با متخلفان بانکی در حوزه پرداخت وام خرد و اعتبار سنجی برخورد می گردد

به گزارش وبلاگ رویال درام، حسینی گفت: اگر اطلاع پیدا کنیم بخشنامه پرداخت وام خرد رعایت نمی گردد آن را پیگیری نموده و در صورت قطعیت با متخلفان برخورد جدی می گردد.

با متخلفان بانکی در حوزه پرداخت وام خرد و اعتبار سنجی برخورد می گردد

حسینی معاون امور بانکی وزارت اقتصاد در جمع وبلاگ رویال درام به سوالات زیر در حوزه بانکی و پرداخت وام پاسخ داد.

در مورد بانک های متخلف که اعتبار سنجی را بهانه ای برای عدم پرداخت وام بدون ضامن می دانند چه برخوردی خواهد شد؟

حسینی: در پرداخت تسهیلات خرد یک هدف گذاری وجود داشت این که فرایند پرداخت آسان گردد. در اولین بخش هدف کاهش وثایق متعدد و دومین هدف تقویت پرداخت های خرد بود و پرداخت خرد ارزشمند شد .سومین مورد نیز تقویت اعتبار سنجی بود.

همیشه مطرح می شد ما اعتبار سنجی نداریم یکی از دلایل تعدد وثایق همین مورد بود. این شرایط فراهم شد تا اگر افراد اعتبار خوبی داشته باشند احتیاج به ضامن نباشد.

در این راستا اصلاحی به سمت ایده آل حرکت کردیم ممکن است برخی شعب این مورد را رعایت نکنند وزارت اقتصاد هم نشان داد اراده جدی دارد که با برکناری چند مدیر بانک متخلف این امر اثبات شد.

اکنون در بخش وزارتخانه و بازرسی و روابط عمومی هرجایی اطلاع داشته باشیم بخشنامه رعایت نمی گردد در حوزه خودمان پیگیری و در صورت قطعیت سیاست گذاری و برخورد جدی می گردد.

در مورد تحولات ارزی مانند روبل و ریال چه نکته ای وجود دارد؟

حسینی:روبل و ریال یعنی ما مبادلات خود را به سمت ارز های ملی می بریم. چرا دولت ها این کار را انجام می دهند؟ به طور مثال وقتی بازرگانی می خواهد از ایران کالایی خریداری کند باید با ریال ایران خریداری کند پس تقاضا برای ریال ملی افزایش پیدا می نماید وقتی تقاضا افزایشی گردد ارزش پول ملی آن کشور تثبیت و یا تقویت می گردد.

پس به همین سادگی به جهان این را می گویم که هر کس که می خواهد با ما کار کند باید از پول ایرانی استفاده کند و پول ما ارزشمند می گردد امیدواریم این گونه برنامه ها افزایش پیدا کند.

وبلاگ رویال درام مالی بانک و بیمه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با متخلفان بانکی در حوزه پرداخت وام خرد و اعتبار سنجی برخورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با متخلفان بانکی در حوزه پرداخت وام خرد و اعتبار سنجی برخورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید