گلایه چمران از کمبود اتوبوس های تهران ، اضافه شدن 100 اتوبوس تأثیری در ناوگان ندارد

به گزارش وبلاگ رویال درام، رئیس شورای شهر تهران گفت: تعداد اتوبوس های تهران کم است و اضافه شدن 100 دستگاه تاثیری در ناوگان ندارد.

گلایه چمران از کمبود اتوبوس های تهران ، اضافه شدن 100 اتوبوس تأثیری در ناوگان ندارد

به گزارش وبلاگ رویال درام، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه نود و دومین جلسه شورای شهر و در جمع وبلاگ رویال درام گفت: پیش بینی شده بود تعدادی اتوبوس تا سرانجام شهریورماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه و یا اتوبوس ها تعمیر گردد. این تعمیرات صورت گرفته و تعدادی اتوبوس تازه نیز قرار است تا سرانجام شهریور به شهرداری تزریق گردد که وزارت کشور تعدادی را برای شهرها تعیین نموده و تحویل خواهد داد.

  • نوسازی هر اتوبوس دولتی نزدیک به 2 میلیارد هزینه دارد | پیگیری برای یارانه بازسازی اتوبوس
  • مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان یک هفته رایگان شد

او با اشاره به بازسازی اتوبوس ها گفت: بازسازی ناوگان اتوبوسرانی به خوبی در جریان است اما شاهد اضافه شدن چند هزار اتوبوس نیستیم؛ البته مطابق با برنامه ریزی ها باید شرکت های داخلی نیز قرارداد منعقد و تا سرانجام سال تعداد زیادی اتوبوس را به تهران اضافه نمایند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سعی بر این است که از اتوبوس های شرکت های داخلی استفاده گردد. بخش خصوصی نیز تعدادی اتوبوس دست دوم خریداری کردند که وارد ناوگان خواهد شد. از دو هزار دستگاهی که تحویل گرفتیم اتوبوس چندانی به ناوگان اضافه نشده است و تعداد یکصد دستگاه اتوبوسی که اضافه خواهد شد، تأثیر چندانی در ناوگان ندارد.

او با بیان اینکه شش هزار دستگاه اتوبوس در شورای چهارم تحویل دادیم، گفت: این تعداد اتوبوس باید بر اساس طرح جامع ترافیک شهر تهران و محاسبات حداقل به 9 هزار اتوبوس می رسید چرا که پیش بینی شده تا سرانجام سال 1404 بیش از 9 هزار دستگاه اتوبوس اضافه گردد و در حال حاضر از این برنامه عقب هستیم و باید جبران کنیم؛ باید به وسیله خرید اتوبوس برقی و دیگر اقدامات که در حال اجرا است دو هزار دستگاه تا سرانجام سال به تعداد اتوبوس ها اضافه کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: احتیاج ما بر اساس ترافیک، 9 هزار دستگاه اتوبوس است، عملیاتی شدن این موضوع زمان بر است و همه باید یاری نمایند. خوشبختانه وزارت کشور و شرکت های خصوصی وارد عمل شدند و امیدواریم بتوانند این تعداد دستگاه را وارد نمایند.

چمران گفت: تعدادی از ایستگاه های تازه مترو نیز برای اورهال آماده، قطعاتی خریداری شده و خواهد شد. بعلاوه باید بیش از 500 دستگاه واگن خریداری گردد که البته سال 1402 وارد خواهد شد. باید بتوانیم هزار واگن را در مجموع اضافه کنیم تا بتوانیم در این بخش شرایط خوبی داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "گلایه چمران از کمبود اتوبوس های تهران ، اضافه شدن 100 اتوبوس تأثیری در ناوگان ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه چمران از کمبود اتوبوس های تهران ، اضافه شدن 100 اتوبوس تأثیری در ناوگان ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید