شهرک صنعتی آماده است و تقاضا داریم هرچه زودتر مشخص تکلیف گردد. حتی اگر احتیاج باشد مکاتباتی با طرف عراقی نیز خواهیم داشت.

بازوند اظهار کرد: مشکل دیگر ما انتقال صنف کامیون داران به شهرک صنعتی زاگرس است که با توجه به شرایط نامناسب منطقه دیزل آباد بسیار ضروری به نظر می رسد.

توسعه و ارتقا زیرساخت تعدادی از شهرکها و نواحی صنعتی استان خواسته دیگر استاندار کرمانشاه از معاون وزیر صمت با توجه به نرخ بالای بیکاری استان کرمانشاه بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به بارندگی های روزهای آینده داشت و با بیان اینکه قرار است طی مدت دو روز حدود 130 میلی متر بارندگی در استان داشته باشیم که احتمال سیل را ایجاد می نماید، اعلام کرد: صنایع و کارخانجات که در معرض سیل هستند باید تدابیر لازم را بیاندیشد.

بازوند با اشاره به تجربه موفقی که کرمانشاه در زمینه مدیریت سیل در اوایل امسال با حضور خود مردم داشت، تاکید نمود: این بار نیز باید با مشارکت خود مردم این بحران احتمالی را پشت سر بگذاریم.

راهنمایی حاتمی معاون هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه نیز حفظ سرمایه گذاری های موجود را یکی از اولویت های مهم استان دانست و اضافه کرد: برای همین منظور جلسات ستاد تسهیل با جدیت برگزار می گردد و جنب و جوشی را در فضای مالی استان ایجاد نموده است.

وی تاکید نمود: در کنار حفظ صنایع موجود به دنبال توسعه سرمایه گذاری جدید نیز هستیم.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه شرایط سرمایه گذاری در استان به خوبی فراهم است، یادآور شد: این که از ابتدای سال تا کنون 205 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان منعقد شده بیانگر این موضوع است.

حاتمی یکی دیگر از اقداماتی که در استان کرمانشاه صورت گرفته را مدیریت نرخ تورم استان دانست که باعث شده از رتبه اول کشور در شهریور ماه سال 1397 هم اکنون به صندلی 27 برسیم.

به گفته این مسئول شرایط فضای کسب و کار استان نیز اکنون بهبود قابل توجهی داشته و از صندلی انتهای کشور اکنون به رده هفدهم رسیده ایم.

وی از هدف گذاری کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در امسال نیز یاد کرد که تا حدود زیادی محقق شد و اضافه کرد: بیکاری یک عارضه مالی و اجتماعی مهم برای استان است که برای کاهش آن برنامه داریم.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه از عزم جدی مجموعه مدیریت استان برای بهبود شرایط مالی اطلاع داد و گفت: همه مسئولین استان به لزوم اصلاح و توسعه مالی باور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق باید هرچه زودتر معین تکلیف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق باید هرچه زودتر معین تکلیف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید