ایجاد تعادل منطقه ای لازمه بقای بنگاه های مالی و بخش خصوصی است

به گزارش وبلاگ رویال درام، نشست کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران با حضور اردشیر گراوند، محقق حوزه مطالعات علوم اجتماعی با موضوع تبیین مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی و عدم تعادل منطقه ای برگزار گردید.

ایجاد تعادل منطقه ای لازمه بقای بنگاه های مالی و بخش خصوصی است

محمود اولیایی رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران به رکن اصلی مسئولیت اجتماعی در توسعه کشور اشاره نمود و گفت: مسئولیت اجتماعی تنها امری خیریه ای نیست و سیاست گذاری در حوزه مسئولیت اجتماعی وظیفه ذاتی این کمیسیون بوده و فرهنگ سازی در این خصوص امری لازم است.

در ادامه جلسه گراوند به ضرورت توجه به اعمال مسئولیت اجتماعی، جهت زیست پذیر کردن کشور تاکید نمود و اضافه کرد : جامعه ما زیست پذیری خود را از دست داده است و لازم است تا کوشش کنیم کشور را علی رغم اتفاقات مهمی که در آن افتاده است زیست پذیر کنیم .

مشاور ارشد کمیسیون مسئولیت اجتماعی با نقد نظام اجتماعی گفت: مسئولیت ما تا کجاست؟ و تا کجا باید کوشش کنیم ؟باید فهمیدن را جهت زیست پذیر کردن تجربه کنیم و این امری لازم و ضروری و وظیفه ای همگانی است.

گراوند به تغییرات اساسی ساختارهای اخلاقی در زیست جامعه و رابطه مستقیم آن با ارزش های مادی و عاطفی اشاره نمود و ارتباط این دو را در راستای همدیگر دانست.

این محقق علوم اجتماعی گفت: اتاق ایران اگر بخواهد حوزه صنعت و کشاورزی و... را به ترقی و اعتلا برساند باید نظام اجتماعی را توانمند ساخته و تعدیل بخشد. ایجاد بستر سازی و پذیرش قواعد ضرورت اجرای قوانینی است که بر عهده بخش خصوصی است.

او با تاکید بر مهاجرت سرمایه های انسانی و بر هم خوردن تعادل منطقه ای مطرح نمود : بهبود تعادل منطقه ای در راستای یاری به امور کشور و صنایع امری ضروری در جهت حفظ ارزش اضافه کرده صنایع است.

گراوند به تبیین تجارب بنگاه های بزرگ مالی دنیا در این عرصه پرداخت و گفت: به میزانی که شرکت ها بزرگ می شوند، اثر آن ها بر محیط جامعه افزایش می یابد و این عامل نشان دهنده اهمیت مسئولیت اجتماعی در عرصه جامعه و روابط افراد است.

این استاد علوم اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه تعامل با ذی نفعان در درازمدت به عنوان مولد ارزش است اعلام کرد: فشارهای اجتماعی، تغییر ارزش های مصرف نمایندگان و آشکار شدن پیامدهای صنعتی شدن و دنیای شدن، عمده ترین مسائل مرتبط با تمرکز منابع در یک قسمت و بر هم خوردن تعادل منطقه ای است که باید مورد توجه طراحان نظام برنامه ریزی و سازمان برنامه قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی تفاهم نامه ای با پلتفرم تریبون امضا کرد که طی آن تریبون متعهد می گردد در راستای مسئولیت اجتماعی خود، تمامی فعالیت های این کمیسیون را در رسانه های آنلاین منعکس کند.

تریبون، پلتفرمی در حوزه روابط عمومی دیجیتال و سئو است که به کسب وکارها یاری می نماید در رسانه های آنلاین بهتر دیده شوند و مخاطب بیشتری جذب نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "ایجاد تعادل منطقه ای لازمه بقای بنگاه های مالی و بخش خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد تعادل منطقه ای لازمه بقای بنگاه های مالی و بخش خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید