برای دستیابی به اهداف اقتصادی، موانع پولی را حذف کنید

به گزارش وبلاگ رویال درام، آیا فکر می کنید پول بد است؟ آیا با طرز فکر کمیابی دست و پنجه نرم می کنید یا معتقد هستید که همواره بدهکار خواهید بود؟ آیا خودتان را متقاعد نموده اید که بدشانس هستید یا نمی توانید به موفقیت اقتصادی برسید؟ اگر هر یک از این باورها را فرض کنید، ممکن است مقصر موانع پولی شما باشد.

برای دستیابی به اهداف اقتصادی، موانع پولی را حذف کنید

موانع پولی چیست؟ موانع پولی یک باور ناخودآگاه منفی است که شما را از رسیدن به اهداف اقتصادی تان باز می دارد. موانع پولی بر رفتار ما تأثیر می گذارند اما بیشتر اوقات، ما کاملاً از آنها بی اطلاع هستیم.

چرا موانع پولی به وجود می آیند؟

در دوران کودکی، ایجاد روایت های غلط و محدود کردن باورها در خصوص پول آسان است. وقتی عظیم می شویم، اغلب صحبت های عظیمسالان را در خصوص مسائل اقتصادی خود می شنویم. ما به مکالمات مربوط به مسائل اشتغال، پرداخت هزینه های ضروری و رسیدگی به قبوض گوش می دهیم.

گاهی اوقات ما بخشی از این گفتگوها هستیم اما بیشتر اوقات آنها را مانند یک صدای ضبط شده در پس زمینه گوش می دهیم. همین کلمات به صورت دایره ای در هوای اطراف ما می چرخند. ممکن است استرس اقتصادی والدین خود را احساس کنیم، اما این موضوعات عظیمسالان را آشکارا با آنها در میان نمی گذاریم.

بدون توانایی پردازش این رویدادها، ایجاد باورهای منفی اقتصادی آسان است. بعضی از ما با این باور عظیم می شویم که پول بد است. دیگران فکر می نمایند که پول کمیاب است یا ما هرگز به مقدار کافی نخواهیم داشت. مانتراهای ما بسته به آنچه که ما شاهد و شنیده ایم فرق دارد.

مانع پولی بر اساس تجربیات شخصی ما هم فرق دارد. آیا خودتان را با دیگران که در حال رشد کردن هستند مقایسه می کنید؟ آیا برای پرداخت قبوض پس از فارغ التحصیلی با مشکل روبرو شده اید یا تأمین شغل برای شما سخت بوده است؟ هر رویدادی در زندگی می تواند ناخودآگاه باورهای اقتصادی ریشه دار ما را تغییر دهد.

ایجاد موانع پولی

اگر مراقب نباشیم، می توانیم این برداشت های منفی را به مانعی برای پول تبدیل کنیم. هرچه موانع پولی بیشتری بسازیم، حفظ رابطه سالم با امور اقتصادی سختتر می گردد.

می توانید موانع پولی را مانند آجرهای عظیم و فیزیکی تصور کنید. تصور کنید که قطعات سنگین بتنی بین شما و اهداف اقتصادی شما ایستاده است.

شما نمی توانید از این آجرها بالا بروید. آنها از کف تا سقف روی هم قرار می گیرند. شما نمی توانید تونلی را زیر آنها حفر کنید یا راهی برای دور زدن آنها پیدا کنید. برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود، باید آنها را پشت سر بگذارید. شما باید یک پتک پیدا کنید و آنها را به آوار تبدیل کنید.

روایت های دروغین

بسیاری از ما یک عمر به خودمان داستان هایی را می گوییم که واقعیت ندارند. ممکن است با خود بگویید: من خجالتی هستم. اما سما خجالتی نباشید؛ شما یک ناظر دقیق باشید.

یا بگویید: موفقیت شغلی من را شاد می نماید، اما بالا رفتن از نردبان شرکت رویایی نبود که شما فکر می کردید.

به خود بگویید: تبدیل شدن به پدر یا مادر و ماندن در خانه، استعداد و تحصیلاتم را هدر می دهد.

یا بگویید: من خسیس هستم، با وجود اینکه وقت و انرژی خود را ذخیره می کنید.

با وجود اینکه در محل کار و مدرسه با اطمینان صحبت می کنید، به خود بگویید: اعتماد به نفس ندارم.

موانع فکری - عدم باور به خود

ممکن است اغلب با موانع فکری دست و پنجه نرم کنید. یک میلیون ایده در حالی که دوش می گیرید یا ورزش می کنید در مغز شما جریان دارد اما در همان لحظه ای که برای نوشتن می نشینید، چشمه خلاقیت تان می خشکد. نویسندگان به خصوص با این شرایط زیادی درگیر می شوند. می توانند به یک صفحه خالی یا یک ورق خالی خیره شوند انگار که قبلاً داستانی ننوشته اند.

وقتی به پول فکر می کنیم همین اتفاق می افتد. ما قصد داریم امور اقتصادی خود را مرور کنیم، پول بیشتری به دست آوریم یا بدهی خود را پرداخت کنیم اما ناگهان خود را گیر نموده می بینیم و قادر به حرکت نیستیم.

هرچه بیشتر برای نوشتن کوشش می کنیم، احساس می کنیم بیشتر گیر نموده ایم. به همین ترتیب، هرچه بیشتر با شکست های اقتصادی خود دست و پنجه نرم می کنید، بیشتر احساس ناامیدی و ناتوانی می کنید.

این موانع فکری مانع خلاقیت ما می شوند و از بهره وری ما جلوگیری می نمایند. بنابراین چگونه می توانیم از آنها جلوگیری کنیم؟

چگونه می توانیم موانع پولی خود را بشکنیم؟

اگر می خواهید مانع پول خود را بشکنید، باید خود را از افکار قدیمی راحت کنید. به جای تکرار یک مانترا، باید باورهای تازهی را انتخاب کنید.

برای آغاز، نحوه صحبت در خصوص پول را تغییر دهید. هر بار که می بینید اظهارنظر منفی می کنید، آن را به یک جمله مثبت تبدیل کنید.

به جای گفتن: من هرگز به مقدار کافی پول نخواهم داشت. بگویید: من به مقدار کافی خواهم داشت. حذف کلمه هرگز می تواند دنیایی از تغییرات را ایجاد کند. هر چه بیشتر نسخه خوش بینانه این جمله را برای خود تکرار کنید، بیشتر به آن باور خواهید کرد.

گاهی اوقات به نمادین کردن باورهای منفی شما یاری می نماید. کلمات را روی کاغذ بنویسید، آنها را با صدای بلند برای خودتان بخوانید و سپس آنها را در شعله های آتش بفرستید. آنها را داخل شومینه خود بیندازید یا با یک کبریت بسوزانید.

قبل از ناپدید شدن، کلمات را محکم و کوچک کنید. سپس به خود یادآوری کنید که این باورها به شما یاری نمی نماید و باید از بین برود.

اگر نمی توانید موانع اقتصادی خود را شناسایی کنید، از یک فرد دیگر یاری بگیرید. مربی زندگی، مربی اقتصادی، دوستان و مربیان می توانند به ما در تماشا نقاط کور در باورهایمان یاری نمایند.

خاطرات پولی خود را به یاد بیاورید

اگه می توانید راهی برای دسترسی به خاطرات پول قدیمی خود و کوشش خود برای تفسیر مجدد آنها پیدا کنید.

در اینجا به یک نمونه از خاطرات دوران کودکی توجه کنید: وقتی نه ساله بودم، به شدت می خواستم پیانو بزنم. به خاطر ندارم که این ایده را از کجا گرفتم اما به دلایلی، نتوانستم این فکر را از فکرم بیرون کنم. پایان، مادرم از شنیدن صدای من برای التماس یک ابزار موسیقی خسته شد و مرا برای خرید یک دستگاه به مغازه برد.

وقتی وارد فروشگاه موسیقی شدیم، درست به طرف پیانوها دویدم. والدین من فقط چند دقیقه با منشی صحبت کردند. بعد مادرم مرا صدا که بریم. وقتی سوار ماشین شدیم، او به طور رسمی به ما گفت ما نمی توانیم پیانو تهیه کنیم.

در آن لحظه، من ارتباط متمایزی بین درد و پول احساس کردم. والدین من نمی خواستند من را ناامید نمایند اما آنها پول نداشتند که به من در رسیدن به اهداف تازهم یاری نمایند. وقتی آن شنبه بعد از ظهر آفتابی در سکوت به سمت خانه حرکت کردیم، ناامیدی مادرم را احساس کردم.

خاطرات پولی خود را بازنویسی کنید

والدین قصد نداشتند درباره پولچیزی به کودک بیاموزند اما او آن روز درس اقتصادی ارزشمندی آموخت. اگر می خواست به اهداف آینده خود برسد، باید پول کسب کند و پس انداز کند.

مطمئن هستیم که می توانید خاطرات مشابهی از دوران کودکی خود را به یاد بیاورید. متأسفانه، موانع پولی از این رویدادهای به ظاهر بی اهمیت تشکیل می شوند.

اگر این مطلب را می خوانید، یک دقیقه وقت بگذارید و به رابطه خود با پول فکر کنید. با تأمل بر خاطرات و تجربیاتی که بر تفکر شما تأثیر گذاشته اند آغاز کنید. سپس، افکار خود را بنویسید، با میکروفون صحبت کنید یا به کسی که دوستش دارید بگویید.

اگر می توانید، قدم به آن لحظات بگذارید و رویدادهای اتفاق افتاده را تغییر دهید تا یک تجربه مثبت تر ایجاد کنید.

پیشرفت خود را برای حذف موانع پول تجسم کنید

اگر فکر می کنید در مسائل اقتصادی بد هستید، یک نمودار طراحی کنید که خلاف آن را ثابت کند. یک نمودار ایجاد کنید که تعداد دفعاتی را که سعی نموده اید در خصوص پول به خود بیاموزید نشان دهد. تعداد روزهایی را که یک مقاله اقتصادی شخصی می خوانید، یا با کارفرمای خود تماس می گیرید تا در خصوص گزینه های بازنشستگی یا کوپن های پس انداز بپرسید.

بیشتر ما بر جشن های عظیم تمرکز می کنیم اما بردهای کوچک را در نظر نمی گیریم. در عوض، خود را برای پرداخت مقادیر اندک بدهی یا ایجاد راه های تازه برای عایدی بیشتر تحسین کنید.

اهداف اقتصادی متعددی با تمرکز بر موارد عظیم و کوچک ایجاد کنید. دنیایی را تصور کنید که در آن پول کافی برای زندگی مطابق میل خود دارید. برای نشان دادن تصویر در فکر خود هنر به خرج ببرید یا به سادگی کلمات را برای توصیف آن بنویسید. این را روی آینه حمام، یخچال یا داشبورد ماشین خود قرار دهید.

خود را باور کنید

بیش از هر چیز یاد بگیرید که خود را باور داشته باشید. بیشتر موانع فکری زمانی ایجاد می شوند که ما به توانایی های خود اعتماد نداریم. راه هایی برای ایجاد اعتماد به نفس پیدا کنید و امور اقتصادی خود را بهبود بخشید.

منبع:

onefrugalgirl

منبع: هفت گنج

به "برای دستیابی به اهداف اقتصادی، موانع پولی را حذف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای دستیابی به اهداف اقتصادی، موانع پولی را حذف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید