تمساح منطقه ها سردسیر که زیر یخ زنده می ماند ، عکس

به گزارش وبلاگ رویال درام، به تازگی تصاویری از کارولینای شمالی آمریکا در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد تمساح ها چگونه در تالاب های یخ زده منجمد شده اند، اما زنده می مانند. گفته می شود دمای هوا در این تصاویر حدود 17 درجه زیر صفر است.

تمساح منطقه ها سردسیر که زیر یخ زنده می ماند ، عکس

به گزارش وبلاگ رویال درام ، تمساح های پوزه پهن، خونسرد هستند و در تابستان و بهار رشد می کنند و بر خلاف حیوانات خونگرم قادر به تنظیم و تطبیق دمای بدن خود با سرما نیستند که همین موضوع، کنجکاوی ها را در مورد چگونگی زنده ماندن آنها در دمای انجماد برانگیخته است.

به نقل از ایسنا، تاکتیک بقای تمساح ها کاملاً منحصر به فرد است، زیرا حتی در بین دیگر خزندگان و کروکودیل ها و تمساح های دیگر نیز دیده نشده است. کروکودیل ها معمولا آب را ترک می کنند و روی صخره هایی که از طریق خورشید گرم شده اند، دراز می کشند تا از سرما جان سالم به در ببرند. با این حال، تمساح ها سرسخت تر هستند، زیرا از ترک آب و زیستگاه خود صرف نظر از مقدار سرد شدن دمای هوا خودداری می کنند.

تمساح ها توانایی ویژه ای برای زنده ماندن و تطبیق خود با دمای انجماد دارند. آنها اساساً در این مواقع به یک حالت صرفه جویی در مصرف انرژی می روند که در آن ضربان قلب و متابولیسم آنها به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و تنها کاری که باید برای نفس کشیدن در تالاب های یخ زده انجام دهند، این است که لحظه مناسبی را برای بیرون آوردن پوزه خود از آب انتخاب کنند.

وقتی یک تمساح در حالت خواب زمستانی قرار گرفته است، تنها حدود سه ضربان قلب در هر دقیقه دارد. با این حال، آنها مانند پستانداران در طول این فرآیند به خواب عمیق نمی روند، زیرا آنها هنوز به نوشیدن آب نیاز دارند.

تمساح ها می توانند حدود 4 تا 5 ماه بدون هیچ مسئله ای در این حالت دوام بیاورند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که یک تمساح در تالابی که تقریباً به طور کامل یخ زده، در یخ قرار گرفته و پوزه اش را از میان یخ ها بیرون آورده است.

جورج هاوارد، مدیر کل این پارک طبیعی می گوید این تالاب دارای 12 تمساح است. او از اینکه می بیند تمساح ها پس از چند سال دوباره به این حالت درآمده اند، هیجان زده است.

هاوارد می گوید: شاهد آن هستیم که تمساح بزرگی که حدود 3 متر طول دارد، چشم هایش را بسته و فقط سوراخ های بینی اش از آب بیرون آمده اند تا بتواند نفس بکشد. کل بدن آن زیر آب معلق است که بسیار خارق العاده است.

هاوارد گفت که این تمساح ها برای مدت طولانی در این حالت نماندند، چرا که هوا ظرف چند روز بهتر شد و آنها به حالت عادی خود بازگشتند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تمساح منطقه ها سردسیر که زیر یخ زنده می ماند ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمساح منطقه ها سردسیر که زیر یخ زنده می ماند ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید