تجلیل از 59 دانش آموز برتر دو پایه تحصیلی بنیاد فرهنگی البرز در آبان ماه

به گزارش وبلاگ رویال درام، تهران (پانا) - نشست خبری جایزه دانش آموزی بنیاد فرهنگی البرز در سال 1400 بعدازظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار گشت.

تجلیل از 59 دانش آموز برتر دو پایه تحصیلی بنیاد فرهنگی البرز در آبان ماه

حیدر ارشدی در نشست خبری جایزه دانش آموزی بنیاد فرهنگی البرز در سال 1400 ضمن بیان تاریخچه این بنیاد و ماموریت آن اظهار کرد: این بنیاد از سال 1342 شمسی با نیت خالص و پاک حسینعلی البرز بنیان گذاشته شده و چندین هزار نفر از برترین های علمی کشور در این سال ها شناسایی شدند.

وی با اشاره به زندگی نامه حسینعلی البرز افزود: حسینعلی البرز براساس پژوهش اجرا شده جز 50 کنشگر و فعال اقتصادی ایران شناخته شده که یک کارافرین نخبه بوده است.

دبیرکل جایزه البرز در ادامه صحبت های خود اعلام نمود اقدامات بسکمک مانند احداث مدرسه از سوی آقای البرز اجرا شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز هدف و ماموریت این بنیاد را کمک به اشاعه فرهنگ کشور و اعطای جایزه به برترین ها علمی دانست و افزود: آقای البرز مبدع وام دانشجویی در کشور است. او با ابداع وام اشتغال به کار به دانشجویان نخبه که بضاعت کافی برای کار مورد نظر را نداشته اند، کمک کرد.

ارشدی با بیان اینکه آقای البرز پایه گذار جایزه البرز است که به نفرات برتر علمی جایزه اعطا می داد گفت: این بنیاد با سابقه ترین جایزه علمی است که هزینه های آن برمبنای سنت حسنه وقف تامین می شود. استقلال و هویت این بنیاد از ویژگی های دیگر این بنیاد است.

وی ادامه داد: تجلیل و تقدیر از نخبگان در روز جمعه هفته جاری برگزار می شود تقدیر از دانش آموزان برتر هم سالانه در بنیاد اجرا خواهد شد. در مراسم روز جمعه مراسم به صورت استودیویی با حضور 6 برگزیده دانشمند (کریم مجتهدی در رشته فلسفه، رحمت ستوده در رشته مهندسی شیمی، امیررضا خویی در رشته عمران، لیلا آزادبخت در رشته علوم تغذیه، احمد شهبانی در رشته شیمی و امیرعلی حمیدیه در رشته خون و سرطان بچه ها) برگزار می شود.

دبیرکل جایزه البرز در پاسخ به سوال پانا درباره تقدیر از دانش آموزان برتر بنیاد گفت: در حال ثبت نام و معرفی نفرات برتر از سوی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور هستیم مراسم تقدیر از این افراد در نیمه آبان ماه امسال برگزار می شود و 59 دانش آموز نهم و دوازدهم تجلیل خواهند شد.

وی همچنین افزود: دانش آموزان تا پایان این ماه می توانند با بارگذاری مدارک خود در این بخش شرکت داشته باشند.

ارشدی ماموریت این بنیاد را شناسایی، حمایت و انگیزه دادن به دانش آموزان و دانشگاهیان نخبه دانست و ادامه داد: فرایند شناسایی و تقدیر از منتخبان کشور با اعطای جایزه حمایتی است که ما آن را در بنیاد فرهنگی البرز انجام می دهیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در پایان با بیان اینکه دانش آموزان هنرستان ها هم در این بخش می توانند وارد بنیاد شوند افزود: براساس فرایند بنیاد فرهنگی البرز، دانشمندان و مخترعان با معرفی بنیاد علمی نخبگان به ما معرفی می شوند، در بخش دانشجویان وزارت علوم و بهداشت با ما همکاری دارند، در بخش معرفی حوزویان هم معاونت علمی کشور و در بخش دانش آموزی همکاری تنگاتنگی با آموزش و پرورش داریم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تجلیل از 59 دانش آموز برتر دو پایه تحصیلی بنیاد فرهنگی البرز در آبان ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از 59 دانش آموز برتر دو پایه تحصیلی بنیاد فرهنگی البرز در آبان ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید