نقش فناوری در فراوری و به صرفه سازی اشتغال های کوچک منطقه ها محروم

به گزارش وبلاگ رویال درام، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم افتتاحیه اولین دوره نمایشگاه فناوری ها و محصولات و محرومیت زدایی که صبح امروز با حضور عارف نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام (ره) در مصلی تهران برگزار گردید، اظهار کرد: این حرکت ملی که تحت عنوان آبادیران آغاز می گردد در حقیقت یک هم راستایی و همراهی جمعی همه نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در آبادانی ایران و منطقه ها محروم با فناوری و علم برای آبادانی کشور است.

نقش فناوری در فراوری و به صرفه سازی اشتغال های کوچک منطقه ها محروم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اضافه کرد: حوزه علم و فناوری دو عملکرد خاص در منطقه ها محروم دارد؛ یکی استانداردسازی اشتغال و فراوری و دیگری به صرفه سازی اشتغال های کوچک و فراوری های کوچک که با یکدیگر حرکت مبارکی را ایجاد می نماید و امیدواریم مردم ثمره بیش از 20 سال تاکید مصرانه حضرت آقا در موضوع علم و فناوری در همه دولت ها و شرایط را در زندگی و سفره شان ببینند.

دهقانی فیروزآبادی اعلام کرد: منطقه ها دورافتاده ما در ظرفیتهای سرزمینی محروم نیستند بلکه در ظرفیت ها بسیار بکر و دست نخورده بوده و از نظر ظرفیت های انسانی نیز به واسطه یک زندگی سالم و پاک از انرژی و توان خوبی برخوردار هستند؛ به طور مثال در محلات کمتر برخوردار تهران جوان های 15، 16 و 20 ساله به واسطه عدم دسترسی به آموزش کشف نشده اند ولی سرشار از استعدادهای بی نظیر هستند. بنابراین منطقه ها محروم ثروت های سرزمینی و ظرفیت های کشف نشده انسانی دارد. آنچه که منطقه محروم را محروم نموده، محرومیت در توجه است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان کرد: این رویداد می خواهد توجه شرکت های دانش بنیان ذیل دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی را به کانون فرصت های انسانی و سرزمینی متصل کند و یقین داریم شرکت های دانش بنیان فعالیت های خوبی را در حوزه های آموزش و پرورش، غذا و کشاورزی، سلامت، معدن و بازار در منطقه ها محروم ایجاد خواهند کرد که انشاالله این اقدامات چشمگیر و خیره کننده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نقش فناوری در فراوری و به صرفه سازی اشتغال های کوچک منطقه ها محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش فناوری در فراوری و به صرفه سازی اشتغال های کوچک منطقه ها محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید