اقتباس دریافت قصه، ترکیب آن با تخیل و تبدیل به فیلم نامه است

به گزارش وبلاگ رویال درام، احمد صراف یزد کارگردان مستند شازده حمام در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: فیلم شازده حمام اقتباسی از کتابی با همین نام است و نویسنده آن محمدحسین پاپلی یزدی که یک جغرافی دان و پدر جغرافی نوین ایران است و حدود سی وپنج سال است که تنها فصل نامه جغرافیای کشور در بخش خصوصی متعلق به اوست.

اقتباس دریافت قصه، ترکیب آن با تخیل و تبدیل به فیلم نامه است

صراف یزد در مورد اقتباس گفت: اقتباس کار بسیار جذابی است و در خارج از کشور سالانه از رمان های مختلف داستان های اقتباسی زیادی انجام می گردد. از خرده داستان ها و خرده فرهنگ های کوچک گرفته تا رمان های بلند. در کشور ما خیلی به سمت اقتباس حرکت ننموده ایم و دلیلش این است که آموزش ندیده ایم و فکر می کنیم حتما باید به همه آن اثر پایبند باشیم در صورتی که اقتباس یعنی قصه را دریافت نموده و با تخیلی که خودمان داریم آن را به فیلم نامه بصری تبدیل کنیم و به مخاطب ارائه دهیم. اقتباس کار دشواری است چون هم باید پایبند به متن اصلی اثر باشیم که کپی صرف هم نباشد.

این کارگردان درمورد فیلم های آینده خود گفت: درحال ساخت فیلم جدی هستم که مدت هاست روی آن کار می کنم. این فیلم درباره بچه ها لهستانی است که در اصفهان بودند که یک پروژه سینمایی که خودم تهیه نماینده آن هستم و از آنجایی که خودم یزدی هستم و سال ها در یزد زندگی نموده ام. قبل از ورود به سینما کتاب را خوانده بودم. کتابی است که نسل قبل از ما بیشتر همذات پنداری می نمایند و همواره برایم جالب بود که بدانم نویسنده این کتاب کیست و کجا زندگی می نماید و چه بر او گذشته که این کتاب را نوشته است. از طرف سازمان فرهنگ هنری شهرداری یزد این فیلم به من سفارش داده شد و آغاز به ساخت آن کردم. کسانی که کتاب را خوانده باشند می توانند بفهمند که چقدر به فیلم نزدیک است.

وی درپایان در مورد اکران فیلمش در نمایشگاه گفت: سینما کتاب اتفاق خوب نمایشگاه سال جاری است که می تواند برای سال های آینده با سیاست گذاری های بهتر، به دیده شدن فیلم ها به وسیله کسانی که در نمایشگاه حضور می یابند، یاری کند. این حرکت باعث فروش بیشتر این کتاب هم خواهد شد. بهتر است انتشارات را با این حرکت نمایشگاه درگیر کنیم امیدوارم در سال های آینده این اتفاق دقیق تر و منسجم تر انجام گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اقتباس دریافت قصه، ترکیب آن با تخیل و تبدیل به فیلم نامه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتباس دریافت قصه، ترکیب آن با تخیل و تبدیل به فیلم نامه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید