اقداماتی در جهت بهبود شرایط بازاریابی و فروش صنایع دستی

به گزارش وبلاگ رویال درام، آمادگی زیادی در کشور برای فراوری وجود دارد، اما آنچه مهم تر از فراوری است بخش بازاریابی و فروش است و اینکه اگر تقاضای فراوری انبوه در صنایع دستی صورت نگیرد و سفارش فراوری انبوه نباشد، این صنعت با رکود روبرو می گردد.

اقداماتی در جهت بهبود شرایط بازاریابی و فروش صنایع دستی

مان میراث فرهنگی برای تحول در بازاریابی صنایع دستی، با راه اندازی 38 کارگاه بزرگ و تقویت بیش از 300 هزار کارگاه خرد موجود، عزم جدی دارد در رونق بخشیدن به این صنعت دارد.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی با اعلام این خبر گفت که به طور کلی در سه سال گذشته و به طور ویژه در 6 ماه اخیر سعی کردیم گرفتن مجوزها را تا حد ممکن آسان کنیم و در دستورالعمل صدور مجوزها، سرعت را مدنظر قرار دهیم.

میرزالو درباره رشد کارگاه های صنایع دستی گفت:

از سال گذشته راه اندازی کارگاه های تازه 20 درصد رشد داشته است؛ با این حال بیشتر کارگاه های فراوریی صنایع دستی کشور آمادگی بازاریابی و فروش ندارند، چون این ها فقط فراورینماینده هستند و توان بازار سازی ندارند.

بازاریابی در حوزه صنایع دستی کار راحتی نیست. میرزالو در ادامه به بحث کارگاه های صنایع دستی پرداخت و گفت که در زمینه کارگاه های جمعی و گروهی حدود 13 هزار و 827 کارگاه را در بانک اطلاعاتی ثبت رسمی کردیم. تعداد کارگاه های انفرادی نیز در کل کشور 286 هزار و 719 باب است و تعداد فعالان صنایع دستی در کشور نیز اکنون به 382 هزار و 457 نفر می رسد. امیدواریم با تقویت کارگاه های جمعی، فراوری و فروش رونق بیشتری بگیرد.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی در ادامه بیان نمود:

در حوزه صنایع دستی، نیروی کار، مواد اولیه، ابزار و تجهیزات سه مؤلفه مهم هستند که ابزار و تجهیزات در ایران تا حدودی کهنه است و اگر بتوانیم ابزار را نوسازی کنیم به فرایند فراوری سرعت داده ایم و در خصوص شرایط مواد اولیه نیز به علت اینکه فعالان، فراوری مقرون به صرفه قیمت را در اختیار بازار بگذارند، مجبورند مواد طبیعی گران را کنار بگذارند که قصد داریم اگر شرایط اقتصادی اجازه دهد، مواد اولیه طبیعی را در اختیار این افراد قرار دهیم تا فراوری مرغوب تری را بتوانند وارد بازار نمایند.

میرزالو با اشاره به اعطای تسهیلات کم بهره، اظهار داشت که برای یاری اقتصادی به کارگاه ها و فراورینمایندگان، حدود 280 میلیارد ریال سهم دولت از تأمین منابع است که تسهیلات مکملی نیز به این مبلغ اضافه می گردد و در نهایت تسهیلات تلفیقی بانکی کم بهره در قالب وام به کارگاه ها تعلق خواهد گرفت.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد

به "اقداماتی در جهت بهبود شرایط بازاریابی و فروش صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقداماتی در جهت بهبود شرایط بازاریابی و فروش صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید