تاثیر خواب در بهبودی رفتار بچه ها

به گزارش وبلاگ رویال درام، تهران (پانا) - محققان دانشگاه کانتربوری (UC) نیوزلند در مطالعه اخیرشان اظهار نموده اند داشتن خواب شبانه راحت می تواند رفتار بچه ها مبتلا به اختلال اوتیسم را بسیار بهبود بخشد.

تاثیر خواب در بهبودی رفتار بچه ها

به گزارش ایسنا، خواب خوب شبانه راه چاره بسیاری از مسائل است. مطالعه اخیر محققان نیوزلندی نشان می دهد خواب خوب نقشی مهم در بهبودی رفتار بچه ها مبتلا به اوتیسم ایفا می نماید.

محققان دانشگاه کانتربوری در مطالعه اخیرشان ارتباط بین خواب و چالش های رفتاری در بچه ها مبتلا به اوتیسم را مورد آنالیز قرار داده اند.

لوری مک لی (Laurie McLay)، دانشیار ارشد این مطالعه گفت: ارتباط بین خواب و چالش های رفتاری در بچه ها کاملاً ثابت است، اما محققان در مطالعات بسیار کمی به آنالیز این موضوع پرداخته اند که آیا افزایش کمیت و کیفیت خواب بچه ها بر رشد و عملکرد آنها تاثیر شگرفی دارد یا خیر.

دکتر مک لی اضافه نمود: مسائل خواب بین 40 تا 80 درصد بچه ها مبتلا به اختلال طیف اوتیسم را تحت تأثیر قرار می دهد. بچه ها اوتیسمی هم رفتارهای چالش برانگیز مرتبط با مسائل خواب را تجربه می نمایند. بنابراین این موضوع سبب می گردد که خواب یکی از معدود رفتارهای محوری باشد که در صورت تقویت ممکن است تاثیر مفیدی بر رفتار، عملکرد و سلامت بچه ها در روز داشته باشد.

محققان این مطالعه را در پی مطالعات پیشین که طی آن الگوی خواب بچه ها مبتلا به اوتیسم مورد آنالیز قرار گرفته بود، انجام دادند.

مطالعه بیشتر نشان داد که درمان خواب کودک و داشتن یک خواب خوب سبب بهبود رفتارهای درونی کودک مانند اضطراب، افسردگی، کناره گیری اجتماعی و بعلاوه رفتارهای بیرونی مانند پرخاشگری و شدت علائم اوتیسم شده است. این موضوع اهمیت ارزیابی و آنالیز مسائل خواب در بهبودی رفتار بچه ها مبتلا به اوتیسم را برجسته می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تاثیر خواب در بهبودی رفتار بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر خواب در بهبودی رفتار بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید