صدور یک روزه شناسنامه های تازه تا خاتمه بهمن

به گزارش وبلاگ رویال درام، رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور یک روزه شناسنامه های نو به عنوان یکی از خدمات ارائه شده به شهروندان در میز خدمت این سازمان در ایام الله دهه فجر اطلاع داد.

صدور یک روزه شناسنامه های تازه تا خاتمه بهمن

به گزارش ایسنا، هاشم کارگر در حاشیه بازدید از میز خدمت سازمان ثبت احوال که در محل ساختمان این سازمان در خیابان امام (ره) برپا شده است، گفت: در راستای خدمت روزانه سازمان ثبت احوال به مناسبت های گوناگون احتیاج افرادی که عجله بیشتری دارند فراهم می گردد. به همین بهانه و برای تعویض شناسنامه های قدیمی و سایر احتیاج های هویتی با برپایی میز خدمت، شناسنامه ها به صورت یک روزه صادر می گردد.

وی اضافه کرد: این خدمت در بعضی استان ها که درخواست ها زیاد بوده، انجام می گردد. در تهران نیز این میز خدمت تا سرانجام بهمن ماه اجرایی خواهد شد.

کارگر ادامه داد: در جریان میز خدمت شناسنامه ها یک روزه و در همین محل صادر و تحویل متقاضیان می گردد. خدماتی همانند تعویض شناسنامه، مشاوره های مربوط به مدارک هویتی و موضوعات مربوط به کارت ملی نیز انجام می گردد.

وی تاکید نمود: در جریان راهپیمایی یوم الله 22 بهمن سازمان ثبت احوال با برپایی غرفه ای در مسیر راهپیمایی بعضی خدمات را همانند مشاوره مسائل هویتی ارائه می دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید نمود: ظرف 2 روز گذشته کار میز خدمت شروع شده و پس از اعلام برپایی میز خدمت در رسانه ها شاهد استقبال گسترده شهروندان بوده ایم. با توجه به اینکه شهروندان تا کنون برای تعویض شناسنامه ها مراجعه نکردند این ایام را فرصت خوبی برای تعویض شناسنامه ها دیدند؛ لذا استقبال گسترده ای از این میز خدمت شکل گرفته است. همکاران ما از ساعت هشت صبح تا 18 در میز خدمت در خدمت شهروندان هستند و کوشش می کنیم روز پنجشنبه و آدینه نیز این غرفه برپا باشد.

وی درباره زمان صدور شناسنامه ها در فرآیند عادی و خارج از میز خدمت، گفت: در حالت عادی افراد به دفاتر پیشخوان مراجعه می نمایند و ثبت احوال پس از اخذ درخواست در مدت یک یا دو روز شناسنامه را صادر می نماید، اما مسیر اخذ دریافت و ارسال شناسنامه باید به وسیله پست انجام گردد که بسته به شهر های مختلف زمان خود را می برد.

کارگر درباره ضرورت تعویض شناسنامه های قدیمی نیز اضافه کرد: تعویض شناسنامه ها یکی از برنامه های کشور بوده و همه هموطنان باید شناسنامه های چاپی نو دریافت نمایند. برای جلوگیری از جعل و بعلاوه پایگاه های هویتی ثبت احوال شناسنامه های نو را با دقت بیشتری صادر می نمایند و با تعویض شناسنامه ها این پایگاه ها از غنای بیشتری برخوردار می شوند و سرویس های نو را بهتر ارائه می نمایند. این موارد لزوم تعویض شناسنامه ها را مورد تاکید قرار می دهد.

وی در مورد صدور کارت ملی هوشمند نیز گفت: درخواست های صدور کارت ملی پس از اخذ در مرحله بعد برای چاپ ارسال می گردد و نهایتا به وسیله پست به دست افراد می رسد، اما در میز خدمت مراحل درخواست با سرعت بیشتری انجام می گردد و به تبع آن موقع نهایی نیز کوتاهتر می گردد.

منبع: فرارو

به "صدور یک روزه شناسنامه های تازه تا خاتمه بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور یک روزه شناسنامه های تازه تا خاتمه بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید