3 روش مقرون به صرفه مهاجرت به کانادا

به گزارش وبلاگ رویال درام، در پی کاهش ارزش پول ملی بسیاری از افرادی که به فکر مهاجرت بودند، می خواهند مقرون به صرفه ترین مسیر را انتخاب نمایند. گرچه امر مهاجرت آن هم مهاجرت به کانادا نمی تواند مقرون به صرفه و بی دردسر باشد، اما بعضی راه ها و مسیرهای مهاجرتی از بعضی دیگر هزینه کمتری دارند. ایرانیان کانادا را به عنوان گران ترین کشور برای مهاجرت می دانند، اما با این وجود درصد بالایی از مهاجران، این کشور را مقصد خود قرار داده اند.

3 روش مقرون به صرفه مهاجرت به کانادا

در کنار روش های پرهزینه برای مهاجرت به کانادا می توان به وسیله روش هایی مثل پیشنهاد شغلی، ویزای تحصیلی و توریستی و در نهایت ازدواج برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد. افرادی که از این مسیرها برای ترک کشور استفاده می نمایند، می توانند پس از مدتی تحت شرایطی خاص برای دریافت اقامت کانادا اقدام نمایند. در ادامه در مورد مسیرهای مقرون به صرفه مهاجرت به کانا بیشتر می خوانید:

پیشنهاد شغلی یا دریافت ویزای کار

ویزای کار کانادا یکی از مقرون به صرفه ترین روش های مهاجرت به این کشور است. اما توجه داشته باشید برای دریافت ویزای کانادا از این طریق باید دارای تخصص در شغل مورد نظر باشید، بعلاوه تحصیلات دانشگاهی، تجربه کار و تسلط به زبان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای اینکه بتوانید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید باید ابتدا از طرف یک کارفرمای کانادایی درخواست شغلی متناسب با حرفه و تحصیلات خود را دریافت کنید.

بد نیست بدانید که در قوانین کشور کانادا کارفرمایان ابتدا آگهی استخدام را در استان خود منتشر می نمایند، در صورتی که فرد مورد نظر برای پوزیشن کاری پیدا نگردد، در مرحله بعد آگهی استخدامی در کل کانادا منتشر خواهد شد. اگر در این شرایط نیز فری مناسب آن شغل پیدا نشد، کارفرما باید برای اداره کل کانادا درخواست پیدا کردن نیرو از خارج از کانادا را ارسال کند. در صورتی که با این اقدام موافقت گردد درخواست شغلی برای افراد خارج از کانادا نیز منتشر خواهد شد.

توجه به این نکته لازم است که پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی باید در جدول NOC کانادا وجود داشته باشد، تا افرادی که خارج از این کشور هستند، بتوانند از این طریق جاب آفر خود را دریافت نمایند.

حمایت همسر یا ازدواج

یکی دیگر از مقرون به صرفه ترین روش های مهاجرت به کانادا داشتن همسر کانادایی است. شاید این مسیر مورد توجه بسیاری از افرادی قرار گیرد که رویای زندگی در کانادا را در سر می پرورانند که البته به علت راحت بودن مسیر نمی گردد به این افراد خرده گرفت. در صورتی که شما با فرد کانادایی که یا شهروند کانادا باشد یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد ازدواج کنید می توانید به راحتی اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که دریافت این نوع ویزا کانادا احتیاجمند داشتن شرایط خاصی است؛ به عبارت دیگر فردی که می خواهد شما را به عنوان همسر قانونی خود در این کشور معرفی کند ابتدا باید توانایی مالی و عایدی خوبی داشته باشد و بعلاوه محل اقامت او نیز باید از نظر دولت مورد قبول باشد. علاوه بر این توانایی پرداخت هزینه همسر به مدت 3 سال نیز از قوانین و شرایط خاص این نوع مهاجرت است.

پرستار خانگی یا Caregiver

مسیر بعدی برای مهاجرت مقرون به صرفه به کانادا مختص افرادی است که کارگر ماهر نیستند، اما قابلیت نگهداری از افراد و مراقبت از آن ها را دارند. این نوع مهاجرت به آمریکا مراقب یا پرستار خانگی نیز گفته می گردد.

افرادی که می خواهند از این روش برای اقامت کانادا اقدام نمایند باید دارای تحصیلات دبیرستانی، دریافت پیشنهاد شغلی و آموزش های مورد احتیاج برای مراقبت از افراد باشند. این آموزش ها معمولا یک دوره 6 ماهه تا 1 ساله دارند. با توجه به این شرایط در صورت درخواست کارفرما برای پذیرش چنین شخصی و گذراندن همان مسیر ویزای شغلی فرد متقاضی می تواند برای این کار درخواست دهد.

در صورتی که با این روش به کانادا مهاجرت کنید بعد از 2 الی 6 سال زندگی در این کشور و فعالیت در این شغل می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که این مسیر نیز احتیاجمند دریافت مدرک زبان است؛ به طوری که افراد متقاضی باید حداقل مدرک CLB5 را داشته باشند. نکته قابل توجه در این نوع مهاجرت نبود شرایط سنی خاص برای متقاضیان است.

دیگر روش های مقرون به صرفه برای مهاجرت به کانادا

در این نوشتار به سه روش مقرون به صرفه مهاجرت به کانادا اشاره کردیم، اما افراد متقاضی می توانند از دیگر مسیرها نیز استفاده گفتند که عبارتند از:

· اسپانسرشیپ: در صورتی یکی از اعضای خانواده درجه 1 (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و بچه ها) به صورت اسپانسر بتواند به عنوان حمایت نماینده مالی شما درکانادا ساکن باشد.

· مهاجرت به کانادا به وسیله تولد فرزند: یکی از قوانین مهاجرت به کانادا تولد فرزند در خاک این کشور است، به عبارت دیگر اگر فرزند شما در خاک این کشور متولد گردد، تابعیت این کشور را دریافت می نماید. اما توجه به این نکته لازم است که فرزند شما نمی تواند در بدو تولد قطعیت اقامت دائم شما را در این کشور امضا کند، چراکه شما برای اقامت دائم باید تا سن 18 سالگی فرزند خود صبر کنید و بعد از آن فرزند شما می تواند به وسیله اسپانسرشیپ برای اقامت والدین خود اقدام کند.

· خود اشتغالی: این روش مختص به قشر خاصی مثل دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران است که دارای افتخارات ملی و رزومه قوی برای مهاجرت هستند.

· پناهندگی: مهاجرت رایگان به کانادا به وسیله پناهندگی برای بعضی افراد برترین گزینه برای مهاجرت به کانادا است، اما باید بدانید که جز در موارد استثنایی، پناهندگی نه تها برترین روش نیست، بلکه می تواند زندگی آینده شما را تحت تاثیر اتفاقات تلخ قرار دهد، از این رو هیچ یک از وکلا و مشاوران مهاجرتی این روش را توصیه نمی نمایند.

سخن پایانی مهاجرت به کانادا

با خواندن این نوشتار دریافتید که تنها راه مهاجرت به کشور کانادا مسیرهای سخت و پرهزینه نیست، اما تمامی این روش ها نیز قانون و مقررات خود را دارد. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید و می خواهید به وسیله مسیرهای گفته شده اقدام کنید باید با یک مشاور مهاجرتی مشورت کنید و تمام جوانب آن را بسنجید.

اگر شما نیز در پی مهاجرت به کشور کانادا هستید، باید همیشه با اخبار و شرایط نو اداره مهاجرت این کشور آشنا باشید. موسسه مهاجرتی رویال اپلای | royalapply.com می تواند 0 تا 100 کارهای متقاضیانی که بدنبال مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشور کانادا می باشند، را انجام داده و در تمامی مسیر در کنار شما باشد.

با شماره تماس های زیر میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب شرکت رویال اپلای بهره مند شوید.

منبع: همگردی

به "3 روش مقرون به صرفه مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش مقرون به صرفه مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید