طرح های مختلف در حوزه کتابخوانی فرصتی برای توجه مسئولان به کتاب است

به گزارش وبلاگ رویال درام، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، علیرضا نوروزی، در ملاقات با حسین مهدی زاده، شهردار ارومیه، که صبح آدینه در دفتر شهرداری برای اجرای طرح های مرکز کتاب ایران برگزار گردید، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله طرح های مختلفی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می نماید که یکی از این طرح ها مرکز کتاب ایران است و در این راستا هر سال یکی از شهرها بعنوان مرکز کتاب ایران انتخاب می گردد.

طرح های مختلف در حوزه کتابخوانی فرصتی برای توجه مسئولان به کتاب است

وی اضافه نمود: در طرح انتخاب مرکز کتاب شهری انتخاب می گردد که علاوه بر عملکرد سال گذشته، برنامه های پیشنهای مجذوب کننده، مفید و نوآورانه ای برای سال آینده ارائه کند.

نوروزی ادامه داد: اگرچه این این طرح ها می توانند تا حدی رویا پردازانه و دور از فکر باشند، همکاری سازمان هایی چون شهرداری و شورای شهر می تواند در عملی شدن این طرح ها یاری رسان باشند.

حسین مهدی زاده، شهردار ارومیه نیز در این ملاقات گفت: فراهم کردن زمینه مطالعه برای عمومی شهروندان و افزایش دانش و معلومات عمومی مردم به روش ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به وسیله اجرای طرح مرکز کتاب ایران امری لازم است.

وی اضافه نمود: یاری برای دست یابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام بخشی به توسعه فعالیت های اجتماع محور فرهنگی در شهرها با موضوع کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه ریزی و نگاه به آینده، حمایت از فعالیت های داوطلبانه، مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی بخشی از موضوعاتی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره و تصریح شده است.

به گزارش ایبنا؛ تجهیژ کتابخانه های فرهنگسراهای شهرداری منطقه ها کم برخوردار، ایجاد المان شهری و اجرای طرح های کتابخوانی بطور مشترک از جمله مسایل مطرح شده در این ملاقات بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح های مختلف در حوزه کتابخوانی فرصتی برای توجه مسئولان به کتاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های مختلف در حوزه کتابخوانی فرصتی برای توجه مسئولان به کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید