سومین مسابقه نبوغ روستای دوستدار کتاب گزیر قهرمان خود را شناخت

به گزارش وبلاگ رویال درام، مدیر کتابخانه مشارکتی پایدار گزیر در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس، از خاتمه مسابقه نبوغ، طرحی از کتابخانه مشارکتی پایدار گزیر اطلاع داد و گفت: این کتابخانه در راستای جذب مخاطب به سمت کتاب و کتابخوانی هر تابستان اقدام به برگزاری مسابقات علمی و عملی برای رده سنی بزرگسالان می نماید.

سومین مسابقه نبوغ روستای دوستدار کتاب گزیر قهرمان خود را شناخت

عبدالواحد حسینی گِزیر اضافه نمود: سومین دوره مسابقات نبوغ سال جاری به مدت یک ماه در مرداد ماه 1402 برگزار گردید و طی این مدت 32 گروه 4 نفره شامل: 120متسابق(هماورد پیشی جوی) هرگروه شامل اعضاء خانواده، دوستان و ... شرکت کردند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان این دوره علاوه بر روستای گزیر از شهرستان های بندرخمیر، بندرلنگه و شهر تاریخی بندرکنگ نیز بودند که به مدت 12 شب به رقابت علمی و عملی پرداختند.

حسینی اضافه نمود: در مسابقه نبوغ 3، بالغ بر 336 سوال، برای هر مسابقه 28 سوال در زمینه های مختلف ازجمله کتاب شناسی، تاریخ، ادبیات، شیمی، فیزیک، مکانیک، عمران، زبان های خارجه، جغرافیای طبیعی، اطلاعات عمومی، کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و بعلاوه تاریخچه محلی منطقه مطرح شد.

این چهره دوستدار کتاب ادامه داد: طی این دوره با بهره گیری از خلاقیت جوانان روستا کاربست(آپلیکیشن) جهت شرکت تماشگران همزمان با متسابقین در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور فراهم شد که بالغ بر 500 تماشاگر در این اپ ثبت و به رقابت پرداختند.

این مروج کتاب گفت: در رقابت نهایی سال جاری 4 تیم شامل: عریش، افسون، حرا(بندر خمیر) و فرقه آپیج حضور داشتند که تیم فرقه آپیج پیروز به فتح نبوغ 3 شد.

مدیر کتابخانه مشارکتی استوار گزیر اضافه نمود: این رقابت ها که در فرهنگسرای نخل روستای دوستدار کتاب گزیر برگزار گردید، با استقبال بالغ بر 4000 هزارتماشاگر از اقشار مختلف روبرو شد که در نوع خود بی نظیر است. ضمن اینکه بسیاری از تماشگران هر شب حدود 30دقیقه قبل از آغاز مسابقه به علت ازدحام جمعیت در جلو ورودی فرهنگسرای نخل حاضر بودند و جا دارد از تماشگرانی که علی رغم میل باطنی مجبور به برگشت به منازلشان شده اند پوزش بطلبیم.

کتابخانه استوار گزیر به عنوان یکی از مراکز فرهنگی فعال جنوب کشور، کار مستمر و کوشش مداوم جهت کتابخوانی و ارتقاء سطح ادبی، علمی و فرهنگی گزیر و منطقه را سرلوحه قرار داده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سومین مسابقه نبوغ روستای دوستدار کتاب گزیر قهرمان خود را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین مسابقه نبوغ روستای دوستدار کتاب گزیر قهرمان خود را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید