آیین نامه واردات خودرو برای تصویب به دولت رفت

به گزارش وبلاگ رویال درام، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تعلل دولت در اجرایی کردن مصوبه واردات خودرو گفت: با پیگیری هایی که داشتیم اعلام کردند که وزارت صمت آیین نامه را آماده نموده و برای دولت فرستاده است.

آیین نامه واردات خودرو برای تصویب به دولت رفت

به گزارش وبلاگ رویال درام، عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس یک سال و نیم قبل قانون واردات خودرو را تصویب و به دولت ابلاغ کرد.

وی اضافه کرد: ما در جلسه هفته گذشته با وزیر صمت، درباره خاتمه مصوبه واردات خودرو به کشور سؤال کردیم و با پیگیری هایی هم که امروز داشتیم اعلام کردند که وزارت صمت آیین نامه را آماده نموده و برای دولت فرستاده است و باید منتظر خروجی این آیین نامه باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ما در جلسه با وزیر صمت این نکته را هم گفتیم که ازیک طرف محدودیت ارزی را مطرح می کنید؛ اما ازیک طرف اعلام می کنید ثبت سفارشات انجام گردد.

اکبری تالار پشتی اعلام نمود: نظر بنده در زمان تصویب قانون این بود که وزارت صمت به طورکلی هیچ محدودیتی جز نظام تعرفه قائل نگردد؛ چراکه نظام تعرفه ای قدرت تنظیم گری و عایدی خوبی برای دولت محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: طبق قانون محدودیتی برای واردات وجود ندارد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند واردات را انجام ندهند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مصوبه واردات خودرو کلی بود و بحث خودروهای نو و دست دوم مطرح نبود گفت: واردات خودرو، طرح دوفوریتی دولت بود که مجلس آن را پیگیری کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آیین نامه واردات خودرو برای تصویب به دولت رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه واردات خودرو برای تصویب به دولت رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید