9 مدل ماسک اسکراب لیمو که می توانید در خانه تهیه کنید

به گزارش وبلاگ رویال درام، هر کسی از داشتن پوستی نرم، لطیف و درخشان لذت می برد. بسیاری از ما برای داشتن پوستی بی عیب و نقص کوشش می کنیم و برای رسیدن به این هدف، اغلب از محصولات آرایشی و زیبایی یا درمان های مختلفی استفاده می کنیم که به راحتی در بازار موجود هستند. چیزی که اغلب متوجه نمی شویم این واقعیت است که بعضی از محصولات مراقبتی بیش از اینکه به سلامت پوست یاری نمایند، به آن آسیب می رسانند. بنابراین، همواره بهتر است از مواد طبیعی روی صورت خود بهره ببرید. به این ترتیب، از هر گونه عوارض جانبی پیشگیری می گردد. ماسک اسکراب لیمو یکی از انواع لایه بردار پوست است که عوارض جانبی کمتری دارد. در این مقاله، با ماسک اسکراب لیمو، فواید و انواع آن آشنا می شوید.

9 مدل ماسک اسکراب لیمو که می توانید در خانه تهیه کنید

مزایای لیمو برای پوست

قبل از اینکه انواع ماسک اسکراب لیمو و طرز تهیه آن ها را بشناسید، باید با فواید مهم ترین ماده سازنده این ماسک ها یعنی لیمو آشنا شوید. لیمو ترش حاوی اسیدهای طبیعی است که می تواند پوست شما را نیش بزند، تحریک کند یا بسوزاند. به همین علت، بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست درباره استفاده از لیمو روی صورت محتاط هستند و بعضی از آن ها معتقدند که معایب آن بیشتر از مزایای آن است.

نتایج تحقیقات نشان می دهند که خواص آب لیمو عبارت اند از:

  • آنتی اکسیدان: آب لیمو به طور طبیعی ویتامین سی دارد. این آنتی اکسیدان می تواند به کاهش آسیب های پوستی و پیری زودرس پوست یاری کند.
  • خواص منقبض نمایندگی: لیمو به علت سطح بالای pH خود می تواند چربی پوست را کاهش داده و التهاب را کاهش دهد.
  • ضد قارچ: نتایج بعضی از مطالعات کارشناسان نشان می دهند که آب لیمو ممکن است خواص ضد قارچی نیز داشته باشد. از جمله این خواص می توان به قابلیت از بین بردن سویه های قارچ کاندیدا روی پوست اشاره نمود.
  • روشن شدن پوست: لیمو ترش حاوی اسیدهایی است که به طور طبیعی پوست را روشن می نمایند. این اسیدها می توانند لکه های ناشی از افزایش سن و جای آکنه را از بین ببرند.

انواع ماسک اسکراب لیمو

اگر به استفاده از ماسک اسکراب لیمو فکر می کنید، دو گزینه پیش رو دارید. استفاده از ماسک های موجود در بازار و درست کردن ماسک خانگی.

خرید ماسک اسکراب لیمو

اول از همه اینکه می توانید از ماسک های اسکراب لیمو که در بازار موجود هستند یکی را انتخاب کنید. ماسک هایی مانند ماسک اسکراب لیمو فریمن یا اسکراب لیمو ایمیجز از جمله این لایه بردار ها هستند. برای خرید این ماسک ها باید ابتدا به ترکیبات آن توجه کنید. ممکن است پوست شما نسبت به بعضی از مواد سازنده این ماسک ها حساسیت داشته باشد. نکته بعدی که پیش از استفاده از این اسکراب ها باید به آن توجه کنید، انجام دادن تست حساسیت پوستی است. اندازهی از این لایه بردارها را روی بخش کوچکی از پوست خود بمالید و یک روز صبر کنید. اگر پوست تان واکنش آلرژیک نشان نداد، می توانید اسکراب لیمو را با خیالی آسوده به کار ببرید.

ماسک های اسکراب لیمو خانگی

گزینه دومی که برای استفاده از ماسک لیمو دارید این است که خودتان یک ماسک اسکراب خانگی درست کنید.

1. ماسک لیمو و عسل

عسل به پوست های خشک و دارای چروک رطوبت می بخشد. به کار بردن عسل و لیمو با یکدیگر می تواند بی خطر باشد اما باید پیش از استفاده از ماسک لیمو و عسل با هر یک از این دو ماده تست حساسیت پوستی انجام داده باشید. علاوه براین، باید این ماسک را زمانی مانند شب به کار ببرید که می توانید خبری از نور خورشید نیست. در نهایت نیز باید از اندازه اندکی آب لیمو بهره ببرید.

برای درست کردن ماسک لیمو و عسل، 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. سپس، صورت خود را تمیز بشویید و خشک کنید. این مخلوط را به صورت خود بمالید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و بعد از آن، ماسک را با آب گرم بشویید.

2. ماسک لیمو و شکر نوع اول

اسکراب لیمو و شکر برای پوست های معمولی مناسب است. مواد تشکیل دهنده این ماسک اسکراب یعنی لیمو و شکر هر دو خواص مفیدی دارند. لیمو منبعی سرشار از ویتامین سی است که به یکنواخت شدن رنگ پوست یاری می نماید و می تواند منافذ باز پوست را محکم کند. شکر نیز یک لایه بردار طبیعی است و می تواند به از بین بردن سلول های مرده و کدر از روی پوست صورت یاری کند.

برای درست کردن این ماسک لیمو ترش باید 6 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را با 2 قاشق غذاخوری شکر ترکیب کنید. سپس، ماسک به دست آمده را با نوک انگشتان به صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید. دانه های شکر را باید به خوبی روی صورت ماساژ دهید تا به طور یکنواخت حل شوند.

در نهایت، صورت خود را با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید که این ماسک اسکراب صورت به جلوگیری از ایجاد لکه های تیره و تیره شدن پوست نیز یاری می نماید.

3. ماسک لیمو و شکر نوع دوم

برای بهره بردن از خواص شکر و لیمو ترش برای پوست می توانید این ماسک را به شکل دیگری هم درست کنید. یک چهارم تا یک هشتم فنجان شکر ارگانیک را درون ظرفی بریزید. حالا نیمی از یک لیمو ترش تازه را روی شکرها بمالید. این لیمو ترش را با حرکات دورانی روی صورت خود بمالید. اجازه بدهید تا شکر به آرامی روی پوست شما مالیده گردد. اجازه بدهید تا این ماسک برای چند دقیقه روی پوست شما بماند. سپس، یک دستمال لطیف را به مدت یک دقیقه روی پوست خود بگذارید. پس از آن، با دستمال اسکراب لیمو را از روی صورت خود پاک کنید.

در نهایت، صورت خود را بشویید و به آن یک مرطوب نماینده مناسب بمالید. می توانید از این ماسک هفته ای یک مرتبه بهره ببرید.

4. ماسک اسکراب لیمو، روغن نارگیل و شکر

اگر پوست صورت شما خشک است، می توانید از این اسکراب خانگی بهره ببرید. مواد سازنده این ماسک اسکراب هر سه به شما یاری می نمایند تا پوست خشک خود را رطوبت رسانی کنید. لیمو به نرم شدن پوست صورت شما یاری می نماید. نارگیل هم می تواند رطوبت را به پوست کدر شما بازگرداند.

برای درست کردن ماسک اسکراب لیمو و روغن نارگیل، باید 1 قاشق غذاخوری شکر، 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و یک دوم فنجان روغن نارگیل را درون ظرفی با یکدیگر خوب ترکیب کنید. سپس، این اسکراب روغنی را حدود 8 تا 10 دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید. پس از اتمام این مدت، صورت خود را با آب گرم بشویید.

5. اسکراب لیمو، عسل و جوش شیرین

جوش های پوستی معمولا آزاردهنده هستند. کسانی که پوست چربی دارند، بیش از سایرین دچار این جوش ها می شوند. اگر شما هم گرفتار جوش های مکرر آکنه ای شکل شده اید، قطعا این ماسک اسکراب لیمو می تواند مشکلتان را حل نماید. ماسک اسکراب جوش شیرین، لیمو و عسل پوست چرب را به صورت عمیق پاک سازی می نماید. لیمو در این ماسک نقش یک منقبض نماینده طبیعی را ایفا می نماید. جوش شیرین هم به عنوان یک پاک نماینده طبیعی عمل می نماید و خواص ضد باکتریایی عسل می تواند به کاهش فراوری سبوم یاری کند.

برای تهیه این ماسک لیمو باید 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، 1 قاشق غذاخوری عسل و یک دوم قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون ظرفی کاملا ترکیب کنید. بعد از اینکه این مواد را با یکدیگر ترکیب کردید، این اسکراب خمیرمانند را با استفاده از انگشتان روی صورت خود بمالید. سپس، آن را به آرامی حدود 3 تا 4 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت نیز صورت خود را با آب سرد کاملا بشویید.

6. ماسک لیمو و پاپایا

پاپایا سرشار از ویتامین آ است که به بازسازی پوست آسیب دیده یاری می نماید. این میوه می تواند ایجاد نشانه های پیری مانند افتادگی پوست، چین و چروک و علائمی مانند آن را به تأخیر بیندازد.

برای درست کردن ماسک لیمو و پاپایا که خاصیت لایه برداری دارد، 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، 1 قاشق غذاخوری پودر پاپایای خشک شده، 1 قاشق غذاخوری میوه پاپایای تازه و رسیده و 1 قاشق غذاخوری عسل را درون ظرفی با یکدیگر ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت تمیز بمالید و اجازه بدهید تا برای 15 دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس، آن را با آب بشویید.

7. ماسک لیمو و آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت آبرسانی و التیام بخشی دارد و برای روزهای آفتابی و ساحلی مناسب است. ژل آلوئه ورا حتی می تواند آثار آفتاب سوختگی، لکه ها و جای زخم های روی پوست را هم از بین ببرد.

برای اینکه خواص این ژل پرفایده را با فواید لیمو ترکیب کنید، باید یک دوم قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را با 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را روی صورت خود به آرامی ماساژ دهید. سپس، اجازه بدهید تا ماسک برای مدت 10 دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد آن را با آب بشویید.

8. ماسک لیمو و قهوه

قهوه یک آنتی اکسیدان عالی است. ترکیب کردن این ماده با لیمو ترش می تواند به خلاص شدن از تیرگی های بدن یاری کند. علاوه براین، قهوه خواص ضد پیری دارد و می تواند سیاهی دور چشم و مسائلی مانند آن را کاهش دهد.

برای درست کردن ماسک لیمو ترش و قهوه، 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه را با 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه ترکیب کنید. خمیر به دست امده را روی صورت خود به آرامی ماساژ دهید. پس از آن، به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا این ماسک اسکراب لیمو کار خود را انجام دهد. در نهایت، صورت خود را با آب تمیز بشویید.

9. ماسک لیمو و روغن زیتون

روغن زیتون آنتی اکسیدانی است که با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می نماید. این روغن باعث افزایش کلاژن پوست نیز می گردد. علاوه براین، منافذ باز پوست را سفت می نماید.

برای تهیه ماسک اسکراب لیمو و روغن زیتون، یک دوم قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون خوب ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت خود بمالید و کمی به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس، اجازه بدهید تا این ماسک لیمو برای مدت 15 دقیقه روی پوست صورت شما باقی بماند. پس از سپری شدن این مدت، صورت خود را با آب تمیز بشویید.

آیا ماسک اسکراب لیمو عوارض جانبی دارد؟

لیمو دارای pH بسیار پایینی است و همین ویژگی باعث می گردد که این میوه بسیار اسیدی باشد. گاهی اوقات، استفاده از لیمو روی پوست عوارض جانبی متعددی ایجاد می نماید. بعضی از عوارض جانبی احتمالی ماسک اسکراب لیمو عبارت اند از:

  • تحریک پوست: رایج ترین عارضه جانبی استفاده از لیمو به عنوان ماسک اسکراب تحریک پوست است. از آنجایی که لیمو خاصیت اسیدی بسیاری دارد، ممکن است باعث خشکی، پوسته پوسته شدن، قرمزی و تحریک پوست گردد. اگر پوست حساسی دارید ممکن است این عوارض تشدید شوند. بنابراین، پیش از استفاده از ماسک اسکراب لیمو حتما با یک کارشناس متخصص پوست مشورت کنید.
  • حساسیت نسبت به نور خورشید: این حساسیت نوعی واکنش پوستی است که با قرار گرفتن مرکبات روی پوست زیر نور خورشید ایجاد می گردد. در این شرایط، ممکن است پوست شما دچار تورم، قرمزی و لکه های تاول مانند گردد.
  • پیسی یا لوکودرما: این عارضه پوستی ممکن است باعث ایجاد لکه های سفید بزرگی روی سطح پوستی گردد که برای مدتی طولانی در تماس با آب لیمو بوده است.
  • آفتاب سوختگی: استفاده بی رویه از لیمو روی پوست می تواند خطر آفتاب سوختگی را هم افزایش دهد. اگر پوست حساسی دارید، به توصیه متخصصان مراقبت از پوست، بهتر است که از لیمو برای پوست خود به ویژه روی صورت استفاده نکنید.

برای اینکه از عوارض جانبی اسکراب لیمو پیشگیری کنید و مطمئن نیستید که پوست شما به اسیدیته لیمو چه واکنشی نشان می دهد، آن را امتحان کنید. پیش از استفاده از یکی از انواع ماسک اسکراب لیمو، آن را روی بخش از پوست خود بمالید. اجازه بدهید که این ماسک برای مدت 24 ساعت روی پوست شما باقی بماند. پس از سپری شدن این مدت، پوست خود را با دقت آنالیز کنید. اگر اثری از قرمزی، پوسته پوسته شدن، ورم یا تحریک پوستی نبود، می توانید از ماسک مورد نظر بهره ببرید.

کلام آخر

اگر اهل خرید انواع لوازم بهداشتی یا انواع ماسک صورت و بدن هستید، احتمالا نام ماسک اسکراب لیمو را بارها شنیده اید. این ماسک می تواند انواع پوست را روشن و شفاف کند. خواص فراوان این ماسک برای پوست صورت باعث شده تا افراد بسیاری به تهیه آن علاقه نشان بدهند. بااین حال، اسکراب لیمو برای هر کسی مناسب نیست. اگر پوست حساسی دارید بهتر است پیش از استفاده از انواع ماسک اسکراب لیمو، تست حساسیت پوستی انجام بدهید. کسانی که سابقه حساسیت یا مسائل پوستی دارند نیز باید پیش از استفاده از این لایه بردار با کارشناس متخصص پوست مشورت نمایند.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ رویال درام مگ را بخوانید.

منبع: satthwa

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 مدل ماسک اسکراب لیمو که می توانید در خانه تهیه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مدل ماسک اسکراب لیمو که می توانید در خانه تهیه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید