برترین زمان سفر به سینکو تره در ایتالیا

به گزارش وبلاگ رویال درام، سینکو تره یا چینکو تره (Cinque Terre) که به عنوان پنج سرزمین نیز معروفیت دارد، گروهی از پنج شهر کوچک در ایتالیا است که در ساحل منطقه شمالی لیگوریا واقع شده اند. این شهرها به خاطر زیبایی عجیب شان معروفیتی جهانی دارند و مسیرهای پیاده ای آن ها را به یکدیگر متصل نموده است، مسیرهایی که زمانی تنها راه رفت وآمد بین این شهرها بودند.

برترین زمان سفر به سینکو تره در ایتالیا

امروزه این شهرها به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایتالیا تبدیل شده اند. برترین زمان برای بازدید از سینکو تره در ماه مه یا سپتامبر است. این دو ماه عموماً از آب وهواهای معتدل برخوردار هستند، جمعیت کمتری در آنجا به چشم می خورد و هوای ملایم و آفتابی آن ها نیز برای پیاده روی عالی است. در ادامه همراه با ما باشید تا با زمان های مناسب برای سفر به این نقطه از ایتالیا بیشتر آشنا شوید.

آب وهوا در سینکو تره

پنج شهر سینکو تره در ساحل لیگوریا قرار دارند. موقعیت آن ها در جنوب آلپ به معنای آن است که آن ها از آب وهوای خشن زمستانی در امان هستند. اگرچه زمستان در اینجا بسیار بارانی است و بعضی از افراد ترجیح می دهند تا در این فصل به اینجا سفر نمایند چراکه جمعیت کمتری در اینجا نسبت به دیگر مواقع سال حضور دارند.

موقعیت تابستانی و دلنشین سینکو تره سبب شده تا دمای هوای اینجا به طور قابل توجهی نسبت سایر نقاط ایتالیا بهتر و معتدل تر باشد، آب وهوایی که در دیگر نقاط ایتالیا در ماه ژوئن و اوت می تواند بسیار گرم و سوزان باشد، در اینجا دلنشین احساس می گردد. روزهای تابستانی گرم، نور آفتاب بسیار زیادی را در اختیار بازتماشامایندگان می دهد تا بتوانند آفتاب بگیرند و بیشترین لذت را از این آب وهوای دل انگیز ببرند. با این حال، همین نیز سبب شده تا این موقع از سال، سینکو تره بسیار شلوغ باشد.

در فصل پاییز و بهار، آب وهوا بین روزهای آفتابی و معتدل و روزهای سرد و بارانی متناوب است. بسیاری از مسافران ترجیح می دهند تا احتمال آب وهوای سرد و بارانی را در این موقع از سال به جان بخرند و در عوض، از جمعیت بسیار زیاد تابستان دوری نمایند. البته باید توجه داشت که طوفان های شدید و زیاد بارانی پاییزی می تواند باعث سیل، رانش زمین و بسته شدن مسیرها در سینکو تره شوند. با این حال، پاییز همچنان زمان بسیار خوبی برای سفر به اینجا به شمار می رود ولی باید مراقب شرایط آب وهوایی نیز بود.

ازدحام جمعیت و قیمت ها در سینکو تره

در مقایسه با دیگر زمان ها، تابستان شلوغ ترین زمان سال در سینکو تره به شمار می رود. حتی با وجود کوشش ها برای محدود کردن افراد حاضر در این منطقه در هر بازه زمانی، در ماه های ژوئن، ژوئیه و اوت، مسیرهای بین شهرهای سینکو تره می توانند بسیار شلوغ باشند. این در حالی است که اقامتگاه ها و هتل ها نیز از ماه ها قبل رزرو شده اند.

در زمستان، کمترین اندازه جمعیت از بازتماشامایندگان و گردشگران به چشم می خورند، اگرچه بسیاری از هتل ها و رستوران ها نیز از ماه نوامبر تا مارس بسته هستند. در فصل بهار و پاییز، سطح جمعیت گردشگران میانه و قابل کنترل است ولی آب وهوا گاهی اوقات ناخوشایند است.

همان طور که تابستان محبوب ترین زمان برای سفر به سینکو تره به شمار می رود، گران ترین زمان از لحاظ هزینه های هتل و پروازهای بین المللی به ایتالیا نیز است. قیمت های هتل ها و پرواز در فصل زمستان (البته به جز کریسمس) در مقایسه با تابستان بسیار پایین تر است اما هتل ها و رستوران های کمی در این موقع از سال باز هستند. فصل پاییز و بهار نیز قیمت هتل ها و پروازها نسبت به اوج فصل گردشگری در تابستان پایین تر است و می توان سفر خوبی و نسبتا ارزان ای را برای شما رقم بزند.

برترین زمان سفر به سینکو تره چه زمانی است؟

برترین زمان برای سفر به سینکو تره در ایتالیا، ماه مه یا سپتامبر است. در این دو ماه، جمعیت گردشگران در حد میانه واقع شده است و آب وهوا نیزکاملاً آفتابی و معتدل است.

چند روز برای بازدید از سینکو تره ضروری است؟

به طور ایدئال، شما برای اینکه از سینکو تره تماشا کنید، به سه روز کامل احتیاج دارید. قدم زدن از روستایی به روستای دیگر و گشت وگذار در طبیعت بسیار زیبای آن مطمئنا می تواند اوقات خوش و دل انگیزی را برای هر فردی رقم بزند.

ساحل امالفی بهتر است یا سینکو تره؟

ساحل امالفی (Amalfi Coast) و سینکو تره هر دو دهکده های فرهنگی غنی ای دارند که پر از چشم اندازهای تماشایی و خیره نماینده نسبت به اقیانوس هستند. بسته به اینکه دوست دارید در شمال ایتالیا حضور داشته باشید یا در جنوب آن، می توانید به یکی از دو این منطقه درخشان و مجذوب کننده بروید و از جاذبه های آن ها لذت ببرید.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "برترین زمان سفر به سینکو تره در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به سینکو تره در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید