12 نکته درباره استایل با کفش زنانه روزمره و نحوه انتخاب آن

به گزارش وبلاگ رویال درام، کفش یکی از مهم ترین جزء از کمد لباس هر زن شیک پوشی است. کفش ها نه تنها می توانند استایل شما را بسازند یا آن را خراب نمایند، بلکه می توانند روز شما را هم بسازند یا آن را خراب نمایند. پوشیدن یک جفت کفش ناراحت نماینده باعث می گردد که بی صبرانه منتظر بازگشت به خانه باشید تا بتوانید کفش هایتان را دربیاورید اما پوشیدن یک جفت کفش راحت و شیک باعث می گردد که روز را با اعتماد به نفس و راحتی سپری کنید. هنگام انتخاب و استایل با کفش زنانه باید در پی کفشی باشید که هم راحت و هم زیبا و هماهنگ با لباس هایتان باشد. در این مقاله، روش استایل با انواع کفش زنانه و نکات مهم برای انتخاب آن ها را می خوانید.

12 نکته درباره استایل با کفش زنانه روزمره و نحوه انتخاب آن

چگونه کفشی راحت و شیک انتخاب کنیم؟

فرقی نمی نماید که در پی یک جفت کفش کتانی تازه باشید یا به بوت یا حتی کفش های پاشنه بلند برای مهمانی رسمی فکر کنید. به هرحال، برای اینکه کفشی راحت و در عین حال زیبا و شیک داشته باشید، باید به 5 نکته مهم توجه کنید.

1. استایل مورد علاقه خود را انتخاب کنید

اولین گام برای پیدا کردن یک جفت کفش راحت و شیک زنانه، انتخاب استایل مورد علاقه شما است. کفش های مختلف مانند کفش مری جین، کتانی و نیم بوت می توانند بسته به فصل و موقعیتی که در آن قرار گرفته اید، به راحتی و خوش استایل بودن شما یاری نمایند. اگر برای انتخاب استایل با کفش زنانه دچار تردید شده اسد، به فعالیت های روزانه و موقعیت هایی که در آن ها این کفش را می پوشید، فکر کنید.

اگر در پی یک جفت کفش تازه برای محل کار هستید، کفش های تخت زنانه اغلب برترین انتخاب هستند اما در صورتی که به کفش های تازه احتیاج دارید که بتوانید آن ها را هنگام دویدن یا بیرون رفتن برای قرار دیدار ناهار با دوستان بپوشید، کفش های کتانی گزینه بهتری هستند.

به هرحال، بهتر است کفش همه کاره ای انتخاب کنید که بتوانید آن را در مناسبت های مختلف بپوشید. برترین کفش ها آن هایی هستند که می توانید از دفتر کار تا دورهمی های محبت آمیز با همکاران یا صرف شام با شریک زندگی تان بپوشید. برای پیدا کردن این کفش ها، باید تمام کفش های زنانه موجود در بازار یا حداقل بیشتر آن ها را ببینید تا یک جفت کفش متناسب با سبک زندگی خود پیدا کنید.

2. از دوام و ماندگاری کفش مطمئن شوید

آخرین چیزی که می خواهید این است که یک جفت کفش خریداری کنید که پس از چند بار استفاده خراب گردد. هنگام خرید کفش تازه، باید در پی کفشی بادوام باشید. البته، این بدان معنا نیست که کفش باید محکم و سفت باشد. شما باید در پی کفش های زنانه ای باشید که راحت، انعطاف پذیر و ساخته شده از مواد باکیفیت باشد تا برای مدتی طولانی دوام بیاورد.

مهم ترین نکته درباره انتخاب کفش زنانه این است که قابل تمیز کردن یا حتی شست وشو با ماشین لباس شویی باشد. در این صورت، تنها کاری که باید انجام بدهید این است که کفی های کفش را دربیاورید و آن را در ماشین لباس شویی بیندازید. برای شستن کفش های قابل شست وشو با ماشین لباس شویی، فقط باید مطمئن شوید که از آب سرد، مواد شوینده ملایم و دور آرام ماشین بهره ببرید. بعد از آن هم اجازه بدهید تا کفش ها در هوای آزاد خشک شوند.

3. به راحتی کفش فکر کنید

هنگام خرید و استایل با کفش زنانه باید به دو چیز توجه کنید: راحتی و سبک کفش. هرگز نباید یکی را فدای دیگر کنید. کفشی تهیه کنید که راحتی و استایل را یک جا برای هر موقعیتی داشته باشد. یک کفش راحت و خوب در طول زمان حالت خود را از دست نمی دهد. چنین کفشی از مواد راحت و قابل تنفس ساخته شده که باعث می شوند پاهایتان راحت باشند.

4. پاهای خود را قبل از خرید کفش مقدار بگیرید

آخرین گام برای پیدا کردن یک جفت کفش راحت و استایل با کفش زنانه این است که مقدار دقیق پاهایتان را بدانید. اگر می خواهید کفشی متناسب با مقدار پاهایتان داشته باشید، باید پاهایتان را مقدار بگیرید تا مقدار واقعی آن تعیین گردد. احتمالا متعجب خواهید شد اگر بدانید که چه تعداد از مردم کفش های بسیار تنگ یا بسیار گشاد می پوشند و بعد از درد پا شکایت می نمایند. مقدار گرفتن پاها مهم ترین نکته برای پیدا کردن یک جفت کفش راحت و مناسب برای هر استایلی است.

برای مقدار گیری پای خود، باید طول، عرض و مقدار قوس پاهایتان را مقدار بگیرید. علاوه بر این، بهتر است که پاهای خود را در روز مقدار بگیرید چون پاها در طول روز متورم می شوند. این کار باعث می گردد که کفش های شما بسیار تنگ و کوچک نباشند.

نکته مهم دیگر در مقدار گیری پا این است که این کار را در حالت ایستاده انجام بدهید چون پاهای شما هنگام ایستادن در راحت ترین حالت هستند. در نتیجه، مقدار گیری آن ها دقیق تر و برای راحت ترین حالت ممکن خواهد بود. از آن گذشته، باید توجه داشته باشید که مقدار هر پا با دیگری فرق دارد. بنابراین، بهتر است که موقع مقدار گیری پا برای خرید کفش، پای بزرگتر را مقدار بگیرید.

5. نوع پای خود را بشناسید

پاها انواع مختلفی دارند. شناخته شده ترین انواع پا پاهای قوس دار، صاف و پهن هستند. این نوع پاها به کفشی احتیاج دارند که با شکل و فرم متمایز آن ها مطابقت داشته باشد تا راحتی بیشتری برای فرد به ارمغان بیاورند و مهم تر از آن، از پاهای او محافظت نمایند.

کسانی که کف پاهایشان صاف است، مستعد شل شدن رباط صلیبی و ضعف های عضلانی هستند. این افراد بهتر است که سراغ کفش هایی که قوس کمی دارند یا اصلا قوس ندارند، نروند. در عوض، کفش هایی انتخاب نمایند که ساختار بهتری دارند و می توانند از پاهای آن ها محافظت نمایند. کفش راحت خانگی، صندل و کلارک از جمله این کفش ها هستند. کسانی که پاهایی پهن تر دارند نیز باید از کفش های مخصوص پیاده روی یا حتی کفش های بالرین استفاده نمایند.

روش های مختلف برای استایل با کفش زنانه

انتخاب و استایل با کفش زنانه بسته به سلیقه و استایل شخصی شما فرق دارد اما بعضی از کفش ها را هر زن خوش پوشی در کمد لباس خود دارد.

کفش باله

یک کفش ساتن یا مدل کلاسیک باله می تواند به هر استایلی مجذوب کنندهیت ببخشد. از کفش های مری جین گرفته تا کفش های پاپیونی مختلف، همه از جمله کفش های مورد علاقه زنان خوش استایل هستند.

این کفش همه کاره برای فعالیت های روزمره مناسب است و خانم هایی که می خواهند کفشی برای تمام مناسبت های خود داشته باشند، مناسب است. این کفش در هر طرح و رنگی ساخته می گردد. هنگام انتخاب یکی از آن ها برای خود به رنگ، جنس و جزئیات آن توجه داشته باشید تا متناسب با ظاهر مد روز شما باشد.

کفش اسپرت

چه یک کفش کتانی سفید خریده باشید و چه یک کفش اسپرت عادی، این کفش به سرعت به یکی از اجزای اصلی کمد لباس شما تبدیل خواهد شد. کفش پارچه ای راحتی نیز یکی از انواع کفش اسپرت است که برای خانم هایی که در پی استایل با کفش زنانه برای موقعیت های غیررسمی هستند، مناسب است. این کفش ها راحت، کاربردی و متنوع در طرح ها و رنگ های مختلف هستند. کفش های اسپرت را می توانید همراه با شلوار جین برای تعطیلات آخر هفته بپوشید.

کفش کالج زنانه

کفش کالج کفشی به سبک کلاسیک است که با لباس های عادی یا اداری ست می گردد و به آن ها مجذوب کنندهیت خاصی می بخشد. جای تعجبی نیست که این کفش یکی از پرطرفدارترین انواع کفش برای کمد لباس بسیاری از مردم است.

کفش مجلسی

کفش های مجلسی اغلب برای مراسم های عروسی رسمی تر یا محل کار مناسب هستند. این کفش ها معمولا دارای رویه ای با کفی پایین هستند و پاشنه ای میانه و نوک تیز دارند. کفش های مجلسی معمولا در رنگ های کلاسیک مانند بژ، مشکی و قهوه ای عرضه می شوند.

کفش بروژ

کفش های بروژ تنها برای مردان نیستند. در سال های اخیر، این نوع کفش به یکی از لوازم اصلی مد برای زنان نیز تبدیل شده است. بروژهای زنانه مانند هر کفش همه کاره ای هستند اما این مزیت را دارند که از سایر انواع کفش روزمره ظاهری رسمی تر دارند.

بروژها می توانند با افزودن یک عنصر مردانه به لباس های زنانه، برای شما استایل تابستانی خاصی ایجاد نمایند یا یک لباس اداری را شیک و سنتی نشان دهند. معمولا کفش های بروژ در رنگ های قهوه ای و مشکی عرضه می شوند اما رنگ ها، طرح ها و پاشنه هایی در ارتفاع مختلف را هم می توانید پیدا کنید.

کفش های پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند گزینه ای عالی برای استایل با لباس های شب یا رسمی هستند اما در محیط های غیررسمی نیز کاربرد دارند. معمولا خانم ها این سؤال را از خود می پرسند که با کفش پاشنه بلند چه شلواری بپوشیم؟ از آنجایی که بیشترین سؤالات برای استایل با کفش زنانه به استایل با کفش پاشنه بلند مربوط می گردد، در ادامه، درباره استایل با این نوع کفش بیشتر شرح می دهیم.

استایل با کفش پاشنه بلند

شلوار ها انواع مختلفی دارند از جمله راسته یا دم پا گشاد. برای ست کردن انواع شلوار با کفش پاشنه بلند باید دو قانون طلایی را در نظر داشته باشید: شلوار نباید روی کفش را کاملا بپوشاند و نباید به زمین برسد.

برای استایل کفش پاشنه بلند با شلوار دم پا گشاد، بهتر است که خط اتوی آن به وسط پاشنه یا 2.5 تا 5 سانتی متر بالاتر از زمین قرار بگیرد. نوک کفش نیز باید نمایان باشد. اجازه ندهید که شلوارتان روی زمین کشیده گردد. به این ترتیب، ظاهری تمیز، حرفه ای، مجذوب کننده، لاغر و قدبلند خواهید داشت.

درباره استایل با شلوارهای راسته قضیه کمی فرق می نماید. این کفش ها معمولا بلند هستند و ممکن است در اطراف مچ پا، پشت کفش یا روی پل پا جمع شوند و شلخته به نظر برسند. بنابراین، باید کفش را طوری انتخاب کنید که پاچه شلوار درست زیر مچ پا بیفتد و تنها کمی بالای پا و پشت کفش را لمس کند.

کفش پاشنه بلند با شلوار بگ نیز یکی از روش های رایج و پرطرفدار استایل با کفش زنانه است. برای استایل کفش پاشنه بلند با چنین شلوارهایی باید از کفش های پاشنه بلندی بهره ببرید که پاشنه گربه ای هستند. این کفش ها به شلوار های بگ به ویژه آن هایی که از جنس جین هستند، جلوه ای زنانه می بخشند.

یکی دیگر از نکات مهم برای استایل با کفش زنانه پاشنه بلند این است که معمولا کفش پاشنه بلند با شلوار مام استایل چندان مجذوب کننده نمی گردد. این کفش همراه با شلوار مام استایل، پاهای شما را کوتاه تر و پهن تر از آنچه هست نشان می دهد.

پاسخ به سؤالات رایج درباره استایل با کفش زنانه

حالا که با روش های استایل با کفش زنانه آشنا شده اید، به چند سؤال رایج درباره این مسئله پاسخ می دهیم. احتمالا با خواندن پاسخ این سؤالات، بسیاری از سؤالات شما نیز پاسخ داده خواهد شد.

- محبوب ترین مدل های کفش زنانه کدام هستند؟

مدل های کفش محبوب زنانه تنوع بسیاری دارند. از جمله کفش هایی که راحت تر هستند و بسیاری از زنان به آن ها علاقه دارند، کفش های کالج، مری جین، کفش اسپرت و کتانی هستند. کفش های کتانی معمولی یکی از ضروری ترین کفش هایی هستند که تقریبا با هر لباسی ست می شوند. این کفش ها را می توانید با لباس های رسمی یا غیررسمی بپوشید.

بوت ها و نیم بوت ها نیز در میان زنان هواداران بسیاری دارند. بوت و نیم بوت یکی از لوازم اصلی کمد لباس است که هر خانم شیک پوشی به آن احتیاج دارد.

- کدام کفش برای استفاده روزمره عالی است؟

نوع کفش روزمره شما به فعالیت های روزانه شما بستگی دارد. اگر در دفتر کاری رسمی کار می کنید، یک جفت کفش رسمی برایتان مناسب است اما اگر از خانه کار می کنید، کفش های کتانی یا صندل برای شما برترین گزینه ها هستند. بعضی از انواع کفش مانند کفش راحتی یا کتانی را هم می توانید در طول فعالیت های روزانه یا در مناسبت های خاص بسته به استایلتان بپوشید. کفشی که برای فعالیت روزمره انتخاب می کنید، باید راحت، بادوام و شیک باشد تا به بخشی از لباس های همیشگی تان تبدیل گردد.

- برای رفتن سر کار چه کفشی بپوشم؟

به طور کلی، برای رفتن به محل کار باید از کفش های غیررسمی که ظاهری بهتر دارند بهره ببرید. البته، کفش شما بسته به محیط کاری شما ممکن است متفاوت باشد. اگر در محل اداری رسمی تر کار می کنید، باید از کفش های بدون پاشنه در رنگ های ساده مانند سیاه یا سفید بهره ببرید. برای دفاتری که حالت غیررسمی تری دارند نیز می توانید از کفش های کتانی یا نیم بوت های مورد علاقه خود بهره ببرید.

کلام آخر

استایل با کفش زنانه باید بر اساس موقعیتی که در آن قرار دارید، باشد. موقعیت های روزمره یا مناسبت های رسمی هر کدام به کفش های خاص خود احتیاج دارند. بااین حال، برای انتخاب برترین کفش زنانه باید توجه داشته باشید که این کفش برای شما راحت باشد و در عین حال استایل شما را شیک تر کند. در این مقاله، ترفندهای انتخاب کفشی راحت و شیک را معرفی کردیم. با توجه به این ترفندها و در نظر گرفتن استایل با کفش های مختلف ظاهری زیبا، شیک و هماهنگ با مد روز خواهید داشت.

منبع: igafencu

منبع: دیجیکالا مگ

به "12 نکته درباره استایل با کفش زنانه روزمره و نحوه انتخاب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نکته درباره استایل با کفش زنانه روزمره و نحوه انتخاب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید