راهنمای خرید برترین گوشی اوپو؛ میان رده های باکیفیت و ارزان

به گزارش وبلاگ رویال درام، برند اوپو، یکی از برندهای معروف در زمینه فراوری گوشی هوشمند است که در بازار کشور ما نیز هواداران زیادی دارد. تنوع محصولات این شرکت زیاد است و رنج قیمت متفاوتی را در برمی گیرد. با این مقاله از خبرنگاران همراه باشید تا با برترین مدل های گوشی میان رده اوپو موجود در خبرنگاران آشنا شوید.

راهنمای خرید برترین گوشی اوپو؛ میان رده های باکیفیت و ارزان

برترین گوشی اوپو: گوشی موبایل اوپو مدل A16K

لیست برترین گوشی میان رده اوپو را با مدل A16K آغاز می کنیم. بسیاری از خریداران و کاربران گوشی های هوشمند، خرید یک موبایل با قیمت مناسب و کاربرد قابل قبول را به خرید یک گوشی پرچم دار و با قیمت بالا ترجیح می دهند. گوشی A16K یکی از گوشی های ارزان و با کیفیت است که نظر مثبت بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است.

اجازه دهید به مشخصات فنی این موبایل میان رده بپردازیم. در مرحله اول به سراغ صفحه نمایش می رویم. این گوشی به یک نمایشگر با ابعاد 6.52 اینچ و رزولوشن 720×1600 پیکسل از نوع IPS مجهز شده که وضوح تصویر، خوانایی و کیفیت مناسبی دارد. دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسل است و در بخش پشتی، یک سنسور دوربین عریض با رزولوشن 13 مگاپیکسل مشاهده می گردد. دوربین سلفی و دوربین عقب در حین تماس یا زمان تهیه عکس و فیلم کیفیت قابل قبولی از خود به نمایش می گذارند.

نوبت به آنالیز چیپست رسیده است. در این دستگاه یک پردازنده هلیو G35 از شرکت مدیاتک قرار داده شده تا نگرانی کاربران در حین انجام بازی یا کار با نرم افزارهای محبوب را رفع کند. این دستگاه علاوه بر حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایتی مجهز به درگاه microSD نیز هست. در نهایت این گوشی دارای یک باتری 4230 میلی آمپر ساعت است که با یک بار شارژ کامل و استفاده معمولی در حدود یک روز شارژدهی دارد.

گوشی موبایل اوپو مدل A38

برند اوپو با معرفی گوشی های باکیفیت و ارزان توانسته احتیاج بسیاری از کاربران به موبایل را رفع سازد. در تکمیل لیست برترین موبایل اوپو به سراغ مدل A38 می رویم. این گوشی در مقایسه با سایر گوشی های میان رده از کیفیت بالایی برخوردار است و از نظر قیمت کاملا مالی به شمار می آید.

صفحه نمایش تعبیه شده در این گوشی نمایشگر 6.56 اینچی با رزولوشن 720×1612 پیکسل است، که توانایی نمایش 269 پیکسل در هر اینچ را دارد. وضوح تصویر و کیفیت این گوشی کاملا در حد و میزان یک گوشی مالی و میان رده در نظر گرفته شده و احتیاج کاربر را رفع می سازد. کمپانی اوپو اما برای این نمایشگر نرخ به روز رسانی 90 هرتز را در نظر گرفته که با عملکرد روان خود باعث شده تا کیفیت نمایشگر این گوشی فراتر از یک گوشی میان رده باشد.

دوربین قرار گرفته در بخش پشتی این موبایل، یک سنسور 50 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور 2 مگاپیکسل برای عکاسی عریض (Wide) و سنجش عمق است. دوربین به کار رفته در این گوشی را می توان در رده برترین دوربین گوشی های اوپو دانست. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این موبایل، کیفیت مطلوبی در حین برقراری تماس های تصویری دارد. دقت کنید که دوربین سلفی گوشی شاید در شب نتواند انتظارات شما را برآورده کند.

نوبت به آنالیز بخش سخت افزاری A38 رسیده است. این موبایل میان رده به پردازنده هلیو G85 از شرکت مدیاتک مجهز شده که در اجرای بازی های نه چندان سنگین و برنامه های کاربردی روزمره، عملکرد کاملا قابل قبولی دارد. حافظه داخلی گوشی 128 گیگابایت و رم آن نیز از نوع 4 گیگابایتی است که در حد احتیاج روزمره و بعلاوه استفاده های معمول کاملا مناسب و کاربردی است.

در نهایت باتری این دستگاه ظرفیتی معادل 5000 میلی آمپرساعت دارد که به ازای هر بار شارژ کامل و استفاده معمولی چیزی در حدود یک و نیم روز دوام می آورد. در مجموع اگر در پی خرید یک گوشی میان رده با کیفیت مناسب و ارزان هستید، A38 می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

موبایل اوپو مدل A55

اوپو A55 یکی از گوشی ارزان و میان رده از شرکت اوپو است که با کیفیت بالای خود توانسته به لیست برترین گوشی های اوپو وارد گردد. ابتدا به نمای روبه روی این گوشی بپردازیم. نمایشگر به کار رفته در این گوشی ابعاد 6.51 اینچ و رزولوشن 720×1600 پیکسل دارد و از نوع IPS است که با داشتن توانایی نمایش 270 پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی 550 نیت (nits)، توانسته به نمایشگری قابل اعتماد تبدیل گردد. نمایشگر این موبایل وضوح تصویر، خوانایی و شرایط نوری مناسبی از خود نشان می دهد و در مقایسه با قیمت تمام شده کاملا مناسب است.

بیاید به سراغ دوربین های گوشی برویم، دوربین اصلی تعبیه شده در این محصول، 50 مگاپیکسل است که در کنار آن دو دوربین دیگر نیز قرار گرفته است. یک دوربین 2 مگاپیکسل از نوع ماکرو و یک دوربین عکاسی عریض که در کنار هم دوربین های سه گانه این دستگاه را تشکیل می دهند. سنسور دوربین عریض (wide) به کار رفته در این دستگاه، همه انتظارت شما در حین عکاسی در نور شب و روز را رفع می نماید. نقطه ضعف دوربین این دستگاه را می توان در نبود دوربین فوق عریض (ultrawide) دانست. دوربین سلفی اوپو A55 نیز به نوبه خود جذابیت زیادی دارد. یک سنسور 16 مگاپیکسل که در نور روز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

اگر شما نیز از علاقمندان به بازی کردن با گوشی خود هستید، نگران نباشید. اوپو A55 به چیپست هلیو G35 مدیاتک مجهز شده تا گوشی در حین اجرای بازی های محبوب روان باشد و عملکرد خوبی از خود نشان دهد. حافظه داخلی گوشی 128 گیگابایت است و یک رم 4 گیگابایت نیز در کنار آن قرار گرفته است. متاسفانه این دستگاه از شبکه 5G پشتیبانی نمی نماید. در سرانجام باتری این گوشی را آنالیز می کنیم. باتری 5000 میلی آمپر ساعت که اگر به صورت معمولی و بدون اتصال به اینترنت از آن بهره ببرید چیزی در حدود 2 روز تمام شارژ دارد. به طور کلی اوپو A55 می تواند انتخاب خوبی برای افرادی که در پی یک گوشی مالی هستند، باشد.

گوشی موبایل اوپو مدل A58 4G

محصولات متنوع اوپو با داشتن قیمت مناسب هواداران زیادی در بین کاربران پیدا نموده اند، اوپو مدل A58 4G نیز یکی از همین گوشی های موبایل است. این گوشی به یک صفحه نمایش 6.72 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نمایش 392 پیکسل در هر اینچ مجهز شده تا قدرت وضوح تصویر خود را به رخ سایر گوشی های میان رده بکشد. اگر علاقمند به عکاسی با یک گوشی قیمت مناسب هستید، A58 انتخاب مناسب برای شماست.

در بخش پشتی این گوشی یک دوربین 50 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 2 مگاپیکسلی از نوع عریض قرار گرفته است که به یاری آن می توانید تصاویر بسیار با کیفیتی ثبت کنید. دقت کنید که کیفیت دوربین این گوشی در مقایسه با سایر گوشی های هم رده و بعلاوه قیمت تمام شده برای خود A58 سنجیده می گردد. بنابراین به عنوان یک گوشی میان رده و با قیمت مناسب می توانید روی این دستگاه حساب باز کنید. دوربین سلفی دستگاه نیز 8 مگاپیکسلی است و در نور روز کیفیت خیلی خوبی از خود به نمایش می گذارد اما در نور شب خیلی قابل اتکا نیست.

این دستگاه نیز به پردازنده میان رده هلیو G85 شرکت مدیاتک مجهز شده که در حین اجرای بازی و برنامه ها عملکرد قابل قبولی دارد. این دستگاه در دو نسخه با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 6 گیگ و بعلاوه نسخه با رم 8 گیگ روانه بازار شده است. در نهایت باتری این دستگاه نیز ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارد که باعث شده به ازای هر بار شارژ صد درصدی در حالت استفاده معمولی، چیزی در حدود یک و نیم روز قابل استفاده باشد.

گوشی اوپو مدل A78 4G

یکی دیگر از گوشی های میان رده موجود در لیست برترین گوشی اوپو، A78 4G است. در ابتدا به سراغ صفحه نمایش می رویم. نمایشگر 6.43 اینچی به کار رفته در این گوشی، از نوع امولد (AMOLED) است که با داشتن رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نرخ نمایش 409 پیکسل عملکرد واضح و دقیقی در مقایسه با سایر گوشی های میان رده و هم قیمت خود دارد. نرخ به روز رسانی در صفحه نمایش این دستگاه، 90 هرتز است و عملکرد روان و بدون لگ را برای کاربران به ارمغان می آورد.

دوربین به کار رفته در این گوشی مشابه بعضی دیگر از گوشی های برند اوپو است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی که در کنار آن دوربین دو مگاپیکسلی برای عکاسی در حالت عریض قرار گرفته و خیال کاربران را از عکاسی در نور شب و روز راحت می نماید. اما در خصوص دوربین سلفی 8 مگاپیسکلی نیز بحث های زیادی در جریان است. شما به عنوان خریدار این گوشی می توانید از نظر کیفیت در حین فیلمبرداری و عکاسی در نور روز روی دوربین این گوشی حساب کنید ولی در نور شب دوربین سلفی این دستگاه کیفیت بالایی از خود نشان نمی دهد. اما در خصوص پردازنده، اوپو در این دستگاه از اسنپدراگون 680 4G شرکت کوالکام به عنوان هسته مرکزی استفاده نموده تا اوپو A78 4G در حین بازی یا کار با نرم افزارها عملکردی بهتر در مقابل سایر گوشی های میان رده از خود نشان دهد.

حافظه 256 گیگابایتی در کنار رم 8 گیگابایتی در کنار چیپست این دستگاه باعث شده تا خیال کاربران از کار با این گوشی راحت گردد. در نهایت باتری دستگاه 5000 میلی آمپرساعتی است که در حالت معمولی در حدود دو روز قابل استفاده است. با توجه به نکات گفته شده، اوپو A78 4G می تواند یک انتخاب مناسب و ارزان برای خریداران باشد.

گوشی موبایل اوپو مدل A96

بیاید به سراغ برترین گوشی اوپو در سال 2022 برویم. گوشی اوپو A96 یکی از برترین گوشی های میان رده از برند اوپو است که با کیفیت بالای خود توانسته بسیاری از افراد را شگفت زده کند. مشخصات فنی خوب به کار رفته در این گوشی در مقایسه با قیمت آن و عملکرد سایر گوشی های میان رده با قیمت مشابه، قابل قبول و مطلوب است. ابتدا به صفحه نمایش می پردازیم. نمایشگر به کار رفته در این گوشی ابعاد 6.59 اینچ و رزولوشن 1080×2412 پیکسل دارد و از نوع IPS است. این ویژگی ها در کنار نمایش 401 پیکسل در هر اینچ، نرخ بروزرسانی 90 هرتز و حداکثر روشنایی 600 نیت (nits) قدرت بالای دستگاه مورد نظر را نشان می دهد. اگر از نمای روبه رویی این گوشی را آنالیز کنید، با صفحه نمایش یک دست مجهز به ناچ اینفینیتی O روبرو می شوید.

این گوشی در بخش پشتی مجهز به دو دوربین است، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار دوربین 2مگاپیکسلی برای عکاسی عریض قرار گرفته که این ترکیب دوگانه برای عکاسی در نور روز و شب عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد. دوربین سلفی 16مگاپیکسلی نیز خیال کاربران را در حین تماس راحت می نماید. اگر به صفحه نمایش نگاه کنید یک بریدگی دایره ای شکل در بالا سمت چپ می بینید که همان دوربین سلفی است. نوبت به آنالیز چیپست رسید. پردازنده اسنپدراگون 680 4G به کار رفته در این دستگاه، باعث شده تا اوپو A96 عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی هایی با گرافیک بالا و نرم افزار های کاربردی داشته باشد.

حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این دستگاه 256 گیگابایتی در کنار یک رم 8 گیگابایتی است، اما اگر نگران بازهم نگران داشتن فضای کافی برای ذخیره اطلاعات هستید، بهتر است بدانید این دستگاه قابلیت افزودن microSD نیز دارد. در نهایت این گوشی به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده که توانایی ارائه طول عمر مفید دو روز به ازای هر بار شارژ صد درصدی در شرایط استفاده معمولی را دارد.

گوشی اوپو مدل A98 5G

نوبت به آنالیز آخرین گوشی از لیست برترین گوشی های برند اوپو رسید. اوپو A98 5G را می توان برترین گوشی اوپو از نظر دوربین دانست. مثل موارد قبل از آنالیز نمایشگر آغاز می کنیم. صفحه نمایش با ابعاد 6.72 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع IPS در این دستگاه قرار گرفته است که توانایی نمایش 392 پیکسل در هر اینچ را به این دستگاه داده است. از طرفی نرخ بروزرسانی 120 هرتز این صفحه نمایش سبب شده تا در حین اجرای بازی های مختلف یا فعالیت های روزمره، عملکرد روان و بدون لگ را شاهد باشید. این نرخ بروزرسانی باعث شده تا A98 تبدیل به یک گوشی بی نظیر در مقایسه با سایر گوشی های میان رده با همین قیمت باشد.

دوربین های سه گانه تعبیه شده در این دستگاه نیز قابل توجه است. دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسلی که در کنار آن دو دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر قرار گرفته است. یکی از این دوربین ها برای عکاسی عریض در نظر گرفته شده است. علاوه بر دوربین های پشتی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده در این دستگاه قابلیت عکاسی در نور روز و نور شب با کیفیت بالا را دارد. اوپو A98 5G به پردازنده اسنپدراگون 695 5G مجهز شده و در کنار این پردازنده، حافظه داخلی 256 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی قرار گرفته تا یک مجموعه قدرتمند برای استفاده روزانه و حتی استفاده از بازی های گرافیکی ایجاد گردد. بعلاوه این دستگاه به شیار microSD نیز مجهز شده است.

این گوشی میان رده اوپو از قابلیت 5G نیز پشتیبانی می نماید. در نهایت آنالیز باتری این گوشی نشان می دهد که باتری 5000 میلی آمپر ساعت موجود در این دستگاه، پس از شارژ کامل و با استفاده روزانه و معمولی چیزی در حدود 2 روز آماده به کار است. در مجموع می توان نتیجه گرفت با توجه به این امکانات، گوشی A98 گزینه مناسبی برای افرادی است که در پی یک گوشی میان رده با قابلیت زیاد هستند.

برترین گوشی اوپو؛ سخن سرانجامی

در این مقاله به آنالیز 8 گوشی از برترین گوشی های اوپو پرداختیم. این گوشی های میان رده همه کیفیت بالایی دارند و با توجه به قیمت، کاملا ارزان محسوب می شوند. شما با در نظر گرفتن بودجه و انتظارات خود می توانید هر کدام از این موارد را از وبلاگ رویال درام بخرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در خرید این گوشی ها را با ما و سایر کاربران وبلاگ رویال درام مگ به وسیله به اشتراک بگذارید.

منبع: وبلاگ رویال درام

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین گوشی اوپو؛ میان رده های باکیفیت و ارزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین گوشی اوپو؛ میان رده های باکیفیت و ارزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید