12 آیتم ضروری برای جعبه کمک های اولیه خانگی

به گزارش وبلاگ رویال درام، حادثه هیچ گاه خبر نمی کند! این جمله از آن عبارت هایی است که خیلی از ما به راحتی از آن عبور می کنیم ولی متأسفانه احتمال رخ داد آن برای همه ما از هر نوعی وجود دارد، به ویژه اگر در خانه خود کودک خردسال داشته باشید. به همین علت توصیه می شود که حتما یک جعبه کمک های اولیه خانگی را آماده کنید تا در صورت لزوم خیلی سریع بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. به همین علت در این مقاله از سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ این به سراغ آماده سازی جعبه کمک های اولیه می رویم و هر آنچه برای این جعبه نیاز است را مرور می کنیم.

12 آیتم ضروری برای جعبه کمک های اولیه خانگی

جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

جعبه کمک های اولیه مجموعه ای از لوازم ضروری و تجهیزاتی است که برای درمان سرپایی و جلوگیری از پیشروی یکسری از آسیب ها استفاده می شود. در حالت کلی تنوع گسترده ای در محتویات این دسته از کیف ها بر اساس دانش و تجربه کسانی که اقلام مختلف را کنار هم قرار می دهد وجود دارد. به همین علت توصیه می شود که یک جعبه کمک های اولیه مجهز در خانه یا ماشین خود نگه دارید. همچنین به یاد داشته باشید که وسایل خود را در جایی قرار دهید که هم به راحتی در دسترس باشد و هم از چشم خردسالان دور قرار گیرد.

مروری بر 12 آیتم ضروری برای جعبه کمک های اولیه خانگی

وجود جعبه کمک های اولیه خانگی در هر خانه ای ضروری است. چرا که می تواند شما را برای شرایط اضطراری ای مانند بریدگی، سوختگی و آسیب های دیگر آماده کند. همچنین می تواند منبع مناسبی برای عبور از خطرات و بلایای طبیعی ای مانند قطع برق، زلزله یا کولاک باشد. لازم به ذکر است که شما باید لوازم فوق را هر 12 ماه یکبار تعویض کنید یا از آن ها قبل زمان اتمام تاریخ انقضاء استفاده کنید. بنابراین چه یک جعبه کمک های اولیه خانگی بخرید و چه خودتان یکی بسازید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در جعبه کمک های اولیه خود حتما داشته باشید.

1. بانداژ و لوازم تمیز کردن زخم

در حالت کلی بریدگی، خراشیدگی و سوختگی از جمله شایع ترین آسیب هایی است که ممکن است در خانه خود تجربه کنید. با استفاده از گازهای استریل می توانید اندازه خونریزی بریدگی ها و خراش ها را کاهش دهید. برای استفاده از چسب هم می توانید ابتدا با گاز استریل اطراف رخم را تمیز کرده، سپس چسب بزنید. سعی کنید اندازه های مختلف گاز استریل را برای زخم ها و بریدگی های کوچک و بزرگ با خود و در جعبه خود داشته باشید. همچنین برای رفع بهتر این آسیب ها، باید جعبه کمک های اولیه خود را با اقلامی به شرح زیر پر کنید:

  • باند و چسب زخم در اندازه های مختلف
  • پد گاز
  • نوار چسب مخصوص برای بستن بانداژ
  • باند غلتکی
  • دستمال مرطوب ضد عفونی کننده
  • آب اکسیژنه و پماد آنتی بیوتیک
  • پماد هیدروکورتیزون (یک پماد ضدالتهابی و مرطوب کننده موضعی)
  • دستکش لاتکس

2. دماسنج در جعبه کمک های اولیه خانگی

در حالی که دمای بدن عادی یک فرد می تواند در طول روز کمی بالا و پایین شود، اما دمایی که به طور ناگهانی بالا می رود می تواند نشان دهنده یک بیماری یا عفونت باشد. وجود یک دماسنج در جعبه کمک های اولیه که در محلی با دسترسی آسان است می تواند به شما در مدیریت اوضاع و اقدامات سریع کمک کند.

3. داروهای بدون نسخه

مواردی مانند سردرد، دردهای عضلانی، خارش، التهاب یا معده درد در صورتی که جزو بیماری های خاص نباشند قابلیت استفاده از داروهای بدون نسخه را دارند و به شما در مدیریت علائم کمک می کنند. به همین علت شما می توانید کیت کمک های اولیه خود را با داروهایی از جمله موارد زیر پر کنید:

  • ایبوپروفن (Ibuprofen) (تب بر و ضددرد)
  • استامینوفن
  • آنتی هیستامین (دارای ضدحساسیت و التهاب)
  • قرص گلو یا قرص مکیدنی
  • داروی سرماخوردگی
  • قرص بیسموت ساب سالیسیلات (برای درمان مسائل گوارشی مانند معده درد، حالت تهوع، سوزش سردل، ناراحتی معده و اسهال)
  • مُلَیّن ها
  • لوپرامید

4. داروهای تجویزی در جعبه کمک های اولیه خانگی

اگر داروهای تجویزی مصرف می کنید، باید حداقل به اندازه مصرف یک هفته از آن ها را در جعبه کمک های اولیه خود نگهداری کنید. نگهداری اندکی از داروهای معمولی خود می تواند در شرایط اضطراری مانند کولاک، طوفان یا خطرات دیگر مفید باشد. همچنین باید فهرستی از داروهای خود و دستورالعمل های مربوط به دوز خود را در جعبه به شکل یادداشت نگه دارید.

5. بسته های گرمازا و سرمازای فوری

حتی در خانه که امن ترین پناهگاه هر کسی است، احتمال زمین خوردن، و افتادن وجود دارد که طبیعتا می تواند باعث درد در نواحی ای که ضربه خورده است، شود. اگر کیسه یخ در فریزر خود ندارید (یا برق شما قطع شده و نمی توانید از مایکروویو خود استفاده کنید)، بسته های گرم و سرد فوری می توانند بسیار کمک کننده و در مواردی نجات بخش باشند. این دسته از محصولات در دمای اتاق نگهداری می شوند و زمانی که با فشار دادن، آن ها را فعال کنید.

این بسته ها از یک کیسه پلاستیکی تشکیل شده اند که درون آن، یک بسته کوچک آب و یک ماده شیمیایی به صورت گرد وجود دارد. فشار دادن یا ضربه زدن به کیسه پلاستیکی موجب می شود که بسته کوچک آب پاره شده و ماده شیمیایی در آن حل شود. اگر انحلال ماده شیمیایی در آب گرماده باشد، دمای بسته افزایش پیدا می کند و اگر این انحلال گرماگیر باشد، دمای بسته کاهش پیدا می کند. جالب است بدانید که در بسته های گرمازا از سدیم استات، کلسیم کلرید یا منیزیم سولفات و در کیسه های سرمازا از آمونیوم نیترات استفاده می شود.

6. موچین پزشکی در جعبه کمک های اولیه خانگی

گیر کردن یک خرده یا تکه شیشه در پوست شما به هیچ وجه خوشایند نیست. درواقع نه تنها ناخوشایند است، بلکه اگر به مدت خیلی طولانی ای در پوست باقی بماند، می تواند منجر به عفونت و دردسرهای زیادی شود. موچین پزشکی می تواند به شما کمک کند تا خرده های هر چیز تیز و سرسخت را از پوست بیرون بکشید. بنابراین نگه داشتن آن در کیت کمک های اولیه اضطراری به این معنی است که می توانید به جای جستجو در خانه برای یافتن یک چیزی که بتواند کمک کننده باشد، به سرعت به موچین پزشکی دسترسی داشته باشید.

7. آب و مواد غذایی فاسدنشدنی

نگهداری آب و مواد غذایی فاسدنشدنی می تواند در شرایط اضطراری مانند کولاک یا قطع برق بسیار مفید باشد. یک منبع آب سالم و غذاهایی که به راحتی و بدون برق آماده شود در کیف کمک های اولیه بسیار ضروری است.

8. پتوهای اضطراری

در ماه های سردتر سال، مطمئنا یکی از آخرین چیزهایی که می خواهید این است که بدون گرما و در سرما بمانید، بنابراین وجود یک پتوی در دسترس می تواند به گرما و نجات شما کمک کند. حتی ممکن است بد نباشد که پتوهای اضطراری ای از نوع تخصصی با قابلیت جمع شدن آسان و کم جا، را در کیت خود نگه دارید.

9. رادیو در جعبه کمک های اولیه

هنگامی که برق قطع می شود، به خصوص در هنگام طوفان شدید، باید منتظر اخبار محلی و آب و هوا باشید. با اینکه در چنین شرایطی می توانید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید، اما ممکن است بخواهید باتری گوشی را برای موقعیت های اضطراری نگه دارید. در عوض، وجود یک رادیو AM/FM می تواند بسیار کاربردی باشد و به شما در آگاهی از اخبار و هشدارها کمک کند.

10. یک عدد چراغ قوه

وجود چراغ قوه LED و باتری های اضافی از جمله دیگر اقلام مفید در جعبه کمک های اولیه خانگی است. همچنین وجود چند فانوس کوچک از نوع باتری دار هم می تواند به راحتی شما در شرایط سخت کمک کند.

11. شارژر تلفن در جعبه کمک های اولیه

تلفن همراه شما می تواند کارهای زیادی انجام دهد. شما می توانید از آن برای بررسی اخبار و آب و هوا، تماس با دوستان و خانواده و اطمینان از ایمن بودن آن ها و در صورت نیاز تماس با سرویس های خدمات اضطراری استفاده کنید. اما اگر باتری گوشی خیلی کم شود یا کلا خالی شود، این وسیله عملا برای شما کاربردی نخواهد داشت. بنابراین وجود یک شارژر تلفن قابل حمل می تواند به شما کمک کند تا در زمانی که همه چیز خاموش می شود، گوشی شما همچنان کار کند.

12. فهرستی از تماس های اضطراری

در نهایت، داشتن فهرستی از تماس های اضطراری در جعبه کمک های اولیه بسیار عاقلانه است. درواقع حتی اگر می توانید شماره ها را در تلفن هوشمند خود ذخیره کنید، باز هم ممکن است به شماره اداره آتش نشانی یا پلیس محلی نیاز پیدا کنید یا حتی در اثر استرس فراموش کنید، بنابراین چنین یادداشت هایی می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

سایر اقلام ضروری در جعبه کمک های اولیه

اگرچه جعبه کمک های اولیه مورد استفاده در منزل از نظر حجم و تنوع وسایل داخل آن بسیار متفاوت از انواع کیف های کمک های اولیه برای محیط های باز و دفاتر است. ولی وجود آن با در نظر گرفتن اقلام ضروری مطرح شده در این نوشتار در هر خانه ای واجب است. در کنار این موارد فهرست زیر هم می تواند به غنی تر کردن کیف کمک های اولیه شما کمک کند.

  • شماره تلفن های اضطراری از جمله اطلاعات تماس پزشک خانوادگی و متخصص اطفال، خدمات اورژانس محلی و ارائه دهندگان خدمات جاده ای اضطراری
  • فرم های رضایت پزشکی برای هر یک از اعضای خانواده
  • فرم سابقه پزشکی هر یک از اعضای خانواده
  • ضد آفتاب و حشره کش
  • تلفن همراه با شارژر خورشیدی
  • چراغ قوه کوچک و ضد آب یا چراغ جلو و باتری های اضافی
  • کبریت های ضد آب
  • دفترچه یادداشت کوچک و ابزار نوشتن ضدآب

منبع: Web MD

منبع: دیجیکالا مگ

به "12 آیتم ضروری برای جعبه کمک های اولیه خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 آیتم ضروری برای جعبه کمک های اولیه خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید