ببینید ، آبشار آهکی اسکلیم در دل جنگل های لفور ، 3 ساعت جنگل نوردی تا رسیدن به حوضچه های پلکانی گالش کلا ، این منطقه قطب آبشارهای مازندران است

به گزارش وبلاگ رویال درام، آبشار آهکی و شگفت انگیز اسکلیم یا گالش کلا میان جنگل های لفور واقع شده است که برای رسیدن به آن باید بین 3 تا 4 ساعت جنگل پیمایی کنید.

ببینید ، آبشار آهکی اسکلیم در دل جنگل های لفور ، 3 ساعت جنگل نوردی تا رسیدن به حوضچه های پلکانی گالش کلا ، این منطقه قطب آبشارهای مازندران است

وبلاگ رویال درام - مریم ورشو: بهار که از راه می رسد طبیعت بیش از همواره چشم نواز می گردد؛ به ویژه شمال کشور و منطقه ها جنگلی آن. برای همین همواره استان های شمالی به علت آب و هوای مطبوعی که در این فصل دارند بیشترین توریست را به خود جذب می نمایند.

  • 10 آبشار زیبا در اطراف تهران | آبشارگردی در اردیبهشت را از دست ندهید
  • ببینید | سفر به تفرجگاه شاهان قاجار | جایی که ناصرالدین شاه برایش شعر سرود | آبمراد ؛ آبشاری که حاجت روا می نماید

یکی از این مقاصد توریستی مازندران و منطقه سوادکوه است. اگر اهل طبیعت گردی باشید بی شک می دانید که منطقه لفور پر از جاذبه های طبیعی و توریستی متعدد است که معروف ترین آنها سد لفور نام دارد.

جدا از این سد زیبا، لفور آبشارهای فراوانی دارد؛ به طوری که بی اغراق می توان آن را قطب آبشارهای مازندران نامید؛ آبشار گزو، جلسنگ، تِرِز، انجلیکا و... فقط بعضی از این آبشارها هستند.

اما مقصد ما در این مطلب آبشار بسیار زیبای اسکلیم است که میان جنگل های چندین میلیون ساله لفور با زیبایی منحصر به فردش خودنمایی می نماید. این آبشار آهکی است و در دل جنگل های گالش کلای لفور قرار گرفته است؛ برای همین به آبشار گالش کلا هم معروف است.

قبل از اینکه با من بار و بنه خود را ببندید و راهی این آبشار شوید باید بدانید که دسترسی به این آبشار خیلی راحت نیست. زیرا تا رسیدن به این آبشار حدود 3 ساعت جنگل نوردی با پای تند در راه دارید؛ اگر با قدم های آهسته گام برمی دارید این زمان به 4 ساعت هم می رسد؛ اما این مسیر جنگلی آن قدر در بهار زیباست که ارزش تماشا اسکلیم را دارد. به ویژه در اردیبهشت ماه که گل های زردرنگش عطر خاصی به منطقه می دهند.

برای رسیدن تا پای آبشار از چندین رودخانه عبور می کنید، صدای پرندگان و زنگوله گاوهایی که در حال چرا هستند ذهنتان را از هرگونه دغدغه شهری خالی می نمایند.

اسکلیم که از زیباترین آبشارهای منطقه لفور است حدود 32 متر ارتفاع دارد و به صورت پلکانی و طبقه ای است. این آبشار حوضچه های آهکی زیبا و پرآبی دارد که گاهی رنگ آب در این حوضچه ها فیروزه ای است.

بعضی نیز در این حوضچه ها آبتنی می نمایند، زیرا معتقدند املاح معدنی آب برای دردهای مفاصلی مفید است. در هر صورت اگر می خواهید تنی به آب بزنید حتما کفش های خود را دربیاورید تا به حوضچه های آهکی این آبشار آسیب وارد نگردد، چون حوضچه های آبشار رسوبی هستند و برای شکل گیری آن ها سالیان دراز گذشته است.

از طرفی این آبشار را درختان سرسبز و بلندقامت احاطه نموده اند، بنابراین فضای اطراف اسکلیم خنک و رویایی است.

  • ببینید | زیباترین منظره دشت لار در پای آبشار سفیدآب (قو) | راه قدیم بلده مازندران به تهران کجاست؟ | دوبرار؛ چشمه ای که خنکایش زبانزد است

محل اقامت

اگر می خواهید این آبشار را یک روزه ببینید برای رفت و برگشت حداقل به 6 ساعت زمان احتیاج دارید. استراحت در کنار آبشار، صرف ناهار و عکاسی هم به این زمان می افزاید. بنابراین سعی کنید صبح زود در گالش کلا باشید.

اما اگر علاقه به کمپ و امکاناتی مانند کیسه خواب و چادر دارید می توانید در نزدیکی آبشار کمپ کنید تا لذت بیشتری ببرید.

اگر می خواهید شب را در لفور و گالش کلا بمانید نیز نگران نباشید، چون این منطقه پر از خانه ها و محل هایی برای اقامت و اسکان است که برای مسافران و توریستان تهیه شده است. بعلاوه در ابتدای مسیری که باید پیاده به سمت جنگل و آبشار حرکت کنید پارکینگ هم درنظر گرفته شده است که خیالتان را از بابت پارک خودرویتان راحت می نماید. تا امروز و تاریخ نوشتن این مطلب هزینه پارک خودرو چنانچه قصد شب مانی در دل جنگل را دارید 50هزار تومان است.

مسیر دسترسی به اسکلیم رود

برای رسیدن به اسکلیم رود، باید از جاده تهران- فیروزکوه به سمت منطقه سوادکوه و شیرگاه و روستای گالش کلا بروید.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، آبشار آهکی اسکلیم در دل جنگل های لفور ، 3 ساعت جنگل نوردی تا رسیدن به حوضچه های پلکانی گالش کلا ، این منطقه قطب آبشارهای مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، آبشار آهکی اسکلیم در دل جنگل های لفور ، 3 ساعت جنگل نوردی تا رسیدن به حوضچه های پلکانی گالش کلا ، این منطقه قطب آبشارهای مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید