مرد نامرئی، هنر خیابانی عجیب

به گزارش وبلاگ رویال درام، هنرمندی چینی که لقب مرد نامرئی را گرفته، در زمینه عکس ها ناپدید می گردد؛ این مرد نامرئی، به یکی از جاذبه های محبوب گردشگران تبدیل شده است!

مرد نامرئی، هنر خیابانی عجیب

نمایش جدیدی در لندن با هنرنمایی یک هنرمند چینی و با بهره گیری از شبیه سازی عکاسی اجرا می گردد. نمایش نقطه غیب (Vanishing Point) در گالری هنرهای زیبای بل-ایر (Bel-Air) در مایفیر (Mayfair) برگزار می گردد. هنرمند این نمایش لیو بولین (Liu Bolin) است که لقب مرد نامرئی گرفته است.

سری مخفی در شهر لیو نوعی رنگ آمیزی مخفیانه را نشان می دهد که گفته می گردد یک اعتراض خاموش خطاب به سیاست های چین در سال های انقلاب فرهنگی است. در 16 نوامبر سال 2005، او در مصاحبه ای خبری می گوید:

استودیوی من در روستای سوجیا (Suojia) به شدت تخریب شد. برای نشان دادن اعتراضم نسبت به این قضیه و جلب توجه بیشتر سایر هنرمندان به شرایط فعلی، این کار را ایجاد کردم.

لیو در سال 1973 در شاندونگ (Shandong) چین به دنیا آمد و در سال 2001 از آموزشگاه هنرهای زیبا در پکن پذیرش گرفت.

او در ادامه می گوید:

ناپدید شدن نکته اصلی کار من نیست. این فقط روشی است که من برای ارسال یک پیغام استفاده می کنم. این راه من برای انتقال تمام نگرانی هایی است که برای انسان ها احساس می کنم.

با توجه به کارهای لیو، فرآیند کار او می تواند توجه رهگذران را جلب کند، به خصوص هنگامی که او با یاری یک دستیار برای مجموعه مخفی در شهر نقاشی می گردد.

او می گوید:

چشم مردم به طرز بسیار عجیب و غریبی به من خیره می گردد، و بعضی از آن ها متوقف می شدند و سعی می کردند بفهمند که چه کاری انجام می دهم. اگر آن ها متوجه می شدند که من چه کار می کنم، سرشان را تکان می دادند و سپس راه می افتادند. در این لحظات هست که لذت می برم؛ زمانی که احساس می کنم که کار من به وسیله دیگران پذیرفته شده و به بخشی از دیدگاه ما و درکی از محیط زیست تبدیل شده، از کارم بسیار مشعوف می شوم.

لیو نمایشگاه هایی را در گالری پاریس-پکن در پاریس، گالری کلاین سونگ (Klein Sun) در نیویورک و بوکسارت (Boxart) در ورونا، ایتالیا برگزار نموده است. او می گوید که امیدوار است که نمایشگاه لندن بازدیدکنندگان جامعه را وادار به پرسش گری و موشکافی کردن کند.

لی بوولین اضافه می نماید:

نمایشگاه نقطه ناپدید شدن در خیابان نیوباند (New Bond) شماره 105 در شهر لندن تا 5 سپتامبر برگزار می گردد. ورودی رایگان است.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "مرد نامرئی، هنر خیابانی عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد نامرئی، هنر خیابانی عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید