خداحافظی تهرانی ها با 4 شماره امدادی؛ به زودی

به گزارش وبلاگ رویال درام، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت که فاز اول ادغام شماره های امدادی در تهران در امسال اجرایی می گردد.

خداحافظی تهرانی ها با 4 شماره امدادی؛ به زودی

علی نصیری در گفت وگو با ایسنا، درباره خاتمه اجرای طرح ادغام شماره های امدادی که بنا بود به شکل پایلوت در تهران اجرا گردد، گفت: ما در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و حسب مصوبه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران که به ریاست وزیر کشور برگزار گردید، موظف شدیم تا طرح ادغام شماره های امدادی را اجرا کنیم و به کمک خداوند و کوشش همه کارشناسان و متخصصان این طرح برای اولین بار در کشور و مانند بسکمک از کشورهای پیشرفته و درحال توسعه در دنیا در تهران اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح مرکز فوریت های پلیسی 110 با دیگر شماره های امدادی ادغام نخواهد شد، گفت: چهار شماره 112 جمعیت هلال احمر، 115 اورژانس، 123 اورژانس اجتماعی و 125 آتش نشانی در اجرای این طرح با یکدیگر ادغام خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه ظاهر این کار ساده به نظر می رسد، گفت: اما واقعیت این است که چنین کار پیچیدگی های زیادی دارد. مثلا بعضی شماره ها مانند آتش نشانی فقط در شهر تهران و بعضی مثل اورژانس و هلال احمر گستره استانی دارند که باید این ها را معین و معین تکلیف می کردیم. بعلاوه لازم بود تا هماهنگی ماموریت ها و اعزام ها و نحوه ادغام دیسپچ ها و ... نیز انجام می شد. ضمن اینکه مدل های مختلفی هم در این خصوص مطرح بود که همین موضوع سبب شد تا در حدود دو سال مراحل مطالعاتی اجرای این طرح زمان ببرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با بیان اینکه در حال حاضر از مرحله مطالعاتی عبور نموده و وارد مرحله طراحی و اجرا شده ایم، گفت: در کوششیم تا در امسال فاز اول طرح ادغام شماره های امدادی را در شهر تهران افتتاح کنیم.

وی درباره اینکه ویژگی های فازاول اجرای این طرح چیست، به ایسنا گفت: در کوششیم تا در فاز اول این طرح را در بخشی از تهران اجرا کنیم. بعلاوه برای آنکه مردم سردرگم نشوند، قصد داریم تا ابتدا مرکز تماس را مشترک کنیم. یعنی اینطور باشد که مردم با همان شماره های قبلی مانند 125، 115، 123 و 112 تماس بگیرند، اما تمام این تماس ها در یک مرکز واحد پاسخ داده گردد. در واقع با اجرای پایلوت این طرح همه شماره های ابتدا بدون تغییر به یک مرکز واحد وصل می شوند و ما این را زیر بار می بریم، در مرحله بعد و پس از طی مراحل آزمایشی، شماره تازه را اعلام می کنیم.

نصیری درباره اینکه مرکز تماس واحد کدام مرکز خواهد بود نیز گفت: با توجه به اینکه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران وظیفه هماهنگی میان دستگاه های امدادی را برعهده دارد، از این رو این مرکز واحد نیز در این سازمان ایجاد خواهد شد و تحت نظر ما فعالیت خواهد نمود.

به گفت رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بودجه و اعتبارات اجرای این طرح از سوی شورای شهر تهران برای امسال در نظر گرفته شده و مابقی اعتبارات نیز برای اجرای این طرح درحال تامین است.

وی بعلاوه درباره اینکه چه شماره ای به عنوان شماره امدادی واحد در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: این موضوع در حال آنالیز نهایی است و چند پیشنهاد هم وجود دارد که باید درنهایت با سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات هماهنگی هایی انجام گردد. این شماره قطعا سه رقمی بوده و طبق استانداردها باید دو رقم آن یک باشد.

نصیری اضافه نمود: البته شماره قسمت کوچکی از ماجراست و ما در حال اجرا هماهنگی های لازم هستیم تا این طرح به زودی در تهران اجرا شده و پس از آن نیز با کمک خداوند در کل کشور اجرا گردد. چرا که اگر طرح ادغام شماره های امدادی در تهران راه بیفتد، دیگر شهرها نیز تهران را الگو نموده و آن را اجرایی خواهند کرد.

منبع: فرارو

به "خداحافظی تهرانی ها با 4 شماره امدادی؛ به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی تهرانی ها با 4 شماره امدادی؛ به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید