غذا را با کیسه فریزر در مایکروفر نگذارید

به گزارش وبلاگ رویال درام، یکی از سوالاتی که بیشتر مردم از ما می پرسند این است که آیا می گردد نانی که داخل کیسه فریزر است، برای گرم کردن داخل مایکروفر بگذارند؟ یا اینکه می توانند سایر مواد غذایی را برای یخ زدایی، پیش از خارج کردن از نایلونش درون مایکروفر گرم نمایند؟

غذا را با کیسه فریزر در مایکروفر نگذارید

غذا را با کیسه فریزر در مایکروفر نگذارید

نویسنده: دکتر مسعود کیمیاگر*

یکی از سوالاتی که بیشتر مردم از ما می پرسند این است که آیا می گردد نانی که داخل کیسه فریزر است، برای گرم کردن داخل مایکروفر بگذارند؟ یا اینکه می توانند سایر مواد غذایی را برای یخ زدایی، پیش از خارج کردن از نایلونش درون مایکروفر گرم نمایند؟

پاسخ ما به این عزیزان خیر است. در حالی که بسیاری از خانواده ها به هر علتی مواد غذایی را از کیسه در نیاورده، داخل مایکروفر می گذارند و آن را حرارت می دهند. حتی دیده ایم فروشندگان انواع اسنک و پیراشکی را قبل از تحویل به مصرف نماینده برای چند دقیقه در مایکروفر می گذارند آن هم در کیسه فریزر.

قرار دادن مواد غذایی با کیسه فریزر درون دستگاه مایکروفر اشکال دارد و برای سلامت افراد مضر است چون امکان دارد حرارت بسیار زیاد این دستگاه روی ترکیبات خود نایلون تاثیر منفی بگذارد و تغییراتی را در آن ایجاد یا مواد و ترکیباتی را از کیسه فریزر به مواد غذایی مان منتقل کند. بنابراین چون علت محکم و منطقی برای بی ضرر بودن قرار دادن مواد غذایی با نایلون درون مایکروفر وجود ندارد، بهتر است همه افراد مواد غذایی را پیش از قرار دادن در این وسیله، از داخل کیسه فریزر خارج نمایند و آنها را درون ظروف مخصوص مایکروفر یا ظرف های شیشه ای پیرکس بگذارند تا خیالشان راحت باشد که با این کار، سلامت خود را کمتر به خطر می اندازند.

نکته یا سوال دیگر این است که آیا امکان دارد مارک یا عکس روی نایلون یا ظروف مخصوص مایکروفر در صورت حرارت، ترکیبات مضری را از خود آزاد نمایند و سلامت مواد غذایی را به خطر بیندازند؟

پاسخ به این سوال، خیر نیست! چون امکان چنین فعل وانفعالی در اثر حرارت تماشا مارک ها و عکس های روی ظروف یا نایلون ها که از جنس مرکب و ترکیبات شیمیایی هستند، وجود دارد و این فعل و انفعالات می توانند روی ماده غذایی ما هم تاثیر منفی بگذارند. البته ناگفته نماند که اصل مهم، مناسب بودن ظرفی است که داخل مایکروفر گذاشته می گردد و اینکه غذا با نایلون درون مایکروفر قرار نگیرد زیرا امکان دارد با قرار دادن انواع گوشت ها که مملو از چربی هستند و حتی سبزی های تازه ای که آنتی اکسیدان های فراوانی دارند آنها را به یک خوراکی زیانبار تبدیل کنیم.

در هر صورت به همه افراد توصیه می کنم که تا حد امکان از ظروف مخصوص مایکروفر ساده بدون رنگ و طرح استفاده نمایند تا اینقدر نگرانی و اما و اگر برایشان پیش نیاید! نباید فراموش کرد که استفاده از هر وسیله ای در صورتی که طبق اصول و استانداردهایش باشد، می تواند به نفع مصرف نماینده باشد. در غیر این صورت تهدیدی برای سلامت وی خواهد بود.

پی نوشت ها :

*متخصص تغذیه و رژیم درمانی

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "غذا را با کیسه فریزر در مایکروفر نگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا را با کیسه فریزر در مایکروفر نگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید