مدیران باید مراقب سلامت ذهنی کارکنان خود باشند
به گزارش وبلاگ رویال درام، موسسه ملی سلامتی و مراقبت انگلستان دستورالعملی را به مدیران کسب و کارها و ادارات ابلاغ نموده که در آن تاکید می نماید مدیران باید با کارکنان خود حتما گپ و گفت های کوتاه داشته باشند و به آن ها کلاس یوگا رایگان، مدیتیشن و فکر آگاهی پیشنهاد دهند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری وبلاگ رویال درام به نقل از دیلی میل موسسه ملی سلامتی و مراقبت انگلستان دستورالعملی را به مدیران کسب و کارها و ادارات ابلاغ نموده که در آن تاکید می نماید مدیران باید با کارکنان خود حتما گپ و گفت های کوتاه داشته باشند و به آن ها کلاس یوگا رایگان، مدیتیشن و فکر آگاهی پیشنهاد دهند.
بعلاوه در این دستورالعمل پیشنهاد شده مدیران آموزش هایی ببینند تا قادر شوند علائم اولیه استرس را در کارکنان خود تشخیص دهند. آن ها بایستی برای کارکنان، ساعت های کاری انعطاف پذیر و وظایف با چالش های کمتر را لحاظ نمایند.
این دستورالعمل شامل پیشنهاداتی است که به شرکت ها و ادارات یاری می نماید برای حمایت از سلامتی فکری کارکنان در محیط کار شرایط مساعد را ایجاد نمایند.
در ادامه دستورالعمل تاکید می گردد با توجه به اهمیت ارتباط خوب بین مدیران و کارکنان، باید شرایطی فراهم گردد که کارکنان بتوانند در مورد هر نگرانی که دارند با مدیران خود صحبت نمایند.
سرپرست گروه سلامتی در محل کار این موسسه می گوید: آموزش دادن به تنهایی برای حفاظت از تندرستی و سلامت روانی کارکنان کافی نیست. این موضوع باید به صورت مجموعه ای از اقدامات حمایتی برای آنان باشد.بسیاری از مدیران مخصوصا در شرکت های کوچک تصور می نمایند منابع کافی برای سرمایه گذاری بر روی سلامت کارکنان خود ندارند. اما اقدامات برای سلامتی کارکنان الزاما احتیاج نیست پر هزینه یا در مقیاس بزرگ باشد.
این دستورالعمل و کتابچه راهنما بعد از پژوهش موسسه دلویت انگلستان تهیه شد که نتایج پژوهش نشان می داد سلامت فکری ضعیف بین کارکنان برای شرکت های بریتانیایی تا 45 بیلیون دلار در یک سال هزینه دارد.
منبع: خبرگزاری فارس