بزرگ ترین راکت ایلان ماسک راهی فضا می شود، عکس

به گزارش وبلاگ رویال درام، دیجیاتو نوشت: اسپیس ایکس می خواهد راکت بزرگ استارشیپ را برای سومین بار در ماه فوریه پرتاب کند. در یک تله کنفرانس که ناسا این هفته برای اعلام اخبار برنامه آرتمیس برگزار کرد،

بزرگ ترین راکت ایلان ماسک راهی فضا می شود، عکس

جسیکا جنسن، نایب رئیس بخش مشتریان اسپیس ایکس، گفت که کمپانی متعلق به ایلان ماسک می خواهد در ماه جاری میلادی استارشیپ را برای پرتاب سوم آماده کند. آن ها امیدوارند که در هفته های آینده مجوز پرتاب را از اداره هوانوردی فدرال (FAA) دریافت کنند.

جسیکا جنسن گفت که تیم اسپیس ایکس درحال حاضر برای آماده سازی تست سوم در سایت بوکا چیکا در تگزاس تلاش می کند. آن ها تست استاتیک بوستر مرحله اول استارشیپ، هوی بوستر، را کامل کرده اند. ایلان ماسک پیش تر اعلام کرده بود که استارشیپ سوم را در ماه دسامبر برای پرتاب آماده خواهد کرد.

اسپیس ایکس انتظار دارد که FAA مجوز پرتاب را در ماه فوریه صادر کند. به این ترتیب، سومین پرتاب آزمایشی استارشیپ در ماه فوریه اجرا خواهد شد.

راکت استارشیپ از دو مرحله هوی بوستر و فضاپیمای استارشیپ تشکیل شده است. این بوستر در لحظه پرتاب نیرویی معادل با 7 میلیون کیلوگرم تولید می کند. به این ترتیب، استارشیپ قوی ترین راکتی است که تابه حال به پرواز درآمده است.

هدف سومین پرتاب استارشیپ

در فروردین امسال، استارشیپ برای اولین بار به طور آزمایشی پرتاب شد. وجود یک نقص در لحظه جداسازی بوستر مرحله اول باعث شد تا این مأموریت پس از چهار دقیقه منفجر شود. در دومین مأموریت، استارشیپ با موفقیت از بوستر خود جدا شد. بااین حال، این مأموریت نیز نتوانست به مدار زمین برسد.

جنسن در تله کنفرانس ناسا اعلام کرد که هدف از سومین مأموریت استارشیپ بهبود عملکرد موتورها است تا این فضاپیما به مدار زمین برسد. هدف اصلی اسپیس ایکس این است که سیستم پرواز استارشیپ برای انتقال محموله ها و خدمه به ماه استفاده شود. همچنین این فضاپیما احتمالاً در بلندمدت فضانوردان را به مریخ نیز خواهد برد. بااین حال همچنان تست های بسیار زیادی مورد نیاز است. یکی از بخش های مهم عملیات پرواز استارشیپ که هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته، سیستم انتقال سوخت در فضاست. استارشیپ برای انجام سفرهای خود کاملاً به این سیستم متکی است.

علی رغم نگرانی ها از تأخیر زمانی در برنامه های اسپیس ایکس، جنسن گفت که کمپانی فضایی ایلان ماسک تقریباً تمام بخش های پیچیده برنامه عملیاتی خود را تکمیل کرده است. سیستم انتقال سوخت فضایی بسیار ترسناک و پیچیده به نظر می رسد، اما تنها کار به جای مانده اتصال آن به استارشیپ خواهد بود.

اما قبل از تمام این موارد، اسپیس ایکس باید ثابت کند که راکت سوپر هوی می تواند فضاپیمای استارشیپ را به مدار زمین برساند. اسپیس ایکس امیدوار است که در ماه آینده میلادی برای سومین بار فرصت آزمایش این هدف را داشته باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "بزرگ ترین راکت ایلان ماسک راهی فضا می شود، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین راکت ایلان ماسک راهی فضا می شود، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید