نسل سوم خودروی فرانسوی محبوب ایرانیان معرفی گردید، عکس

به گزارش وبلاگ رویال درام، رنو داستر جزو خودروهایی بود که در زمان ورود به ایران، با وجود طراحی ساده و به دور از مدرن بودن، به علت کیفیت نسبتا بالا و کم استهلاک بودن، با استقبال خوبی روبرو شد. داچیا اکنون از نسل سوم داستر با طراحی مجذوب کننده و امکانات و مشخصات مناسب رونمایی نموده است.

نسل سوم خودروی فرانسوی محبوب ایرانیان معرفی گردید، عکس

امیرمسعود عابدین: داچیا در زیر چتر رنو شکوفا شد و این برند رومانیایی مقرون به صرفه قیمت دوتا از محبوب ترین خودروهای بازار اروپا را فراوری می نماید. تا ماه اکتبر، ساندرو پرفروش ترین خودرو در قاره اروپا بود در حالی که داستر به 15 خودروی برتر در این قاره راه یافت.

اگر استایل داستر نو آشنا به نظر می رسد، علت خوبی برای آن وجود دارد. داستر 2024 از کانسپت بیگستر که در اوایل سال 2021 معرفی گردید، الهام گرفته است. این شاسی بلند که نسبت به نسل قبلی خود مستحکم تر به نظر می رسد، دارای روکش های پلاستیکی اضافی بدنه و صفحه های محافظتی قوی تر برای تطبیق با کاربرد آن است. این خودرو از الگوی Y شکل برای چراغ ها استفاده می نماید و دستگیره های درب های عقب را در ستون های C ادغام می نماید.

داستر نو با 171.0 اینچ طول، تقریباً مقدار مدل قبلی خود است. با توجه به پلتفرم مدرن تر اقتباس شده از شرکت مادر یعنی رنو، ظرفیت بار با افزایش شش درصدی، به 472 لیتر افزایش می یابد. علاوه بر این، سرنشینان عقب فضای پای بیشتری نسبت به قبل دارند و قفسه سقفی سفارشی می تواند تا 80 کیلوگرم بار را تحمل کند.

فضای داخلی متریال فانتزی را از بین می برد و با پلاستیک های سخت آن را ساده نگه می دارد. هدف داچیا توسعه یک کابین بادوام و در عین حال پایین نگه داشتن هزینه ها است. با وجود یک نمایشگر کیلومترشمار 7.0 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی که کمی به سمت راننده متمایل شده، دیگر با فضایی سنتی و قدیمی روبرو نیستید. بعلاوه شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی با شش بلندگو و پشتیبانی از Android Auto و Apple CarPlay نیز وجود دارد.

از آنجایی که موتور 1.5 لیتری dCi آزمایش شده رنو از بین رفته است، در این نسل دیگر موتور دیزلی پیدا نخواهید کرد. در عوض داستر 2024 با موتور 1.2 لیتری TCe 130 توربوشارژ ارائه می گردد. این پیشرانه سه سیلندر از یک سیستم هیبریدی ملایم نیز استفاده می نماید. این خودرو را می توان با محور جلوی محرک یا چهار چرخ محرک با گیربکس شش سرعته دستی انتخاب کرد. طبق گفته داچیا، مصرف سوخت این خودرو، 10 درصد در مقایسه با نسخه غیر برقی همان موتور کاهش یافته در حالی که عملکرد بهتری دارد.

مهم ترین نوآوری از نظر پیشرانه، استفاده از یک سیستم هیبریدی است که از استیشن واگن جاگر به ارث رسیده است. مدل دیگری از این خودرو، از ترکیب یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با دو موتور الکتریکی، یک باتری 1.2 کیلووات ساعتی و یک گیربکس اتوماتیک استفاده می نماید. یکی از موتورهای الکتریکی 49 اسب بخار قدرت دارد در حالی که دیگری به عنوان استارت/ژنراتور عمل می نماید.

داستر هیبرید 140 از ترمز احیا کننده پشتیبانی می نماید و پیشرانه آن همواره در حالت برقی آغاز به کار می نماید. داچیا مدعی است که مصرف سوخت به طور میانه 20 درصد و در رانندگی شهری تا 40 درصد کاهش می یابد. این برند رومانیایی تخمین می زند که شما 80 درصد از اوقات در شهر در حالت EV رانندگی خواهید کرد.

نسل سوم داستر قرار است سال آینده به بازار عرضه گردد و حرف های زیادی برای گفتن دارد. از زمانی که داستر اصلی 13 سال پیش عرضه شد، داچیا پیروز به فروش بیش از 2.2 میلیون دستگاه شده است. از سال 2018، داستر یکی از پرفروش ترین SUV ها برای مشتریان در اروپا بوده است. برای درک مقدار پیروزیت این خودرو، باید بدانید که از این SUV هر روز تقریباً 1000 دستگاه در کارخانه Piteşti رومانی فراوری می گردد! از سال 2023، داچیا در 44 کشور فروخته می گردد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ رویال درام مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "نسل سوم خودروی فرانسوی محبوب ایرانیان معرفی گردید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل سوم خودروی فرانسوی محبوب ایرانیان معرفی گردید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید