آبشار مارگون فارس از زیبا ترین آبشارهای ایران

به گزارش وبلاگ رویال درام، سفر به دل طبیعت از تفریحاتی است که برخی افراد با بدست آوردن فرصتی هرچند کوچک از آن غافل نمی شوند چه برسد به اینکه چشم انداز ای به این عظمت در کار باشد! در خبرنگاران با ما به مارگون سفر کنید.

آبشار مارگون فارس از زیبا ترین آبشارهای ایران

آبشار مارگون از زیبا ترین پدیده های طبیعی ایران و دنیا است و از هزاران چشمه جوشان در دل کوه تشکیل شده و با 70 متر ارتفاع بزرگترین آبشار چشمه ای دنیاست. بعلاوه رودخانه بوجود آمده از این چشمه ها بسیار پر آب است و تا شهر سپیدان ادامه دارد. در فصل بهار محوطه این آبشار بسیار سرسبز و دیدنی است. بعلاوه در ادامه جهت رودخانه، بسیاری از درختان و باغ های سیب و گردو به چشم می خورد.

در تابستان حداکثر دمای محیط 10 درجه سانتیگراد است پس لباس گرم فراموش نگردد. در زمستان همه جا یخبندان است حتی چشمه ها هم قندیل می بندند و راه بسیار صعب العبور می گردد.

خودرو تنها می تواند تا 800 متری آبشار برسد، بقیه راه را باید زیر درختان سبز پیاده روی کنید تا به آبشاری برسید که همگان را مجذوب خواهد نمود.

در محوطه ورودی آبشار پارکینگی برای خودروها ساخته شده است که در اطراف آن سرویس بهداشتی و محوطه های مسطحی بنا شده که برای اقامت و برپا کردن چادر مناسب است. اطراف پارکینگ و در جهت رسیدن به آبشار، سطل های زباله قرار داده شده تا از آلودگی زیستی به وسیله گردشگران جلوگیری گردد.

آبشار مارگون به علت بن بست بودن و واقع شدن در دره پرشیب، دارای فضای کمی برای نشستن و پارک خودروست که در هنگام ازدیاد گردشگران به ویژه در روزهای تعطیل فصل تابستان، مسائل ترافیکی زیادی برای گردشگران و روستاییان ایجاد می نماید. فاصله روستای مارگون تا پارکینگ نیز خاکی و با عرض کم و در کنار دره ای خطرناک و بدون حفاظ است، شرط احتیاط را به عمل آورید. ضمناً این جهت در زمستان شدیدأ برف گیر است لذا قبل از حرکت از باز بودن راه های ارتباطی اطمینان حاصل کنید و تجهیزات مربوطه را از قلم نیاندازید.

منابع: seeiran|lastsecond| ویکی پدیا

منبع: کجارو

به "آبشار مارگون فارس از زیبا ترین آبشارهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار مارگون فارس از زیبا ترین آبشارهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید