8 روش از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن ها

به گزارش وبلاگ رویال درام، روش های از بین بردن زردی لیوان این امکان را به شما می دهد که لیوان های قدیمی را براق و درخشان کنید و ظاهر مجذوب کننده تری به آن ببخشد. استفاده مدام از لیوان ها و نوشیدن انواع آبمیوه، چای و نوشابه های رنگی و حتی آب داخل لیوان موجب می گردد تا به مرور درخشندگی خود را از دست بدهند و کدر و زرد شوند. اما از بین بردن رسوب آب از روی لیوان چگونه است؟ آیا چیزی در خصوص برطرف کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی می دانید؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با چند روش ساده برای از بین بردن زردی لیوان و جرم ظروف شیشه ای آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص روش های برطرف زردی لیوان و استکان چای بدون مواد سفیدکننده پاسخ خواهیم داد.

8 روش از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن ها

دلیل کدر و زرد شدن لیوان شیشه ای

تجمع رنگ نوشیدنی های مختلف و بعلاوه مواد معدنی موجود در آب موجب می گردد تا پس از مدتی لیوان های شیشه ای رنگی زرد و کدر به خود بگیرند. در بیشتر مواقع رسوب کلسیم و آهک موجود در آب به دیواره های لیوان موجب زرد و کدر شدن آن می گردد.

هر چقدر سختی آب بیشتر باشد، لیوان های شما زودتر زرد و کدر می شوند. یکی دیگر از دلایل زرد شدن لیوان ایجاد خراش های کوچک روی شیشه است که موجب گیر انداختن مواد معدنی، رنگ نوشیدنی ها و بعلاوه ذرات شوینده می گردد و ظاهری کدر و زرد به لیوان می بخشد.

بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن پشت قابلمه

روش های از بین بردن زردی لیوان

کدر و زرد شدن لیوان پس از یک دوره استفاده امری طبیعی است که در اثر تجمع جرم، آلودگی و رنگ حاصل از نوشیدنی ها ایجاد می گردد. اما آیا می دانید چطور می توانید زردی لیوان را به روشی ساده از بین ببرید؟ در ادامه می توانید با روش های از بین بردن زردی لیوان آشنا شوید.

1- رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی و با استفاده از سرکه و آب

یکی از برترین روش های از بین بردن زردی لیوان استفاده سرکه سفید است. برای این کار شما تنها به میزانی سرکه و یک پارچه میکروفیبر احتیاج دارید. سرکه موجب از بین رفتن چربی و براق شدن لیوان می گردد. برای آغاز باید یک ظرف بزرگ را از 1 قسمت سرکه سفید و 4 قسمت آب پر کنید.

در صورتی که لیوان شما کدر شده می توانید از میزان سرکه بیشتری بهره ببرید. سپس لیوان های کدر را در این ترکیب فرو کنید و اجازه دهید برای یک شب تا صبح لیوان ها درون ترکیب سرکه و آب بمانند. سرکه رسوبات کلسیم را می شکند و به براق شدن لیوان یاری زیادی می نماید.

درنهایت صبح روز بعد لیوان ها را با آب تازه بشویید و سپس با استفاده از یک پارچه میکروفیبر آن ها را پاک کنید تا هرگونه زردی و کدری از سطح لیوان پاک گردد. می توانید انواع را به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری از فروشگاه های تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: کاربردهای عجیب انواع سرکه در خانه داری

2- از بین بردن جرم لیوان با استفاده از سرکه گرم

برای لکه زدایی و درخشان شدن لیوان ها می توانید به جای ترکیب آب و سرکه از سرکه خالص نیز بهره ببرید. برای این کار باید یک ظرف را با آب داغ پر کنید و سپس سرکه را همراه با ظرف داخل آب داغ قرار دهید تا کمی گرم گردد.

بعد از حدود 1 دقیقه میزانی سرکه را در ظرف بزرگ یا داخل سینک بریزید. سپس لیوان ها را برای 1 ساعت داخل سرکه گرم بگذارید. حال لیوان ها را از داخل سرکه خارج کنید و با استفاده از اسکاچ سطح لیوان ها را تمیز کنید و با آب داغ بشویید.

بعد از شستن همه لیوان ها باید آن ها را با یک پارچه میکروفیبر که به خوبی آب را جذب می نماید، تمیز کنید. توجه داشته باشید که پاک کردن لیوان ها با یک پارچه معمولی یا پرزدار موجب کدرتر شدن لیوان می گردد.

3- از بین بردن جرم ظروف شیشه ای و لیوان با استفاده از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی لیوان ها را درجه حرارت بسیار بالایی می شوید و همین موضوع موجب می گردد تا لیوان های شما درخشندگی بیشتری پیدا نمایند. یکی از ساده ترین روش های از بین بردن زردی لیوان این است که لیوان ها را داخل ماشین ظرفشویی بچینید.

سپس میزان کمی پودر ماشین ظرفشویی داخل ماشین بریزید. شما می توانید انواع را به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری و با تخفیف های همیشگی از فروشگاه های تهیه کنید.

ماشین ظرفشویی را با درجه حرارت مناسب روشن کنید و اجازه دهید تا چرخه شستشو کامل گردد. به خاطر داشته باشید که دمای بیش از حد داغ موجب ایجاد خراش روی لیوان می گردد و ظاهر آن را به مرور به کدرتر می نماید. بنابراین از دمای آب ولرم و یا گرم برای شستشو بهره ببرید.

بعد از اتمام شستشو بلافاصله درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و اجازه دهید لیوان ها خنک شوند. در صورتی که لیوان ها کاملاً خشک نشده اند، با استفاده از یک پارچه میکروفیبر لیوان های را پاک کنید و داخل کمد بچینید.

4- رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی و با استفاده از سرکه و جوش شیرین

یکی دیگر از روش های از بین بردن زردی لیوان استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است. برای این کار ابتدا باید یک اسکاچ یا برس نرم را به جوش شیرین آغشته کنید. سپس لیوان را کمی خیس کنید و با جوش شیرین تمیز کنید. بعد از اتمام کار سرکه سفید و آب را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و لیوان را برای حدود 12 ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.

سپس لیوان ها را از ترکیب آب و سرکه خارج کرده و بشویید و خشک کنید. شما می توانید را به وسیله تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

5- براق کردن لیوان و استکان با استفاده از پودر لباسشویی

اگر لیوان شما زرد شده و ظاهری کدر و کهنه به خودش گرفته می توانید از پودر لباسشویی برای شستن آن بهره ببرید. برای این کار باید در یک ظرف میزانی پودر لباسشویی را با آب ترکیب کنید. سپس لیوان ها را برای حدود 12 ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.

درنهایت لیوان ها را با آب گرم بشویید تا کاملاً تمیز و براق شوند. شما می توانید را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های با تخفیفات همیشگی تهیه کنید.

6- روزنامه برترین راه برای از بین بردن زردی لیوان و برق انداختن استکان چای

شاید برایتان جالب باشد اما تمیز کردن لیوان با روزنامه می تواند زردی آن را از بین ببرند و ظاهری درخشان به لیوان شما ببخشد. جوهر استفاده شده روی صفحات روزنامه موجب تمیز شدن مواد سخت از روی لیوان می گردد و از همین رو در درخشندگی لیوان و رفع زردی استکان چای بسیار مؤثر است.

7- از بین بردن رسوب آب از روی ظروف شیشه ای با مایع ظرفشویی مرغوب

حقیقت این است که استفاده مداوم از مایع ظرفشویی نامرغوب می تواند به مرور موجب کدر و زرد شدن لیوان ها و ظروف شیشه ای گردد. برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید همواره از مایع ظرفشویی مرغوب و درجه یک بهره ببرید.

بعضی از انواع مایع ظرفشویی موجب درخشندگی و جرم زدایی بیشتری می شوند و ظاهر تمیزتر و زیباتری به لیوان ها می بخشند. می توانید انواع از برندهای معتبر بازار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

8- برق انداختن استکان چای و قهوه با خمیر جوش شیرین

روی خاصیت لکه بری جوش شیرین برای از بین بردن لکه های چای و قهوه از روی لیوان و استکان حساب کنید. برای برق انداختن استکان چای و قهوه با خمیر جوش شیرین میزانی آب روی جوش شیرین بریزید تا خمیر گردد. سپس با یک اسفنج نرم و مرطوب محل لکه را تمیز کنید. در مرحله آخر لیوان را به خوبی آبکشی کنید تا ذرات جوش شیرین از روی لیوان پاک شوند.

سوالات متداول

برترین روش برای جلوگیری از زرد و کدر شدن لیوان چیست؟

به منظور جلوگیری از زرد و کدر شدن لیوان باید آن ها را بلافاصله بعد از استفاده بشویید و خوب خشک کنید. زمانی که لیوان برای مدتی کثیف باقی بماند، لکه های ایجاد شده روی آن دیرتر حذف خواهند شد.

اگر روش های از بین بردن زردی لیوان مؤثر نبود چه کار کنیم؟

در صورتی که هیچ کدام از روش های از بین بردن رسوب آب از روی لیوان مؤثر نبود، احتمالاً روی لیوان خراش هایی ایجاد شده که معمولاً به هیچ طریقی قابل رفع کردن نیستند.

منابع: realestate، wikihow، getsetclean

منبع: افق کوروش

به "8 روش از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید