دور زدن تحریم، به یاری ونزوئلا ، قرارداد ونزوئلا چه سودی برای ایران دارد؟

به گزارش وبلاگ رویال درام، هفته پیش، رسانه ها از انعقاد قراردادی میان ایران و ونزوئلا خبر دادند. حسن مرادی، کارشناس انرژی در همین باره به خبرنگاران، می گوید: نفع این قرارداد برای ما در ترکیب نفت سنگین ونزوئلا و نفت سبک خودمان است. با ترکیب این دو سوخت می توانیم فرآورده های نو فراوری کنیم که صادرات آن ها راحت تر است.

دور زدن تحریم، به یاری ونزوئلا ، قرارداد ونزوئلا چه سودی برای ایران دارد؟

طبق این قرارداد، ایران از ونزوئلا نفت سنگین وارد می کرد و میعانات نفتی خود را به ونزوئلا می فرستاد. مرادی شرح می دهد: با انعقاد قرارداد میان ونزوئلا و ایران هر دو کشور از این تجارت سود می برند.

مرادی به طور خاص اشاره می نماید: کشتی های حامل سوختی که از ونزوئلا به سمت ایران حرکت می نمایند، می توانند به جای ایران، مستقیم به کشوری که قصد خرید نفت از ما دارند برود و این گونه دردسرهای فروش نفت کم گردد و تحریم ها را دور بزنیم.

او بعلاوه اضافه می نماید: تحریم ها نمی توانند مانع تجارت شوند زیرا ارزی وارد کشور نمی گردد و پرداخت به صورت سواپ است.

بعضی از کارشناسان اظهاراتی درباره این قرارداد داشتند. حسین حسین زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس قبلا گفته بود: ایران 70 میلیون بشکه میعانات گازی روی آب دارد. بعضی کارشناسان معتقدند با فروش بخشی از میعانات گازی به ونزوئلا، مشکل ذخیره سازی میعانات گازی مازاد ایران هم حل می گردد.

با این حال، مرادی بیان می نماید: کمبود گاز با این قرارداد حل نمی گردد. این مشکل تنها در صورتی حل می گردد که گاز در نیروگاه حرارتی فراوری گردد یا از نفت صادر شده گاز فراوری کنیم.

این کارشناس انرژی در آخر خاطرنشان می نماید: می توانیم با ترکیب سوخت سنگین ونزوئلا و میعانات خودمان، نیازهای سوختی کشور را تامین کنیم.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش فواید قرارداد ایران و ونزوئلا چیست؟ را هم بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "دور زدن تحریم، به یاری ونزوئلا ، قرارداد ونزوئلا چه سودی برای ایران دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور زدن تحریم، به یاری ونزوئلا ، قرارداد ونزوئلا چه سودی برای ایران دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید