تصاویر خورشید گرفتگی از دید فضاپیما ناسا

به گزارش وبلاگ رویال درام، ناسا در یک پست، تصاویر گرفته شده از سایه خورشید هنگام عبور از قطب جنوب را نشان می دهد.

تصاویر خورشید گرفتگی از دید فضاپیما ناسا

به گزارش وبلاگ رویال درام، به نقل از gadgets؛ آخرین خورشید گرفتگی سال جاری هفته گذشته رخ داد که بعضی از مردم استرالیا، نیوزیلند و بخشی از قطب جنوب توانستند آن را مشاهده نمایند.

براساس گزارش ها، ناسا به تازگی در یک پست، تصاویر گرفته شده از یک رصدخانه فضایی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که سایه خورشید را هنگام عبور از قطب جنوب نشان می دهد. این آژانس در پستی نوشت: سایه به شکل مخروطی که به فضا امتداد می یابد، مقطع دایره ای دارد که به راحتی در هنگام خورشید گرفتگی قابل مشاهده است.

تصاویر دوم و سوم در این پست نشان می دهند که خورشید گرفتگی از داخل ایستگاه فضایی چگونه به نظر می رسد! گفته شده، فضانورد کایلا بارون از ایستگاه فضایی بین الملل تصاویری از کسوف گرفت که در پیش زمینه یک آزمایشگاه مداری روسی قابل مشاهده است.

ناسا بعلاوه در این پست شرح داد که خورشید گرفتگی زمانی رخ می دهد که ماه بین خورشید و زمین حرکت می نماید، سایه ای بر روی زمین ایجاد و نور خورشید به طور کامل یا جزئی در بعضی منطقه ها مسدود می گردد. برای اینکه خورشید گرفتگی کامل رخ دهد، خورشید، ماه و زمین باید دقیقاً در یک راستا باشند.

رصدخانه Deep Space Climate پروژه مشترک ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) است که در سال 2009 راه اندازی شد. لازم به ذکر است که این رصدخانه تغییرات باد خورشیدی را رصد نموده و پیش بینی های آب، هوا و هشدار هایی را برای طوفان های خورشیدی ارائه می دهد که می تواند به طور موقت شبکه های برق و GPS را مختل کند. DSCOVR که حدود یک میلیون مایل دورتر از زمین می چرخد، هر دو ساعت یک عکس تازه از زمین می گیرد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تصاویر خورشید گرفتگی از دید فضاپیما ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر خورشید گرفتگی از دید فضاپیما ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید