تصویب لوایح چهارگانه دور زدن تحریم ها را تسهیل می نماید

به گزارش وبلاگ رویال درام، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تصویب لوایح چهارگانه از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام و اجرای آن توسط دولت و فعالان مالی سبب می گردد دور زدن تحریم های آمریکا تسهیل گردد.

تصویب لوایح چهارگانه دور زدن تحریم ها را تسهیل می نماید

سیدعلی آقازاده امروز سه شنبه در مراسم روز ملی صادرات در استان مرکزی اظهار کرد: حتما شرایط موجود و سخت کشور خواهد گذشت و روسیاهی به همه کسانی که ملت ایران را در این شرایط تنها گذاشتند و تحت تحریم بردند خواهد ماند و دوران خوب و پر رونقی برای کشور شاهد خواهیم بود.

وی اضافه نمود: تصویب نشدن لوایح به نفع تحریم های آمریکاست و حتما با درایت مسئولان نظام هرچند خیلی دیر و با هزینه های زیاد، شاهد تصویب و اجرای لوایح خواهیم بود.

استاندار مرکزی توضیح داد: در شرایط کنونی باید میزان فراوری و صادرات کشور افزایش پیدا کند و نباید با خود تحریمی فشار را بر صادرکنندگان افزایش داد.

به گزارش وبلاگ رویال درام، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: حجم تجاری استان در سال گذشته یک میلیارد و 415 میلیون دلار بوده است، همچنین در مدت مذکور یک میلیارد و 13 میلیون دلار از این استان به 84 کشور دنیا صادر شده و 409 میلیون دلار کالا نیز از 59 کشور وارد استان شده است.

محمدرضا حاجی پور اعلام کرد: در 9 ماهه امسال 760 میلیون دلار انواع کالا به وزن یک میلیون و 398 هزار تن از این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش دو درصد و به لحاظ وزن 24 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین 348 میلیون دلار کالا به وزن 133 میلیون تن به استان وارد شده که این واردات به لحاظ ارزش 26 درصد و به لحاظ وزن هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه نمود: از 16 شهریورماه امسال ثبت نام از صادرکنندگان برتر استان شروع شد و حدود 50 صادرکننده در این سامانه نام نویسی کردند و در این رابطه کمیته ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور مالی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل گمرکات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره استاندارد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک توسعه صادرات، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون، شرکت نمایشگاه های بین المللی، خانه صنعت و معدن و شرکت شهرک های استان مرکزی به منظور سنجش فعالیت های صادرکنندگان تشکیل و فعالیت صادرکنندگان مورد ارزیابی نهاده شد که در نهایت با توجه به امتیازات، 23 صادر کننده برتر شناخته شده اند.

حاجی پور مالیات بر ارزش اضافه نموده را یکی از مهمترین مسائل صادرکنندگان دانست و گفت: بر اساس توافقات بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی مقرر شده به تناسب بازگشت ارز صادرکنندگان، مالیات بر ارزش بلوکه شده در سازمان امور مالیاتی به صادرکنندگان بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تصویب لوایح چهارگانه دور زدن تحریم ها را تسهیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب لوایح چهارگانه دور زدن تحریم ها را تسهیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید